”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

har du ingen stans eller lödkolv, det bästa är nog stans o klämma i en öljett sedan annars kan de nog fransa upp sig.

tygaffärer brukar ha öljetter o stansar till dem
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Hej o välkommen!

Connemara e fina. Vi hade en gammal gubbe på foder 1 år till bonusdottern. Tyvärr tröttnade hon på att hjälpa till så han fick åka hem igen.

sambon testade första ridturen :)

23707125.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Passa på :eek: Det är ju för böveln minst 3 månader vinter kvar o den här snön lär inte försvinna i rappet :)

Hur fixar du o rida i -20 , luftrören tar ju stryk så förbaskat



Haha, det har du rätt i, ang. att passa på. men väglaget kan ju ändra sig, just nu är det bra och inte för halkigt!

man tar en halsduk som man andas i. inga problem : )
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

NU ser jag pallen, tjusigt!!!
Visst är den fin, man kan sitta på den och dricka kaffe med. Jag har en annan typ med, den är grön, tror det är en sån som ni kallar BEKVÄM, för den kommer från IKEA.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Du, det där var en stor och rejäl pall! Blir lite avis nästan :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Då gör vi bara dressyr i skritt o galopp :laugh: trav är obekvämt o hopplöst o sitta bekvämt i , nää trav får de som kan rida ordentligt hålls med o dressyra i bäst de vill

Springaren o jag håller oss till skritt o full fräs :angel:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Ha..ha..rida trav kan jag, för Non Stop är jättebra på att trava, så den delen går nog bra. Bara vi slipper galopp, för då krävs det ytor sas.
Pengar har jag inga, så spara får jag göra och lära oss galoppera LUGNT och helst utan att bocka med!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

har du ingen stans eller lödkolv, det bästa är nog stans o klämma i en öljett sedan annars kan de nog fransa upp sig.

tygaffärer brukar ha öljetter o stansar till dem

Hittade en på Claes Ohlson :) tror du den funkar på nylon då? Är ju helsegt att få hål på.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Om hästen busar fram i galopp, beror det på för korta galoppsträcker.
Hitta en bra galoppväg, 10km utan för branta sväng och nedförsbacke
Där låter du hästen galoppera. Innan du kommer till slutet på sträckan har hästen själv hittat en bra arbetsgalopp.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Lödkolv funkar, det är så man brukar göra. En sådan har du väl hemma i någon låda.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Där har kommit en ny dressyrtränar hit! Han heter Julio Borba, han är helt fantastisk. Han är mitt idol.:love:

En av mina oxå. Han var en av anledningarna att vi åkte ner på OMC... (det va' du va?). Men det finns ett par portugiser till.... Ex vis är Rodrigo Matos fantastisk - inte lika underhållande som Borba - men en HIMLA bra tränare med 100% fokus. En annan är Charlotte Wittbom som jag inte nog kan lovorda! Jo'rå. Dressyr a' la Portugal gillar vi! :)

NEJ! Jag ska inte lägga in ngn lusitanobild igen...... :)
 
Senast ändrad:
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

det har du nog rätt i, tror inte vi behöver sååå lång som 10 km innan herren tröttnat, han har inte sååå bra kondis tjockisen.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Forst Mackan och ni andra som har sant in bilder: TONS of bananas till er alla for att ni var duktiga och sande in bilder.. RESTEN: sma djavlar till er alla, skynda er, det finns bara 12 manader om aret...

Sen tar vi Skagern igen. Yes mcmarco du ar med, och ni andra som inte vet....

Skagern Runt slutet av may- borjan av june 2011. En ritt av en livstid.. med Buke tanter och gubbe?

Vi planerar att rida skagern runt, en sjo som ligger mellan Vanern och Vattern i mariestads trakten. www.skagernrunt.se ar websiten.
Ett antal folk som med sina pallar och pallar mots pa en av gardarna och fran dar rider vidare runt hela sjon under 6 dagar. Vi har en person som kor riggen och som ar matmamma/pappa och har handlat och borjat matlagningen pa kvallar.. Vi sover over pa de olika gardarna, antingen i talt eller erbjuden sang (for dyrare pris forstas). Var pallar (de som har svans) bor i skona hagar over natten eller om det finns och ni vill betala for det boxar. Vi satte gransen till 6 personer pa ritten men om det ar fler som vill komma kan det nog losas ocksa.
Detta ar INTE en lyxritt utan helst skall allt baras pa hasten. Alltsa kokkarl, sovsack etc etc.. Ho kommer att finnas pa de olika gardarna och ingar i overnattnings pris. Riggen har foder som alla far ta med sig hemifran. Och annat som ar nodvandigt.
Yours truly kommer att fungera som trailboss, med varldens fetaste fjordis. ALLA sorters hastar ar valkomna. Aven korekipage kan komma, da trail ar bred nog for sana ocksa.. Det kommer inte att vara en kapplopning runt sjon, utan 10km per dag med manga stop och bad med hastar (om man vill) sker. Varannan dag rider vi upp till 20 km. Hela anledningen med denna ritt ar att vara tillsammans med andra trevliga manniskor och hastar och njuta. Ingen garanterar dock att det inte regnar... Om regn fortsatter mer an 3 dagar i rad kommer ritten att avbrytas om en demokratisk val tycker detta.
Barn kan inte komma med denna gang, da det kommer att forekomma alkohol vis vissa tillfallen. De som ar allergisk till alkohol consumption kanske vill tanka pa detta. Vi pratar nu inte om fylleslag forstas, men till mat etc. Vill dock inte att ngn skall kanna sig offended.
Som sagt tidigare, alla planer ar inte fardiga annu, men alla forslag for afton aktiviteter mottages tacksamt.. Sjalv tankte jag man kunde kanske ha ngn typ av trivia pursuit eller annat. Det finns ocksa under routen vackra kyrkor och annat kulturhistoriskt om man ar intresserad av det.. Darav de korta riddagarna.
Jag kommer sa snart jag ar fardig med Kalender sanda ut mer information till dem som har anmalt sig. Om flera ar intresserade sand riktigt namn/buke nick med mailaddress email och hastsort till moholmarabs@yahoo.com och ni kommer med pa informations listan.
Ekonomi. Varje natt kostar minst 130 sek per person/hast. Talt ar 100 sek medans sang kan ga upp till 200 per natt. Mat ar extra. Nagon har satt undan 4000 sek for denna veckan dock tror jag inte att det kommer att kosta sa mkt. En mer detaljerad budget kommer att sandas ut..
Mer fragor?? email me.. Nu skall jag gora en krans for min dorr, hemplockat granris...
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

det har du nog rätt i, tror inte vi behöver sååå lång som 10 km innan herren tröttnat, han har inte sååå bra kondis tjockisen.

Man måste ju inte använda hela sträckan, men om du alltid galopperar som om att du har 10km innan nästa sväng. Då får du faktisk en bra arbetsgalopp från början.
Det är sällan man behöver en lång sträcka, men den är bra att ha ifall man behöver den.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Tant ponny, bilden kommer, jag ar stressad for ogonlocket.. men det kommer snart.. jag lovar..
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Usch, det låter som när jag skulle lära mej åka slalom, då sa min sk skidlärare (dvs sambon kompis):
- Katharina, du måste ha bättre fart, kör 10 störtlopp, sedan fortsätter vi. Efter ca 2-3 störtlopp gav jag upp, åkte hem, ställde skidorna i garderoben och där står de kvar. Detta var år 2006.
Fast jag förstår lite vad du menar, hoppläraren tjatar lite om det där...får väl prta med min kompis, hon har en sådan där galoppsträcka vid sin sommarhage.
Nu..hopplektion på ridskolehäst!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Välkommen Chine :) Som du nog redan märkt är det väldigt avslappnat och positivt här:p

KL
Idag blev jag mormor igen:laugh: En liten tös till, så två tjejer med ett års mellanrum, min dotter vet inte vad hon ger sig in på:D

Väntar just nu på att de skall komma från bb, är barnvakt åt den "stora" så stall tjänsten är utlejd. Och imorgon hoppas jag att det inte är fullt så kallt, idag var det -19, och detta kallas södra Sverige:eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 524
Senast: Askur
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 652
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
138 221
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 561
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp