Halkskydd soffrygg

Nej, inte godkänt, för klibbigt för hennes tassar. Men jag kanske kan fästa tyg ovanpå halkskyddet då.
 
Sy ett överdrag eller måla med matt färg, finns väl riktigt taktila alternativ där som var inne bland alla hemmafixare för några år sedan?
 
Jag hade flyttat fram soffan en aning och bakom den ställt en bräda som ramp från golvet upp till fönsterbrädan. Då kan ju brädan vara lika lång som soffan så det inte blir en så skarp vinkel upp. Då behöver man nästan inte göra någonting och den funkar även senare när katten blir ännu mer skruttig i leder och så :)
 
Jag hade flyttat fram soffan en aning och bakom den ställt en bräda som ramp från golvet upp till fönsterbrädan. Då kan ju brädan vara lika lång som soffan så det inte blir en så skarp vinkel upp. Då behöver man nästan inte göra någonting och den funkar även senare när katten blir ännu mer skruttig i leder och så :)
Ska ha det i åtanke för framtiden!
 
La ett tyg över halkskyddet, jag tror att det går bra när hon väl vågar sätta tassarna där igen efter traumat av två klibbiga steg:rolleyes:

Till min gammeltant använde jag halkskydd+ett greppvänligt tyg, och det räckte många år som enda åldersanpassning. Det var uppenbart att hon uppskattade att fortsätta följa sina gamla rutter istället för att behöva ändra sig för att kroppen inte längre var lika atletisk. På insidan var hon en prima ballerina tills hon var över 18. ❤️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp