Haft en träff med sadelutprovaren

söderböna

Trådstartare
Ja, nu har jag gjort det rätta och låtit en sadelutprovare träffa hästen så att jag slapp slita mitt hår och undra vad som passar och inte passar.

Resultatet blev att vår Wintec är godkänd men alldeles för stor, så ska vi behålla den så blir det till att köpa specialpad. Han sa att Coffee max ska ha 16.5. Jäkla tur att man inte är för rund om rumpan! Fast nu har man en morot att inte glufsa i sig en massa onyttigheter:idea: I vilket fall som helst ,vår sadel nu är nog strl 18.

Dessutom så är hon ganska bred över manken men ingen markant manke. Idagsläget har hon ett vitt koppjärn i Wintecen och skulle kanske ha ett rött men då passar ingen pad under.

Men vad PW sa var att C.s rygg var kort, normalsväng åt det rakare hållet (blir rak vid arbete) och att hon absolut ska ha rundbossor samt max storlek 16.5. Också rekommenderade han någon Prestige sadel(hoppsadel för 18.000kr som jag naturligtvis glömt namnet på:crazy: ).
Nu undrar jag har alla Prestige samma bom utförande och om han rekommenderade en Prestige med rundbossor, vad kan då mer passa min dam? Mitt mål är att byta ut Wintecen (dressyr) men först vill jag köpa en hopp eller alround mot hopp.

Jag som trodde jag skulle bli klokare efter det här:bump:

/Marie

Sv: Haft en träff med sadelutprovaren

Det kanske var den. Men vet du eller någon annan om alla Prestige är lika utformade, både hopp och dressyr?

Och om en Prestige passar vad kan då mer passa, som finns med rundbossor?

/Marie

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
661 587
Senast: caballus
·
Utrustning Idag har jag varit iväg till ridhuset o dit hade jag beställt en sadelutprovare, eller en ÅF som kan sånnt där, är utbildad bla av Jimmy...
Svar
8
· Visningar
1 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka