Bukefalos 28 år!

Hästval för träning. Lätta eller svåra vägen, hur skulle du gjort?

Sv: Hästval för träning. Lätta eller svåra vägen, hur skulle du gjort?

Heeej igen,hoppas allt är bra.Skulle nog börja med ngn häst som inte är så tungriden med tanke på uppehållet.Tar ju ett tag innan man väckt liv i alla muskler.Blir mkt lättare att få ordning på sin ridning om det är en lite lättare och mer lyhörd häst.Sen är det bara att fortsätta med "lunsen",tycker personligen att utmaningar bara är roligt.Ser fran emot fortsättningen.Skicka gärna mail om du har lust,även om din dotter och hennes ponny.:)Min "flock" mår bara bra fast jag tror att det är ngn som stoppar i min fölis anabola eller nått liknande:crazy:
 
Sv: Hästval för träning. Lätta eller svåra vägen, hur skulle du gjort?

*vinkar*
Ja - inte är det mycket ordning på musklerna och lunsen ÄR bred (fast jag skulle inte säga tungriden - mer stark och lite "trulig" - det är jag som inte får till det med "synket"), så jag HAR svårt att få med mig honom. Men du, ge mig cred och massa klappar på axeln för att jag svalt stoltheten och givit mig in i matchen igen! Det är bra att vi är på ett nytt ställe där ingen har några förväntningar! Då får jag beröm för varje framsteg istället för "hon/du borde ju kunna...........". Du förstår. Jag är på G!

Om det blir en flock för mig skulle lunsen vara den första jag la bud på - men han är INTE på marknaden! Fast jäklar vad kul det vore att ha honom som WE- eller AR-projekt! Men han skulle göra sig bra i western också.

Mejlar om fortsättningen. Men ja - du HAR rätt. Få ordning på mig först, jobba med häst sen. Det kommer tränaren också att säga... :-)
 
Sv: Hästval för träning. Lätta eller svåra vägen, hur skulle du gjort?

Tycker att det är göörskoj och bra att du börjat rida igen.Tror inte att han är slö men det jag menade var att en mindre och hmm vad ska man säga joo smidigare häst är ju lättare att få ihop och iom det så får man till sin egen ridning lättare.Kämpa på och privatlektioner är ju toppen.Lycka till:)Man kan ju inte bara vara "ponnymamma":laugh:Men kommer ihåg då jag hade uppehåll,oj oj oj vad ont man hade ,för att inte tala om hur det såg ut när man skulle ställa sej upp:oHmm vänta du bara dröjer nog inte så länge innan du köpt ngt eget trots att lunsen inte är till salu.Lovar att få iväg mail i helgen.
 
Sv: Hästval för träning. Lätta eller svåra vägen, hur skulle du gjort?

Jag skulle nog säga en kombination av båda. En lättare häst så du får ordning på dig själv varvat med lunsen så du får arbeta lite mer. En lättare häst kan eventuellt bara hänga med för den själv tycker att den kan det du ber om som ganska många ridskolehästar gör, inte sagt att alla gör det. Medan du får chansen att öva lite mer ordentligt på lunsen.. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Hej Buke, ny medlem här så ha överseende med eventuella missar! ;) Under början av året var jag, min dotter (16 år) och hennes...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
89 541
Senast: ameo
·
Ridning Hur är det på era klubbar när det gäller att anmäla sig till olika träningar, specificeras det vilka förkrav som gäller för resp...
Svar
10
· Visningar
1 230
Senast: Asa_S
·
Ridning Jag skulle behöva hjälp i ett svårt beslut: Jag köpte min häst (en valack på 4 år för 4 år sedan). Eftersom jag kände ägaren (min...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 783
Senast: Elina8
·
Hästmänniskan Nu har jag ett trevligt problem till er alla kloka Bukefalister.:) Vi är på gång att köpa stor häst till vår fjortonåring och är lite...
2
Svar
30
· Visningar
3 086
Senast: TeamWahlund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp