Haglunds täcken

Sv: Haglunds täcken

har ett helhals vintertäcke och tycker att de är små i storlekarna, ang tåligheten så vet jag inte riktigt än han knappt testa det i slutet på vintern.

Liten svanslapp är ett minus.

Jag tyckte dom vara rätt okej i storlek, inte för litet iaf. Än så länge har det hållt bra och det håller väta bra använder bara täcket under snöoväder.. men regn å snö är ju inte riktigt samma sak. Dock så kan det bli lite fel där framme som gör att det blir lite snett så det snöar liksom på insidan som gör att det kan bli lite blött men det är inte så allvarligt att jag inte kan använda täcket. Min går ju själv oxå så vet inte hur bra det håller mot andra hästar

Jag har två st, ett tjock innetäcke och ett helhals fleecefodrat (som bara är provat storleksmässigt än så länge, det är ju varmt fortfarande ;)).
Innetäcket är jag iaf väldigt nöjd med, har använts flitigt i vintras och det har hållt mycket bra och passat mycket bra, dock kan det nog vara så att dom är lite små i storlekarna (iaf dom som är tjockt fodrade).
Min häst har strl 135 om man mäter honom, men han kan inte ha några täcken i den storleken, han måste ha 145 eftersom han är så bred över bröstet... Så det är lite svårt att säga hur det ser ut på hästar som faktiskt är dom storlekarna man har mätt dom till, så att säga :p

jag har ett fleecefodrat regntäcke med helhals. Det är felkonstruerat.
Storlek 145 men passade bättre till mina 125 och 135 hästar. Den var lite kort i halsen till den som hade 135 men för stor runt om för 125. Mycket märklig storlek på den. Från början köpt till en häst som har 145 men där slutade halsen nästan 3 dm för tidigt. Det håller vatten och är slitstarkt

Vet folk som haft problem med att det blir som en bastu under täckena då de inte släpper igenom något fukt.

Nja några Haglunds täcken blir det då inte för min del, tycker det är alldeles för många tveksamma svar och icke nöjda med täckena.

Konstigt att det kan va så olika... Har ett likadant som dig och det passar hur fint som helst. Det är alltså strl 145, på en häst som har strl 145.

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 054
Senast: Sassy
·
Utrustning Tips på bra flugridtäcke Har en häst som blir tokig av älgflugor och ett täcke borde hjälpa lite iallafall
Svar
5
· Visningar
294
Senast: Emmi
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 555
Senast: ako
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka