Håll oss Uppdaterade - Igen!

Fina bilder.
Och jo, det går att lägga in flera i samma inlägg.
Titta bara... (väljer ett par gamla bilder bara för att visa att det går) översta är Aldar, nedre är Snorri.
36764620_1463434450469828_5169143391576915968_o.jpg

36852901_1463434037136536_5711641135936438272_o.jpg
Haha, är de skimmel båda två!?
I mitt huvud har de varit svarta utan tecken, vet inte varför, du har väl lagt ut bilder på dem tidigare?
 
@Cattis_E @xfie

Vi kan fortsätta här och prata träning av islandshästar :D

@Cattis_E Ja man får ta det pö om pö. Man får lyssna på hästen och har din ett lite jobbigt bagage så är det ju extra viktigt :)
Min 6 åring har jag haft sen han var 10 månader så det är jag som gjort allt med honom. Trodde aldrig han skulle bli en fin häst gångartsmässigt när jag såg honom röra sig i hagen de tre första åren. Men oj så han blommat ut! Sist jag red för tränare fick han mycket beröm för sina rörelser :love: Han är en latmask så jag måste rida med mycket energi och ofta fart för att väcka honom.
 
@Cattis_E @xfie

Vi kan fortsätta här och prata träning av islandshästar :D

Yay!

Jag kan presentera oss lite kanske. Jag har en sexårig valack som jag haft i ungefär ett halvår. Jag vill vara lite halvanonym, så stam och namn får tas via PM om det är intressant. :) Han är femgångare med traven som bästa gångart och han bedömdes ganska högt som föl. Han gick på ridskola under ett år när han var fem år och det gjorde inte honom gott så han har många mentala spärrar som vi håller på att lossa nu, bit för bit. På ridskolan försvarade han sig genom att springa.. jättefort... och det är fortfarande hans första försvar i allt: skjuta fram underhalsen och springa ifrån problemen. Men det går stadigt framåt och så fin som han var under gårdagens ridpass har jag aldrig känt honom förut. :love: Han har flotta rörelser och lämpar sig nog väl för tävling men jag har dåliga tävlingsnerver så det är inget mål för oss, i alla fall inte i nuläget.
 
Yay!

Jag kan presentera oss lite kanske. Jag har en sexårig valack som jag haft i ungefär ett halvår. Jag vill vara lite halvanonym, så stam och namn får tas via PM om det är intressant. :) Han är femgångare med traven som bästa gångart och han bedömdes ganska högt som föl. Han gick på ridskola under ett år när han var fem år och det gjorde inte honom gott så han har många mentala spärrar som vi håller på att lossa nu, bit för bit. På ridskolan försvarade han sig genom att springa.. jättefort... och det är fortfarande hans första försvar i allt: skjuta fram underhalsen och springa ifrån problemen. Men det går stadigt framåt och så fin som han var under gårdagens ridpass har jag aldrig känt honom förut. :love: Han har flotta rörelser och lämpar sig nog väl för tävling men jag har dåliga tävlingsnerver så det är inget mål för oss, i alla fall inte i nuläget.

Så roligt! Har du tänkt rida honom som fyr- eller femgångare? :)
 
Fyrgångare till en början men om vi får gångarterna på plats och det flyter på, så vem vet. :) Det är ingenting som finns i planeringen nu i alla fall.

Jag hade en femgångare innan som jag även tävlade femgång med och har saknat det. Nu har jag en av varje och det ska bli roligt när 6 åringen kan få börja träna pass :)
 
Jag hade en femgångare innan som jag även tävlade femgång med och har saknat det. Nu har jag en av varje och det ska bli roligt när 6 åringen kan få börja träna pass :)

Kan förstå det. Femgångsklasserna är roligast att titta på också, tycker jag. :) Lyxigt att ha en av varje. Hur gammal är din andra?
 
Kan förstå det. Femgångsklasserna är roligast att titta på också, tycker jag. :) Lyxigt att ha en av varje. Hur gammal är din andra?

Fyrgångaren är 11 år. Haft även honom sen han var 1 år. Så jag har gjort allt själv med båda mina :) Får väl inte kalla 6 åringen för unghäst längre snart så jag får väl skaffa mig en till att rida in :angel:
 
Fyrgångaren är 11 år. Haft även honom sen han var 1 år. Så jag har gjort allt själv med båda mina :) Får väl inte kalla 6 åringen för unghäst längre snart så jag får väl skaffa mig en till att rida in :angel:

Häftigt! Det är en anledning så god som någon att köpa häst, tycker jag. :D
 
Fyrgångaren är 11 år. Haft även honom sen han var 1 år. Så jag har gjort allt själv med båda mina :) Får väl inte kalla 6 åringen för unghäst längre snart så jag får väl skaffa mig en till att rida in :angel:
Med risk för att var tråkig så kanske de andra inte vill läsa allt om islandshästar här, och moderatorerna brukar vilja bryta ut trådar. Så jag skapar en snacktråd åt oss 😇
 
Detta är snacktråden för islandshästar :D
Har uppfattat den här mer som träningstråd.Dvs uppdateeingar om träning av de hösta ni har just nu.
Dessutom verkade det ju finnas behov av en tråd till innan vi pratadesöndeer gårdstråden. Men då skriver i vi här inte i den andra då 😇.
Den rapporterade jag just för borttag till moderator. Så hoppas de tar bort den 😁
 
Har uppfattat den här mer som träningstråd.Dvs uppdateeingar om träning av de hösta ni har just nu.
Dessutom verkade det ju finnas behov av en tråd till innan vi pratadesöndeer gårdstråden. Men då skriver i vi här inte i den andra då 😇.
Den rapporterade jag just för borttag till moderator. Så hoppas de tar bort den 😁

Den här tråden har varit väldigt död länge nu men roligt om vi kunde vara några som uppdaterar :) Kan skriva om allt möjligt här.

Jag var iväg på hoppträning med min 6 åring i lördags. Han behöver träna på att hålla koll på fötterna så det var superbra träning för honom! Något litet skutt bara annars mest bommar :)
 
Den här tråden har varit väldigt död länge nu men roligt om vi kunde vara några som uppdaterar :) Kan skriva om allt möjligt här.

Jag var iväg på hoppträning med min 6 åring i lördags. Han behöver träna på att hålla koll på fötterna så det var superbra träning för honom! Något litet skutt bara annars mest bommar :)

Åh, hoppning har jag också på listan över saker vi ska ta tag i! Efter vi gick omkull när vi travade över en markbom :angel: så lade jag bommarna på hyllan ett tag men nu har vi hittat lite mer balans och jag har ridit över lite bommar när de legat framme i ridhuset. Vi hoppade ett litet sockerbitshinder häromdagen, med tveksam teknik visserligen, men ändå. :D
 
Åh, hoppning har jag också på listan över saker vi ska ta tag i! Efter vi gick omkull när vi travade över en markbom :angel: så lade jag bommarna på hyllan ett tag men nu har vi hittat lite mer balans och jag har ridit över lite bommar när de legat framme i ridhuset. Vi hoppade ett litet sockerbitshinder häromdagen, med tveksam teknik visserligen, men ändå. :D

Otroligt bra styrketräning! :) Min andra hoppar riktigt bra men han överdriver en hel del trots små hinder så jag som inte är någon hoppryttare har svårt att hänga med honom på ett bra sätt :o
 
Otroligt bra styrketräning! :) Min andra hoppar riktigt bra men han överdriver en hel del trots små hinder så jag som inte är någon hoppryttare har svårt att hänga med honom på ett bra sätt :o

Ja, jag älskar hoppträning! Vad roligt att ha en som hoppar bra. Är det enklare för fyrgångare att hitta en bra teknik, tror du?
 
Ja, jag älskar hoppträning! Vad roligt att ha en som hoppar bra. Är det enklare för fyrgångare att hitta en bra teknik, tror du?

Han har otroligt bra galopp så det kanske underlättar. Men femgångaren är löshoppad ett par ggr och då hoppar han väldigt bra. Men han är en latmask så jag tror han inte riktigt engagerar sig som han borde :p

Här är bilder på dom från löshoppning våren 2017 :)

19840216_10207393967486069_1359471089_o.jpg
 
Han har otroligt bra galopp så det kanske underlättar. Men femgångaren är löshoppad ett par ggr och då hoppar han väldigt bra. Men han är en latmask så jag tror han inte riktigt engagerar sig som han borde :p

Här är bilder på dom från löshoppning våren 2017 :)

Visa bifogad fil 22205

Jamen, kolla. :love:


Ser ju inte så tokigt ut det heller! Då kan jag ju inte skylla på att han är femgångare heller. Får ta tag i hoppningen helt enkelt. :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 461
Senast: hundtant
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
870
· Visningar
56 918
Senast: Gnist
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 332
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp