Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har samma problem som jag fast tvärtomIdag blev det en riktigt gosig stund med lilla häst, hon somnade nästan med huvudet mot mig.
Jag passade också in det nya huvudlaget och baucherbettet jag köpt och det passade bra och verkade gillas. Däremot var remontgrimman jag också beställt för liten.. Det står att den är 23 cm, var hittar jag en enkel svart vardagsnosgrimma med silverspännen där nosdelen är längre än 23 cm?![]()
ja inte är det lätt att hitta grejer som passar till de här pållarna! Hade för mig att ni diskuterade stl på nosgrimmor för ett tag sedan i tränstråden, och 22 cm nämndes, så då borde det vara lugnt med 23 tänkte jag. Tror det är extra svårt att hitta en remontgrimma som passar till Snemma också. Har en flätad som är fin men som hamnar jättekonstigt, den är däremot inte för liten i omkretsen i nosen. Denna jag hade beställt nu var alldeles för liten i omkrets, hade den på yttersta hålet och ändå satt den för hårt (enligt min smak iaf).Du har samma problem som jag fast tvärtom
Alla remonter är ju för långa! Snappe har fått en specialdesignad nosgrimma från Fager design, den enda remonten som passar!![]()
ja inte är det lätt att hitta grejer som passar till de här pållarna! Hade för mig att ni diskuterade stl på nosgrimmor för ett tag sedan i tränstråden, och 22 cm nämndes, så då borde det vara lugnt med 23 tänkte jag. Tror det är extra svårt att hitta en remontgrimma som passar till Snemma också. Har en flätad som är fin men som hamnar jättekonstigt, den är däremot inte för liten i omkretsen i nosen. Denna jag hade beställt nu var alldeles för liten i omkrets, hade den på yttersta hålet och ändå satt den för hårt (enligt min smak iaf).
Allra bäst sitter en engelsk nosgrimma från Fakur som jag har, men den vill jag inte använda precis varje dag eftersom den dels är ganska dyr, och dels har blingstenar på som jag vill ska bli kvar...dessutom vill jag helst använda remont för munnens skull.
Så jag letar vidare efter en remontgrimma som passar min häst. Allra helst vill jag ha en bred, helt platt nosgrimma, ni vet en sådan som många träns till stora bruna har nu för tiden, fast som remont... någon som sett något sådant? Skulle jag hitta en sådan engelsk utan liten snokrem skulle jag också bli glad!
En remontgrimma menar du? eller en platt bred tom? Ja vissa är för stora och andra är för små, även om de är sk islandsträns/nosgrimmor..Jag köpte ett på hööks för ett par år sedan som jag bara provat. Det var på tok för stort till alla mina, som ändå har rätt varierande mulgrovhet :P
En remontgrimma menar du? eller en platt bred tom? Ja vissa är för stora och andra är för små, även om de är sk islandsträns/nosgrimmor..
Jag tog ett mjukt måttband och mätte över näsan på Snappe.@Michis Hur mätte du för att komma fram till vilken längd du behövde på nosgrimman?
Jag tycker det är så svårt att mäta, en vet ju inte riktigt hur stora ringarna är och de tillkommer väl? Har samma dilemma som dig, en häst med litet huvud som behöver kort rem över nosen. Kan inte gå ner till ponny dock, för då blir nackstycket för kort... Så jag kanske helt enkelt också får specialbeställa en.