”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag anmälar mig till ridläger! Jag ställer upp på att kapa ved och fodre och släppa ut hästarna på morgonen.
Jag måste ha lite att göra om jag ska trivas!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Men gisses.... Det var ju inte länge sen nr 2 startade...


Tant.. 45 år.... Utflugen dotter... bor på gård med sambo och två unghästar samt ett antal jakthundar som varierar i antal...

Jobbar på tok för mycket... och de senaste veckorna har jag dessutom haft dubbla arbetsuppgifter.

Den lilla fritid jag har över försöker jag dela mellan hästar och jakt... Det går inget vidare måste jag säga.:crazy:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Se där var du ju :) var länge sedan , en liten reprimand där :o

Du de där låter väldigt mycket de där med jobb , se till att stoppa i tid men de känner du själv.

å jag som var nyfiken på hur inkörningen går , men de bgeriper jag ju att den mer eller mindre ligger på is.

Nåja de kommer väl en vår nästa år o jobbet återgår väl till de normala , förmodar jag .

men se till o kika in ibland .

Nu är de bara Yrrol som är på villovägar , någon som sett något av henne
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Sorry... :o Har varit dålig på att titta in... *Lovar bättring*

Inkörningen har fram tills att chefen blev sjuk gått bra... Men det är som sagt en månad sen han försvann.. och jag skall gå in i hans ställe när han är borta samt fortfarande ha kvar mina egna arbetsuppgifter...

Madam var för en månad sen van att ha något hängande skramlandes vid en sida i taget... Vi var färdiga för att hänga på skrammel (draglinorna) på båda sidorna samtidigt. Men vi hann inte ta det steget.. Vi får plocka upp det när det lugnar ner sig på jobbfronten..

Själv är jag dessutom lite justerad för tillfället och går på en hästkur med antibiotika... En plågsam åkomma ... njurbäcken inflammation.... fram tills att jag fått ordning på den så blir det inte mer än daglig hantering.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

KarinD: hade ingen sjalv men kompis fodde upp mini donkeys.. Och finns det ngt mysigare an att sitta med baby donkey i knat??? de ar ju alldeles for sota.. Sa, for att vara svenska vid donkeys ovana hastar har jag den har idean.. Du kommer med dina eeeoores och kor dem runt skagern.. de kan vara supply wagon lol.. Yep, pallarna far sakert spader men de vanjer sig nog.. En sort av ridlager, dock inte med gubbes regim, och det kommer att finnas sangar ocksa.. Dock ingen frukost pa sangen....
Alla andra: DATUM for Skagern runt ar sondag 29 may - Friday 3 June (med samling 28may och hemfard antingen 3 june eller lordag 4 june). Detta kan andras till en vecka senare om problem med tiden for manga.
McMarco har nu ocksa anmalt sig, vi ar uppe i 4 sakra anmalningar men tills man har betalat ar det oppet for anmalningar.
Sa om ni ar intresserade lat mig veta och ni kommer pa mail list.
Lordag idag, sol bakom molnen och kallt forstas, pallar star och mumsar sista balen ho, tack att det kommer mer i eftermiddag.. Ha jag trodde jag skulle anvanda mindre nar zibbers forsvann men har inte sett ngn skillnad annu..
Frosten hanger tung pa traden, det ar faktiskt ganska fint ute..
Ha en bra dag
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Skagern runt är kört vid den tiden, för mig. Har en student, tror balen är den helgen. Sisten ut, pust. Men blir det bra så blir det väl fler gånger:) Äh, vad säger jag, klart det blir bra!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Tavck Tajger det ar san information jag vill ha. NAR det passar for folk.. Om det ar mer folk som inte kan just da kan man flytta en vecka framat. I ditt fall, skulle du kunna komma veckan senare? Nar majoriteten kan blir det.. Och detta kommer att vara faststallt senast 1 april.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ja, alltså, eftersom jag bor i Norrland/Västerbotten är Skagen runt tyvärr endast en dröm...

Kamel är inte så rolig att transportera längre sträckor eftersom han har en tendens till att bli trött och less och lägger sig i transporten:eek: eller hittar på nått annat elände:crazy: och nog för att jag älskar långritter men att rida ner är nog mer ett kamakazipilots jobb än nått annat:angel:

I övrigt så har jag totalt sovit bort hela dagen... jag klev väl upp för typ 20 minuter sen och såg för mitt inre hur El Camelo tog en gruvlig hämd på sin "lilla" mamma:eek: Rusade därför ut i t-shirt, tofflor och ruskigt hår med eld i baken för att rädda det som räddas kunde enbart för att skåda att El Camelo med polerz mufflar hö för brinnande ganacher:angel: Mina hjältar, döttrarna hade tagit tag i saken och forslat ut alla:love: Tack å lov.... nu slipper jag meddela att vi genast måste besöka ByggMax för att inhandla ett nytt stall:crazy:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jistanes ,redan en ny tråd,får fixa kort o presentation när jag varit ute hos pållarna.Ha en härlig dag allihopa.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Foljande fanns i eftermiddag i min brevlada. och da vi alla har olika hastraser, kanske ngt stammer in.
Tyvarr var inte flingorna med, sorry..



Hur vet man att en häst är ett..


Halvblod?
-Har en egen box med namnskylt och allt på hästkliniken.


Quarter?
-Den hinner stanna trots att den kommer i 110km/h i galopp mot dig i hagen.


Ardenner?
-Den hinner inte stanna trots att den kommer i 5km/h mot dig i hagen.


Fullblod?
-Du undrade vad det var som for förbi.


Arab?
-Den vänder o försvinner i horisonten när du lyfter handen o ska vinka hej.


Varmblodstravare?
- Hästens nos är i rak vinkel rakt ovanför bogspetsen vid ridning.


Kallblodstravare?
-Du misstänker att något är fel i översättningen då alla dina kommandon verkar betyda "fortare"...’’


Russ?
-Det hänger en skrikande 10-åring i andra änden av grimskaftet.


Fjording?
-Den ser ut som en rund gul hösilage bal.


Shettis?
-Den befinner sig i grannens blommrabatt på fel sida staketet.


Islandshäst?
-Du upptäcker överraskat att det visst fanns en häst under man- och pälshögen!

Frieser?
-Den kommer när du ropar och vill gärna leka.
Är det jag, Wouter, så har jag dessutom en pinne i munnen för apport!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Ja, alltså, eftersom jag bor i Norrland/Västerbotten är Skagen runt tyvärr endast en dröm...


I övrigt så har jag totalt sovit bort hela dagen... jag klev väl upp för typ 20 minuter sen och såg för mitt inre hur El Camelo tog en gruvlig hämd på sin "lilla" mamma Rusade därför ut i t-shirt, tofflor och ruskigt hår med eld i baken för att rädda det som räddas kunde enbart för att skåda att El Camelo med polerz mufflar hö för brinnande ganacher:angel: Mina hjältar, döttrarna hade tagit tag i saken och forslat ut alla Tack å lov.... nu slipper jag meddela att vi genast måste besöka ByggMax för att inhandla ett nytt stall
:rofl: Du har en j*kla förmåga få fram bilden med dina ord :D Garvade högt!

Du, hur långt från mig befinner du dig? Vi kanske kan hitta på nåt eget i den här halvan av landet ;) ?

Jag fick sovmorgon idag. Sov skönt till 9:30, då suckade hunden högljutt utanför sovrumsdörren så det gick inte att dra sig längre. Hon vill INTE ha sovmorgnar.:cool:

Tog det lite lugnt från start men sen fick jag lov att sparka igång 740:n och dra mig till Härnösand för inhandling av lite spån och hundmat. Det har kommit en hel del snö...När jag skulle betala funkade inte kortet:o, men tack och lov har vi fått en bra kontakt, butiksinnehavaren och jag, så det blev att skriva upp på nota *tacksam*. Tycker sånt där är pinsamt...

Väl hemma igen insåg jag att jag MÅSTE skotta snö. Satte gammelhunden på linan och lät Agnes vara lös. Tog inte lång tid innan jag fick stänga in Agnes och den gamle. Den gamle ville in (frusen) och Agnes kastade tillbaka snön jag så nogsamt försökte få bort:mad:

Hästarna fick syn på mig och började hoja om att det troligen var dags för käk...men jag gjorde klart snököret först till deras förtret. Blickarna var oerhört talande från deras sida...och dom tyckte nog att jag var en ovanligt okänslig matte idag...men till slut fick dom sitt hö och nytt vatten. Jag passade på att mocka lösdriften också.

I kväll ska jag jobba dom på lina igen för att kolla så dom inte är ömfotade efter hovslageriet igår. Han tog ju ner Rockets framhovar rätt ordentligt så det finns en liten risk för att det är känsligt idag.

Nu lite avkoppling och kaffe :D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Behöver visst både namnskylt och en vända till kliniken så Kelly blir lite mer "äkta vara" ;)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Sa var det gjort. Hasttjejen ar sparkad, aven om de speciella orden inte var sagda.. Men sa jag ringerom jag beover...\mer sen, gonna eat
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jaha, då red jag idag :)
En liten sväng bara med ridgjord. Blev lite- "- Shit, var är hornet?! ".
Men gick bra och trullan var snäll.

31910092.jpg


31910086.jpg


31910166.jpg


Sonen och Lasse

31910094.jpg


31910177.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

se där ja:) kändes de int bra :) Du är värd några :banana::banana: bara för att du tog tag i grejorna . häng i nu o ta de som blir :bump:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

hmm nu blev jag konfunderad :confused: Ädle springaren är inte han en varmblodstravare :confused:

går o kollar stamtavla o pass , mystiskt
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

29 maj passar bra för mig men kan även datum runt omkring vid den tiden.Vi lägger egna scheman och det ska nog gå bra att få ledigt då.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

app app app inte sparka på 740 :mad: sådant straffar sig ganska snabbt

740 är känsliga bilar , man närmar sig dem vördnadsfullt o talat vänligt till dem , innan man öppnar dörren , smeker man dem ömt över skärmen , talande vänliga kärleksfulla ord, varvid de med ett mjukt vid nyckelns omvridning spinnande puttrar igång i alla väder :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Heja Lobell:banana::banana:!Nä hua,barbacka ridning blir det definitivt inte här!Men nära att även jag kom ut på lite ridning idag,hade jag bara slutat en timme tidigare så...Ska verkligen försöka i morgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 461
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 791
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 619
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp