Bukefalos 28 år!

”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

idag har de varit en strålande dag , Ädle Springaren var på sitt mest fördelaktiga humör , vilket innebar att skogsvägen avverkades i galopp så snön yrde , vid vändplanen tänkte jag skritta hemåt , men de sket sig totalt :laugh:

Nåja man ska inte missunna någon att ha roligt även om de bara är en häst :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

vet du väl att den ende som får säga ... ska bara .... är alfons åberg ju :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

app app app inte sparka på 740 :mad: sådant straffar sig ganska snabbt

740 är känsliga bilar , man närmar sig dem vördnadsfullt o talat vänligt till dem , innan man öppnar dörren , smeker man dem ömt över skärmen , talande vänliga kärleksfulla ord, varvid de med ett mjukt vid nyckelns omvridning spinnande puttrar igång i alla väder :laugh:

:rofl:Lovar och svär på att jag INTE sparkade. Ok, var väl inte överdrivet vänlig heller då den gärna vill vara trögstartad när den stått några dagar så jag beredde mig för det värsta... Den har bra batteri:cool:. Nåväl, lite smekning blev det väl då den var täckt med snö så jag svepte av det med armen och det funkade uppenbarligen. Bilen startade vänligt nog och förde mig stadigt på hal vinterväg till Härnösand och tillbaka :) .
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Här har det varit 0 grader och snö, så det har varit omöjligt att rida. Snön har klampat oavsett vad man gjorde, så jag har mockat ligghallen istället. Det var vist på tid, så det var bra att få gjort det.
Igår filmade min arbetsgivare lite på jobbet jag ska se om jag kan lägga in en filmsnutt.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Kanske gäller samma för 945?Min blev tyvärr inte så väl behandlad här om sistens.

Skulle hem från jobbet ,det hade snöat på tvären hela kvällen så jag var beredd på frusna lås o dörrar.

Sätter i nyckeln,det klickar men dörr:devil:sitter som berget.Alla dörrar satt som berget...jag sparkar på dom..jobbarkompis hjälper till att dra...,är beredd att ta taxi hem men får rådet att slå varmt vatten på dörren.

Gör så och dörren sitter fortf.fast.Prövar nyckel igen och vips är dörren öppen.Något generad mindes jag då att jag inte låst just p.g.a frysrisken:o.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Satte lite press på mig själv där,tror jag!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Här kommer snöridning!
Hästen är inte så inriden var bara under ryttar 6-7 gångar i början på sommaren. Hon vet ingenting om ridning, men tycker galopp kan vara en bra början!:D
Men så lätt är det ju inte att få till en bra galopp.:laugh:
http://karinsbilder.zoomin.se/index.html
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Apsolut gäller 945 med :) ja välkommen iklubben då :laugh: den klubben med mindre bra minne

fryser dörrlisterna så smörj dem med vanligt vattenfritt obs vattenfritt vaselin , den är i lilla gula burken går bra .

frusna lås tinas med outspädd spolarvätska som sprutas innaför vindrutegummit .

förutsääter att man inte låst in flaskan bakom igenfrusna lås o dörrar:laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

mja du har lite kvar innan du målat in dig i hörnet :D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Hur tog hon det då?

Och sen så var hästbeskrivningen mycket fnissframkallande,funderar på vem som skrev?

Kanske en rakryggad herre på förnäm lipizzaner som står och trampar luft?
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Sa var det gjort. Hasttjejen ar sparkad, aven om de speciella orden inte var sagda.. Men sa jag ringerom jag beover...\mer sen, gonna eat

Synd! Det är inte lätt att hitta ny hästtjej.
Kanske hon har en dålig period, du sa ju att hon inte mår bra.
Så kanske du inte ska brinna bron, men pausa lite.
Hon kan ju komma åter när hon klarar att hålla avtal. Eller vad som är problemet.
Inte säkert att det är så, men det var min första tanka.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

aha å jag som trodde de var en av dina :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

KÅLPUDDING!!!!:eek: Fyfaro...vad elak du är...fresta så där:devil:

Själv har man tuggat plättar med glass...gott, javisst...men egentligen var jag sugen på nått annat... men men... Funderar faktiskt på en skogstur men mörkret är oändligt just nu, är lite rädd för att springa på nallar eller busar eller snödrivor som man drunknar i....:crazy: Kenske en å annan surputtig ren, älg eller bara farliga träd som El Camelo kan stryka sig emot så jag druttar av och fryser ihjäl:eek:

I övrigt så har det vart en ganska lugn lördag...sov ju alldeles för länge så dagen hade ju lixom redan flödat bort...
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Visst ar det synd, hon var given manga chanser, och jag kan inte halla pa att dalta hela tiden.. visst hon har problem, men hon ar inte helt villig att losa dem, det ar lite det dar med "ack sa synd om mig". Det ar jobbigt nar man forsoker halla en konversation och personen i fraga har NO CLUE om nagonting, sa man far sitta och forklara allt.. Allman kunskapen ar lika med noll...Tyvarr.. Men hon var duktig och arbetade hart.. Hade lista som hon kunde folja, i detalj om allt. Och som hon foljde.. Nagot utanfor listan och det fungerade inte. Sjalvstandigt tankande ar en sak som ar totalt frammande..
Som sagt, hennes syster (som ar halvsyster endast) rider ju har som medryttare pa Valdemar, och hon ar lika frustrerad hon med. Vi far val se om det blir att hon kommer tillbaka, jag har ju nagra datum dar jag behover ngn.
Och jag vill gora klart att Petra hasttjej var den som sa att visst orkar hon komma 2-3 timmar efter hon har arbetat pa Hamsterboa i stan. Jag foreslog varannan dag eller sa, men nej da. Nu skall vi se da om det hjalper och hon blir mindre trott.. Forresten sa vill petra hasttjej har egen hast (foder) har i host.. Har sagt till henne att da blir det varje dag, 3-4 timmar om hon skall rida ocksa.. Dock tror jag inte det finns tillrackligt med intresse ..
Jag erbjod henne att vara tutor i engelska for henne, gratis, da hon behover lasa in engelska fran gymnasiet, hon vill ga polisutbildning. Ja, fragar hon sa gor jag det.. mot betalning.. Eller sa kan hon sitta och knagla pa komvux.. Jag orkar bara inte engagera mig langre, jag har nog med mitt egna..

Sa nej jag branner inga broar, men jag gar inte heller over dem for att plocka blommor pa andra sidan..
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

kl
Varit ute på 2 härliga busturer i snön:d
Presentation var det ja.
Tja började väl vid 6 års ålder så många pållar har avverkas.Sålde min tävlingshäst vid barn nr2 och bara red en kompis pålle som avlastning.
Sen fick dottern sin B-ponny(foder) när hon var 8,och helt plötsligt så var man ponnymamma på heltid ngr månader.Sen blev det ponnyns ägares hästar:o
När hon var 12 så blev det en D-ponny som hon fortfarande har kvar(dottern år 21 nu)
Sen ramlade jag över en 5-åring som skulle slaktas,tog hem henne och snart blir hon 15:love:
Slutligen har vi vår lilla 07:a efter dottern ponny.
Kort kommer i nästa inlägg,sorry för långt inlägg :o
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Dotterns ponny.
Yellie2.jpg


Sen min lilla busa
Candy-3.jpg

Slutligen vår lilla "fölis"
linslus.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Kanon många :banana::banana: till dej,puh du är tuff skulle inte ge nej ut barbacka på min busa:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 491
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 967
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 824
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp