Bukefalos 28 år!

”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Man kan beställa dem. Annars har Jysk en identisk pall.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ok...slänger in en bild på mina stjärnor från i sommar då så alla vet hur dom ser ut ;)
100919LillyRocket1.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag får vänja mej vid tanken. Är ju inte förräns i denna tråd som jag blivit "tant" .
Stolen ser ju mer ut som att man kanske bara är lite lat, inte gammal :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Men jösses är det redan dax för en ny presentation! Vi gjorde ju den senaste i oktober ju :eek:.

Jaja, Brimmis, 47 år, gift, 4 barn, 6 barnbarn, uska inom äldreomsorgen, när jag fick min hjärtinfarkt i nov 08 fick jag en rejäl spark i röven och det första jag gjorde var att gifta mej med min sambo sedan 27 år sen köpte jag min första häst, Vanilja Vilsekulla, som tyvärr springer på dom evigt gröna ängarna nu.

Efter henne köpte jag hennes halvsyster Winnie 2 år och i somras flyttade Ina in hos oss och det är naturligtvis "den gyllene hästen" vi talar om, Haflingern :love:.

Jag och gubben byggde en lösdrift i våras där hästarna nu bor. I augusti skulle jag provrida Ina men trillade i backen så det sjöng om det och slog sönder handleden och efter div komplikationer så är jag sjukskriven till 15 februari så här är det bara mockning, foder, klapp och mys som gäller :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Du får väl passa på att önska dej en alldeles egen Bekväm pall när du fyller nästa helg :idea:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Vilket vackert bild du har!:love:
Här är jag:

50 år har åsnor och hästar. Jag rider nästan varje dag, minst 6 dagar i veckan.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Tant Kat, just blivit tant (en vecka sen) och bor i de varmlandska skogarna och ser skona Fryken om det inte ar for manga lov i vagen. Expat fran USA som tyckte hon skulle aka hem och ta hand om gammal far (93), men si han behover ingen hjalp.
Anka och inga barn med 2 ben, dock har jag kvar i usa ett 10tal Crabbet araber, de flesta nu aldre, samt fick importerat tva fol/unghastar av min avelslinje august 09. Madeira, en 06 som ar under traning for att bli riden nasta host nar folet som hon bar ar stort nog, och sen Mirrimouse en 08 som fortfarande vaxer och borjar bli valdigt stor.. Han klarade ocksa av att impregnera Madame M i varas, darfor fol pa vag. INTE planerat..
Sen far vi inte glomma bullarna. Tant Fjanta, 29 ar gammal och Bulle Valdemar 23 ar gammal. Fjanta var egentligen min fars skogshast (en fjordis alltsa) som har varit pa foder en 10 ar som ridhast, och nar jag kom hem kom hon hem ocksa.. Nu gar hon har och lullar och ater, men hon ar ju familj.. Kan inte ta bort ngt som ar friskt och glad.. Valdemar (som egentligen heter Valdo), kom hit som lanehast over vintern sa jag skulle ha ngt att rida (haha), men blev sa fortjust i honom jag pratade med agare och nu star mitt namn pa hans papper, Dock skall han vara ridlagerhast for 2 manader kommande sommar, del av dealen.. Men jag far hamta hem honom igen i Augusti..
Annars finns har Emmakitty, en liten bortskamd for tillfallet innekatt (man kan ju inte ga ut nar det ar under 0an..tassarna fryser) och sen forstas, rav varg alg och en liten flock med radjur som jag matar..
Arbetar inte pga av sjukdom (MS) men ar ute i skogen och gor lite gallring emellanat. Rider klassiskt/militar ridning, hoppar INTE och min basta van i stallet heter Bekvam, 99 krona pa Ikea..

Och med den noten skall jag lagga i mer pinnar i spisen och forsoka ta av mig 3 trojor, 2 par byxor och halmpackade stovlar.. gor som tant kamel, kryper under tacket, dock med min importerade hotwaterbottle....
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

oj glomde, kan inte posta bilder sa ni far ga in pa facebook "moholmarabs@yahoo.com" och titta pa ganget.. Bullar och Rabarber i massor.. och kissen ocksa.. dock inte pa pallen.. men skall val ta bild pa den med..
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Här är Winnie

31729862.jpg



Här är Ina

31772269.jpg


Och här är Vanilja, otroligt saknad

26162525.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Hahahaha, det schemat var kanon Lobell :rofl: :bump: :rofl:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Hahaha, var in i "gamla" tråden och såg bilderna på Rocket som plockade med hovis grejor. Så gör Winnie med när vår hovvårdare är här, då snor hon knivar och rasp och tänger. Hon tog t o m hovis Bekväm-pall och bar i väg med den ut i hagen :rofl:.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag är mest en "tyst läsare", men iaf... 39 år, har haft ett 6 år långt uppehåll då mina två barn föddes. Har en valack på 14 år som jag fött upp, sålt som 6 åring, och köpt tillbaka för 2,5 år sen. Haflinger, såklart!

DSC_0014.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Välkommen hit du tysta läsare :laugh: Du får så gärna tala du med!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

testa o läsa högt :) Du ser ju vi svammlar om allt o ingenting .

Antingen är du inte så lång eller så är de en stor haflinger .,:)

Alltså varken din eller Brimmis haflinger ser ut som de jag sett .:o

å dwfintivt ine som den tjuriga envisa charmiga Haflinger märren jag hade för många år sedan på foder :)

Måste erkänna att jag har reviderat min uppfattning en hel del om rasen efter att sett era pållar.

snygga fina i kroppen , snyggt jobbat :bow:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Hahaha, var in i "gamla" tråden och såg bilderna på Rocket som plockade med hovis grejor. Så gör Winnie med när vår hovvårdare är här, då snor hon knivar och rasp och tänger. Hon tog t o m hovis Bekväm-pall och bar i väg med den ut i hagen :rofl:.

:rofl:Dom är för sköna dessa hästar:love:

Sitter nu med knallblå fingrar, sprayat Rockets tår med "Oinfektion" för att förhindra att bakterier får grepp där det är lite skadat. Att man aldrig lär sig att använda plasthandskar:o
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Välkommen du "tyste" :) ... Här är det trevligt värre :D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag hade missat åsnorna! Jag har babblat om åsnor i flera månader (att jag vill lära mig mer!). En av makens kollegor har (hade?) och när han berättade om det blev jag jätteintresserad! Hör du, när vi passerar förbi ditt ställe ngn gång - vi är i Skåne lite nu och då - skulle jag gärna villja komma och träffa några långåron (ingen resa planerad f n dock). Jag tycker de är underbara och personliga / individuella (eller hur man ska säga.... du förstår säkert).

Vad gör du med dom? Berätta!!!!!! :bump:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ni är ju inte kloka:eek: Fem sidor och ny tråd bara man lämnar Bukevärlden i några timmar:)

Jag är iaf nyss fyllda 50, gift med en underbar man sen 22 år tillbaka, har fyra härliga barn, bara en kvar hemma. Byggde gård för åtta år sen när det blev två, och sen tre ponnyer, flickorna tävlade mycket.

Ponnytiden tog slut, och då var det min tur. Jag har ridit sen jag var tio år, med korta uppehåll för barn, lite resor och så. Mest på ridskola, men även som medryttare. Jag köpte mig för två år sen en vacker räserhäst, som jag nu drar omkring i skogarna med. Lite på dressyrbanan, äldsta dottern får sköta hoppningen:)

Det här är min snygging, men han ville inte outa sig totalt
021.jpg


Var det bakdelar vi pratade om?
Foto0440.jpg


Jag tar oftast stenen, men har en reservpall
Foto0550.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Hej, Jisses vad den här tråden rasslar iväg :)

Presentation igen då. 56 år ung..ridintresse sen 12 årsåldern, önskade häst varje födelsedag och jul..fick köpa själv som vuxen.
Gift, barn o barnbarn, bor på en gård i Småland. Jobbar heltid.
Har just nu 2 hästar, mamma travhäst som jag räddade fr slakt för 9 år sen då hon inte höll längre (6 år gammal) men dög till ridning.
Mamma travhäst fick en son som nu är 7.
Bägge rids. Skogsmulleridning mest.

2 hundar adopterade via Hundrondellen, Bronco och Trixi, fr Portugal.
Med ledsamma och grymma minnen i bagaget.
Väldigt älskade hos oss :love:
Katten Tarzan fr Småland

Tycker att det är helt fantastiskt att kunna ha sina hästar hemma och bara sadla på när man har lust, eller köra en sväng :D
Har oxå perioder när jag lider av lite dåligt samvete då det händer för lite på aktivitetsfronten..
Just nu är det så..men igår var vi ute, mammahästen och jag.
Jag i min varmfodrade gula varseloverall och supervarma stövlar (allt fr Jula..supernöjd):bow:
Smidig som en elefant, tuuur det finns pallar så man kommer upp :rofl:

Härlig vinter vi har fått, men vill inte ha mer än max -5 om jag får önska tack :cool:

Ha en skön helg alla :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Du är alltid välkommen!
Jag kör med åsnorna! De är rätt små, så jag kan inte rida på dom, men kommer där småbarn på besök får de gärna rida. Tyvärr händer det inte längre efter pojken på gården har växt ifrån dom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 463
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 813
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 635
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp