• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare InsaneSpliffwizard
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 049
I

InsaneSpliffwizard

nu börjar jag bli riktigt trött på det här...
att min häst tycker om o kuta i hagen är bara positivt, men att hon är så förbaskat klumpig hela tiden driver mej till vansinne.... hagen är bra, relativt platt underlag, inte stenig o så, men lerig dårå som alla hagar är så här års.....
grejen är ju dock att lilla fröken trampar sej själv, o trampar sej själv... jag märkte redan tidigt att hon trampar sej själv fram med bakbenen, så därför har hon gått med senskydd o boots fram i hagen.... efter otaliga slag på även bakbenen (dock högt upp) fick hon gå med höga strykkappor bak.... märkte dock nu att hon hade ett rejält trampsår precis ovanför hoven (ja, jag o hästens exteriör är ingen bra kombination)... hur som helst enl min medryttare, som har haft hästen mest den senaste tiden pga att jag jobbar som ett djur, säger att de inte är första såret...

jippi, va gör man....
boots bak, innebär ju verkligen skydd runt om....

men då har vi nästa problem.....
skydd som håller.
boots är hopplösa, de går åt fler boots än vad d gör mat nästan :eek:
har haft både sådana här hårdare boots med mjukare insida, gummiboots med kardborr o gummiboots med den här konstiga knäppningen... inget hålller ju...

Sv: Hagskydd

hmm med risk för att få mycket skäll.. linda hästens ben, dra om ett varv med silvertejp där lindan sitter fast samt längre ner typ runt karleden (obs tejpa löst där, det är bara för att lindan inte ska repa upp sig)
ha 8 lindor som du använder till detta, när du tar av en omgång efter hagtid, tvätta upp i ljummet vatten och häng på tork tills nästa dag..

sköter du hästen i ett eget stall så kan du linda på på mornarna.. i ett hyrstall där nån anna släpper ut är det värre.. borde finnas några transportskydd i läder med massa ludd i som man kunde spänna på hästen..