Hakar upp sig på reklamer

Bukefalos 30 år!

Och nu täcker reklamen hela bredden på (mobil)skärmen = klickar fel lite för ofta för att det ska kännas kul.

Händer för mig också. Tycker det har varit så varenda gång jag gått in på Buke de senaste dagarna. Gäller alla trådar jag läst i och olika reklam.

Samsung och har provat både med Chrome och Google.

Förstår inte riktigt vad detta skulle kunna bero på, jag har gjort lite små ändringar runt banners den senaste tiden, men ser inte riktigt hur det skulle påverka detta.

När jag försöker kolla lite snabbt på min gamla Pixel (android) och chrome så ser jag inget problem. Frågan är väl om det kanske är vissa banners som är stora och krångliga att ladda ner/visa och att det på något sätt gör att det på något sätt stoppar upp.

Sedan har jag för mig att just Samsung har en egen webbläsare som inte riktigt fungerar som chrome, men det verkar inte vara problemet denna gång?

Använder Samsung och Chrome och har inga problem. Å andra sidan är min telefon kanske så gammal att den är lite okänslig?

När jag testar har jag inga egentliga problem att skrolla även om jag har fingret på en banner.
Möjligen har det varit lite svårare med bannern i toppen av sidan direkt jag kommer in, kan det vara så att sidan inte riktigt har laddat klart och att problemen beror på det och att det hela löser sig om man ger det några sekunder till?

Om det är så är det självklart mindre bra men det ger mig en möjlighet att bättre felsöka, det kan då även bero på hur snabb uppkoppling man har.
Och som jag skrivit tidigare kan vissa tyngre annonser oftare ha problem jämfört med andra då dessa kan ta längre tid att ladda ner. Men jag förstår inte riktigt varför detta skulle ha ändrat sig helt plötsligt.

Jag har tillåtit aningens större annonser, men ofta är de lite bredare men lägre i höjd så de borde laddas snabbare.
Vill verkligen lösa detta.

Funderar på en sak, har ni med problem stängt av oändlig skroll? Borde verkligen inte påverka, men man vet aldrig.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka