Så fin!![]()
Tack, i mattes ögon är man ju alltid finast
Tycker himla mycket om henne, så himla positiv och charmig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fin!![]()
Hon ser verkligen ut att gilla arbetet! Ser avslappnat och härligt ut. Jag lånar för målbildTack, i mattes ögon är man ju alltid finast.
Tycker himla mycket om henne, så himla positiv och charmig.
HeheMen hallå, berätta mer!!!!
Hon ser verkligen ut att gilla arbetet! Ser avslappnat och härligt ut. Jag lånar för målbild(min häst tycker också om att jobba och är positiv, men min sits har en hel del att önska och din var fin tycker jag).
Hehe7-årig brun vallak efter Stefnir fra Sandholaferju
Har tittat på den annonsen mååånga gånger, men nu blev min hingst såld i början på oktober, så körde jag ut o kikade på honom ( mest för att få honom ur mitt system, då han hade mycket vilja enligt annonsen och trodde han skulle bli lite för mycket för mig..) och föll pladask för honom
En härlig ridkänsla
Ser fram emot att lära känna honom nu över vintern
![]()
Kommer så fort jag får fart i min kameraBILD!!!!!![]()
Tack, eller vad man sägerFin färg @Bliss!
Finns de nåt sötare än en mörk häst med stjärn och snopp. Så gulligt!
(Det här låter ju halvperverst om man inte är hästnörd)
Kl.
Var iväg och red kurs i helgen och fick en massa inspiration!
Men i måndags kom det fram att ett stall i närheten har konstaterad kvarka. Hästar från vårt stall har varit på samma tävling som hästar från kvarka-stallet i helgen och det innebär ju att vi kan ha smittan.
Så fort kan all inspiration försvinna. Funderar på att ställa av hästen ett tag och fokusera på något annat (min C-uppsats kanske).
Hoppas såklart också att ingen mer höst blir sjuk
Snappe står på stall igen eftersom det är extremt dåligt underlag i hagen han gick och dåligt väder vilket gjort att han tunnat ur en del. Hur ska jag kunna hålla fingrarna i styr när han står i en Box?!![]()
Hur kan han tunna ur bara för hagen är geggig och vädret dåligt??
Man kan ju ge hö i hagen??
Jag har massa hönät som hänger i olika träd i Jorunns hage... supersmart... har man inga träd kan man bygga en låda å ha höet i.. supersmart=)
Han har fått 20kg hö om dagen och 2 kg kraft, så mat har han fått. Jag är inte korkad. Han tunnade ut direkt han släpptes i den stora hagen, eftersom han inte kunde slappna av utan var tvungen att hålla koll jämt. Nu gav detta med sig och han lade på sig en del men nu när vädret blev sämre går det uppenbarligen åt för mycket energi för att hålla värmen och då går han ner i vikt igen. Han är svårfödd, när han står på stall får han 10-12kg och kraftfoder. Dom flesta andra hästarna går på 5-6kg (+ halmade boxar).Hur kan han tunna ur bara för hagen är geggig och vädret dåligt??
Man kan ju ge hö i hagen??
Jag har massa hönät som hänger i olika träd i Jorunns hage... supersmart... har man inga träd kan man bygga en låda å ha höet i.. supersmart=)
Snapsen är svårfödd, han äter upp allt han får men har ändå lätt att gå ner i vikt. Han äter just nu mer än halvblodet på 170cm som är i tävlingskonditionEn hingst kan väl tunna ur för att den är för aktiv i hagen, den springer mycket, håller koll hela tiden o har inte tid att äta. Då spelar det ingen roll om man fodrar för den har inte tid att äta. Nu vet jag ju inte om just så är fallet med Snarpur men så har jag fått förklarat för mig när vi var i ett stall med många hingstar i träning. Där stod dem på box på nätterna och små rutor med rejäla stålstaket på dagarna, alltid fri tillgång på hö o ändå var dom riktigt smala och hyfsat musklade!
Man kanske skulle haft en hingst istället för lättfödda ston o vallacker?![]()
Åh, jag vill upp på bebis snart jag med!Han var så fiiiin att rida idag! Bästa bebis
![]()