Bukefalos 28 år!

Hairy Legs

Jag bär precis vilka kläder jag vill, när jag vill och hur jag vill :D
Så det ska vara!
Själv trivs jag bäst med rakade ben, men ibland orkar man bara inte och jag har klänning, shorts mm ändå. Jag vet själv att jag inte bryr mig om folk har håriga ben och hoppas andra också har bättre saker för sig än att bry sig om andras behåring.
 
Fast det där kan ju handla om allt från kläder till uppförande.

Vet inte om jag tolkar din kommentar rätt nu, men jag menade såklart inte att det ENBART skvallras om kroppsbehåring på min arbetsplats. :)
Det skvallras om allt möjligt som inte passar in i någon slags inbillad bubbla av hur saker och ting bör vara. Kvinnlig kroppsbehåring råkar tydligen vara en av dessa saker. Jag tycker det är lika trist att folk inte kan respektera andras val oavsett om det nu gäller klädsel eller hår på benen, men nu handlade ju tråden om just hår på benen..
 
Det känns som att det är flera än vad jag tror.. Men det är kanske för att jag tittar på folks ben :angel::D
Modigt med på stranden, där känns det som att det är betydligt större risk att någon tittar.
Beror på vad för strand man är på ;). Är sällan på någon större och folktät strand :p.
 
@Asko sista gången jag rakade mig var till midsommar 2012, och nya första gången var strax innan jul 2014. Hela första sommaren hade jag tunna strumpbyxor och kofta, eftersom att jag inte kände mig helt bekväm med håret och ville inte att nån skulle se. Hade ju varit slät i typ 10 år innan det så det var en stor omställning för mig. Året efter gick jag barbent men med kofta, och nu i somras var det frihet på alla fronter sas :p i takt med att min självkänsla blev bättre blev det lättare för mig att inte dölja. Slutade helt enkelt(fast helt enkelt var det ju inte) bry mig :)
 
Jag har haft den stora turen (:meh:) att ärva min morfars babyblonda hår på huvudet, och min pappas kolsvarta behåring på alla andra ställen. Vilket innebär att raka/noppa hår är något jag gör för jämnan, mina färger passar liksom inte ihop med varandra, det ser ut som jag har råblonderat ett naturligt kolsvart hår, vilket jag inte har gjort. Vintertid rakar jag benen när jag orkar och vill, sommartid (vid shortsväder) ungefär varannan dag. Första gångerna kliade det lite efteråt, men det var nästan som att huden "vande" sig sen, och smörjer jag bara in med lotion efter varje rakning kliar det ingenting. Jag har till och med glömt lotion flera gånger och det har inte kliat.

Däremot stör det absolut inte mig om andra inte rakar benen. Jag gör det för att jag själv vill och känner mig bekvämare med det.
 
:D
Sånt har jag faktiskt i skåpet, men blev lite förskräckt över hur strängt det verkade vara med gränsen på tiden man skulle låta det verka på benen. Bränner det huden om man låter det ligga kvar för länge? :confused:
Jag har råkat glömma av det så att det suttit på i 10 minuter och det har aldrig hänt något. Men jag tror det där är väldigt individuellt. Det bästa är ju att ta en liten klick och prova på benet och se hur din hud reagerar.

Dock skulle jag inte använda den på andra ställen än benen och armarna.
 
Jag rakar mina ben så fort de börjar bli stubb, på vintern är man väl lite slarvigare då man aldrig visar benen ändå men känner mig inte fräsch om jag inte rakar och skulle nog skämmas om jag skulle visa mig ute med orakade ben. Rakar/vaxar hela armarna också när jag orkar då jag inte tycker om hår på kroppen, inte för att jag ens har mycket kroppshår :pMen jag själv tycker de är äckligt med hår på MIG, men hur andra låter sitt hår vara kvar eller ej berör inte mig.
 
Jag epilerar benen. Året runt. anledningen til att jag gör det även på vintern är att det annars gör så ont på våren när vinterpälsen ska bort. Första gången gör ont men sen är det inga problem alls med sånt. Man kan ju alltid använda bedövningskräm första gången och bara ta en liten bit i taget. Jag smörjer med After Shave balm varje gång efter jag epilerat och vanlig hudkräm efter varje dusch.
Under armarna så "klipper" jag med rakapparaten så att det blir någon millimeter kvar, för att det inte ska klia och vara obekvämt med ev stubb.
 
Jag epilerar benen. Året runt. anledningen til att jag gör det även på vintern är att det annars gör så ont på våren när vinterpälsen ska bort. Första gången gör ont men sen är det inga problem alls med sånt. Man kan ju alltid använda bedövningskräm första gången och bara ta en liten bit i taget. Jag smörjer med After Shave balm varje gång efter jag epilerat och vanlig hudkräm efter varje dusch.
Under armarna så "klipper" jag med rakapparaten så att det blir någon millimeter kvar, för att det inte ska klia och vara obekvämt med ev stubb.

Ni som epilerar, vad har ni för epilator?
Tycker de jag har provat inte tar allt, men har rätt tunna hårstrån...
 
Håret under armarna rakar jag ofta - året om. Helt enkelt för att jag tycker att jag blir svettigare/luktar mer svett om jag inte gör det. Benen rakar jag hyfsat ofta på sommaren och lite mindre ofta på vintern. Jag badar väldigt mycket (i perioder dagligen) så jag brukar ta det då. Får aldrig problem efter rakning från knäet och nedåt, däremot kan jag få lite röda prickar och dylikt på baksidan och insidan av låren. Men om jag inte håller på och rakar mig varje dag så brukar det inte vara några större problem.

Epilering testade jag när det var rätt nytt. Kanske har tekniken gjort framsteg? Annars är det ABSOLUT inget jag kan rekommendera! Fy, sjutton, vad ont det gör. Men, å andra sidan, vad kan man förvänta sig av en mackapär som sliter ut hårstråna... ;) ?
 
Har en epilator och min ambition är att vara duktig och epilera ungefär var 3:e vecka året runt. Dock tar det tid och jag kommer oftast på att jag ska raka benen alldeles för sent inpå, så då rakar jag med rakapparaten istället. Går snabbt och smidigt :).
 
Har aldrig lyckats bränna mig med hårborttagning, och då låter jag det ändå sitta LÄNGE i bikiniområdet (tunn hud i ljumskarna).

Sedan hade jag kanske inte gått ut och pressat i solen minuten efter, brukar köra ett sådant race på kvällen.
 
Jag har gjort laserbehandling, tog 5-6 gånger och nu är typ 98% borta. Underbart. Det har kommit tillbaks litegrann på några ställen.
Innan brukade jag raka ibland men det växte ut så fort igen så var liksom ingen idé.
Jag slipper ha ont nu. Ja när jag var lurvig så gjorde det faktiskt ont i hårsäckarna nästan hela tiden. Låter väldigt konstigt...men så var det.
Vaxade, eller försökte vaxa, en gång. Det slutade med gråt och blödande hårsäckar. :crazy: Lyckades inte ens ta en hel vad. Inom 4 dagar kom det upp nytt hår, dessutom. :meh:

Just ja, hårborttagningsmedel funkade inte ens, fick väl bort en tredjedel av stråna bara. :cautious:
 
Går orakad om jag inte ska möta upp nån dude på äventyr. När jag väl rakar så är det bara under knäna. Vintertid när det vankas nupp brukar jag försöka undkomma kniven genom att dra på ett par overknee strumpor så är man av med problemet. Men på sommaren är det oftast alldeles för jävla varmt för sådana strumpor och man har inget annat val typ. Om man inte ska göra det med päls och allt, vilket är att föredra för stubben är ju mer i vägen än själva håret när det väl sitter där det sitter.
 
Jag rakar inte benen alls atm och befinner mig i Australien: bara ben typ varje dag. Jag bryr mig inte och random folk verkar inte bry sig vad jag märkt. Tycker dock att det är vanligare här med både orakade ben och armhålor, mer hippies här än hemma:up:;) Jag har ganska mycket hår på benen men det är väldigt ljust:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 011
Senast: honung
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
21 058
Senast: qitis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 467
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 886
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp