Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SItter just nu och saknar, så inåt bomben. 2 år sedan han togs bort, ändå gör det lika ont som dagen jag fick beskedet.
Älskade lilla Gris. Bästa röd.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alla bilderna är från 9/9 2012. Sista gången vi träffades. Sista gången han fnös åt läskiga skuggor, sista gången jag grät i hans man. Han var min räddning under mina värsta år, drivkraften framåt, min kämparglöd och det bästa jag hade. Han var den jag rymde till när jag inte ville vara hemma, han var den jag rensade huvudet hos när allting gick åt skogen. Han var den som fick mig att asgarva när han slängde sig åt sidan för att det var en ny sten bredvid vägen, den som fått mina knän att skaka av adrenalin efter ett passlöp .. Den där som var allt för mig!
Han var den som lärde mig allt, den som tog mig dit jag är idag. Han är anledningen till att jag idag fortsatt med islandshästar, han gjorde mig till den jag är. Underbara, fantastiska ängel. Sitter och gråter som en jävla bebis just nu när jag skriver detta.
Men det finns en anledningen till att bilderna inte ens tittats på förrän idag.
Älskade G. Älskade röd. Älskade prins. Tack för allt.
Älgjaktstider.... vågar ni rida ut?
Känns sådär att rida femåring i manegen fyra-fem dagar i veckan. Funderar på att dra med mig en presenning, balansboll och liknande scary shit och köra lite miljöträning. Har dock aldrig tränat sånt och känner mig osäker. Vill ju stärka, inte sabba. Men det är väl bara att ta det lugnt och metodiskt.
Älgjaktstider.... vågar ni rida ut?
Känns sådär att rida femåring i manegen fyra-fem dagar i veckan. Funderar på att dra med mig en presenning, balansboll och liknande scary shit och köra lite miljöträning. Har dock aldrig tränat sånt och känner mig osäker. Vill ju stärka, inte sabba. Men det är väl bara att ta det lugnt och metodiskt.
Jag tar det som en liten "semester" från ridningen. Två veckor "ger" jag älgjägarna, sen ger jag mig ut igen (har iofs kontakt med jägarna så jag håller mig naturligtvis hemma om de mot förmodan jagar fortfarande...). Två veckor då jag går igenom och tvättar upp och lagar alla täcken efter sommaren och inför vintern, går igenom övrig utrustning, tvättar borstar mm. Perfekt, jag skulle aldrig komma till skott med det annars...Älgjaktstider.... vågar ni rida ut?
Ja, det är sent i år! :/Alltså när har frostnätterna tänkt komma då?Vill ta av Laukur eksemtäcket snart! Brukar alltid kunna ta av det till älgjakten, men inte i år!
Vi överlevde!
Vi kom dessutom trea, inga superduper procent, men jag är så nöjd med oss ändå. Vi gick ju i storhästklassen, och det var första gången han ens såg dressyrstaket... dessutom SPÖREGNADE det så det smattrade som sjutton på ridhustaket
Nu är vi supertaggade på vårens tävlingar!
![]()
![]()
Idag hade jag med mig kameran ut till stallet, har inte filmat sen precis i början av igångsättningen när vi skrittade typ 15 min 3 gånger i veckan. Idag orkar hon 30 min med mestadels skritt och max 10 min tölt/trav.
Nyttigt att se sig själv (även om jag blir galen på att jag tittar ner och tippar fram titt som tätt).
Så idag satsade jag stort och red volter för andra gången i tölt och trav!Liiiite läskigt eftersom det var jäkligt obalanserat när jag testade första gången för ett par veckor sen. Men hon har blivit mycket starkare i skritten och idag kändes det betydligt stabilare så jag vågade mig på ett par varv åt båda håll. Men jisses va trött hon va sen, lilla kämpen!
Kom gärna med konstruktiv kritik men ha lite överseende med att hon blev "friskförklarad" från skadan i maj och vi skyndar långsamt.
Men hallå, berätta mer!!!!Wiiihuuuu! "ny" trailer i lördags och en ny häst idagtjoho glad med glad på
![]()
![]()