Håll tummarna nu

B

**BORTTAGEN**

Bonden slog höet idag BEEEE till gud att det inte blir regn=)
Såg på vädret nyss å dom lovade bara soooool *Wiii* fast man vet ju aldrig !
:banana:
 
VAR bor ni?Det kan inte vara mycket näring i det höet... Du menar inte halm, va?
 
Mina föräldrar har också slått idag.
Andra skörden eller var det tredje?
Eh jag har ingen koll!

Men jag håller tummarna för sol!
 
*Asg* hehe nä då jaghar letat satan.. bonden jag brukar köpa hos hos fick bara hösilage å det kan jag ju inte bara ge 1 häst=( Sedan fick jag inte tag på annat hö om jag inte skulle åka ner till skåne å med varken bil körkort så går det inte=(((
 
Höet menar du torrt hö :confused: nu i September

Måste ju bli energivärde som tja ingenting i det..
 
Det är ju hopplöst att få höet att torka nu när luftfuktigheten är så hög :crazy:..Näää, färsök att få tag på nåt annat...det måste ju finnas nån i hela sverige som har ett bättre hö...
 
Om du bor i närheten av Borlänge kan jag pm:a numret till en suverän bonde. Annars beställde jag en lastbil från Hälsingland ett år när det var ont om hö. Fick kanonhö till bra pris hemkört och klart.
 
Vad konstigt, vi bor ju i samma kommun vad jag vet.. Och det finns ju gott om hö att köpa...

Mitt hö slogs två veckor efter midsommar.
 
Visst kan hö bli bra trots det är slaget sent. ett år fick jag hö av en kompis...vi slog och vände och balade i mitten av september. Och efter analys på det höet kan jag då säga som så, att bättre hö har jag aldrig haft. Energin brukar inte minska nämvärt i hö, däremot proteinet. Men som sagt, det går att få bra värden på ett hö trots sent slaget.
 
Ja med lite tur och bra väder kan man få hö torrt även i början av september. För många år sen (innan storbalsensileringen kommit) så skördade vi ofta så men främst hö till kor.

Visst kan det vara svårt att få det torrt men det går och skulltork är verkligen ett ABSOLUT krav.
 
Jag har gjort likadant ett par ggr, men jag har beställt lastbilslass från Göteborgstrakten.

Helt suveränt hö! :bow:
Mkt bra i värden, och kanon hygienisk kvalité!
Och till enormt bra pris, hemkört och klart!

Så jag "står också till tjänst" och förmedlar det numret om ngn är intresserad!
Enormt trevlig kille att ha att göra med den bonden också!
Dessutom hade han även åkeri, så han körde själv höet till mig!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 004
Senast: Hazel
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 628
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp