Hästjobb...

L

Lonely

Vad finns det för bra betalda jobb inom hästbranchen?

Hur lång är vägen dit? (utbildning osv.)

:bump:

Sv: Hästjobb...

Jag vill också veta!

Hovslagare är väll rätt så välbetalda i hästkretsen, men det är ingenting för mig att tänka på med min rygg - tyvärr..

C

chrysler

Vill man ha ett välbetalt jobb ska man inte satsa på att jobba med hästar.Det enda jag kan tänka mej har bättre betalt är veterinär.Absolut inte tränare, hovslagare, ridlärare, häst skötare osv.Många hovslagare tjänar ju på att ta betalt svart men hur mkt lönar det sig när de pajat ryggen? :crazy:

L

Lonely

Tack för alla svar. :bow:

Är inte massörer ganska välbetalda? Om man har många kunder och stammisar :) ...

Nåt mer jobb?

C

chrysler

Nä det tycker jag inte, håller själv på att utbilda mej till massör å det beror ju som sagt på kundkrets.De flesta massörer tar 300kr/timme å då kommer ju skatt, + andra avgifter på de pengarna så det blir inte mkt över.Fördelen är att man kan styra mkt själv tex sina arbetstider.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej gänget, Jag har någon slags livskris och vill tillbaka till stallet, på arbetstid. Och det verkar vara en helt orimligt slingrig...
2
Svar
25
· Visningar
3 001
Senast: fickan
·
Hästmänniskan Jag har förstått att Flyinge är öppet för besökare dagligen, och jag tänkte göra ett besök där i sommar tillsammans med dottern som ska...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden jobb i Tyskland och kommer flytta dit efter jul. Jag kommer att ta med en häst och en hund. Vad behöver jag veta...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Kollade upp min försäkring... jag tror att jag har tänkt att man är olycksfallsförsäkrad i hemförsäkringen, men så verkar det inte vara...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 388
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar