Hållbar stallgrep

Gelina

Trådstartare
Är det någon som har tips på en riktigt stabil och hållbar stallgrep? Jag har en underbar medhjälpare som mockar åt mig ibland och det är superskönt - dock har greparna en tendens att gå sönder titt som tätt när hon mockar :o

Jag är så tacksam för hjälpen jag får så jag tänker inte lägga mig i hur hon mockar, däremot tänkte jag att jag kan köpa en grep som håller bättre :idea:

Jag har använt Aubiose tidigare och gillar dessa grepar, men vet inte om de tål så tuffa tag? De är ju ganska dyra så inte så kul om de ändå går sönder. Har även hört att Globus ska ha någon tålig modell. Kanske någon helt i metall? Tips?

Sv: Hållbar stallgrep

Googla på okrossbar spångrep så kommer det upp en massa länkar till butiker som säljer en grep som man kan stå och hoppa på utan att den går i sönder.

Har flera såna på jobb... och de har hållt i ca 3 månder nu i stall där greparna gick sönder stup i kvarten! =)

Tror även att typ granngården och likande har den men är inte säker...

om de går sönder lätt beor nog mer på den som mockar än vad det är för sorts grep. Jag använder oftast grepar från Börjes och de jag använder själv håller i år, men så fort någon annan börjar mocka med dem är de trasiga rätt fort. Detta har hänt på samma sätt med de billiga som de dyra modeller jag provat. Den enda som enbart jag använder just nu är en från ÖB som jag använt i två år. Jag hoppas jag får ha den för mig själv.

Jag köpte en på hästmässan förra året och har misshandlat min rätt bra, utan att den gått sönder. Detta är alltså en sådan spångrej som du kan hoppa på, böja, försöka knäcka - går absolut inte sönder. Handtaget är minst lika hållbart. Den ser fortfarande ny ut. Haha! En sådan kan jag rekommendera till henne, jag var likadan förut.

om de går sönder lätt beor nog mer på den som mockar än vad det är för sorts grep. Jag använder oftast grepar från Börjes och de jag använder själv håller i år, men så fort någon annan börjar mocka med dem är de trasiga rätt fort. Detta har hänt på samma sätt med de billiga som de dyra modeller jag provat. Den enda som enbart jag använder just nu är en från ÖB som jag använt i två år. Jag hoppas jag får ha den för mig själv.

Jo det har du helt rätt i, när jag mockar själv går de inte sönder. Visst kanske de slits men av någon anledning råkar de alltid knäckas just när hon mockar. I detta fallet är det ju dock inte aktuellt att försöka ändra på hennes sätt - så länge hon ställer upp frivilligt och hästarna får en ren box så är jag glad :D Däremot kan man ju försöka minimera antalet förbrukade grepar genom att skaffa en som håller bättre!

Jag köpte en på hästmässan förra året och har misshandlat min rätt bra, utan att den gått sönder. Detta är alltså en sådan spångrej som du kan hoppa på, böja, försöka knäcka - går absolut inte sönder. Handtaget är minst lika hållbart. Den ser fortfarande ny ut. Haha! En sådan kan jag rekommendera till henne, jag var likadan förut.

Det låter ju helt perfekt, ska genast inhandla en sådan!! Är din också från Globus?

Kan säga att jag personligen sett en vuxen man hoppa på en och samma grep vid två olika tillfällen utan att den gick sönder.

Jag tycker Fiskars grepar är bäst, har dock lyckats krascha en.. men det var verkligen otur haha, skulle ta upp massa spån och så hade det fryst där vad höet brukar ligga för jag brukar vattna höet.. så det bara small till och en pinne rök haha ;) Men annars har jag dängt runt den i väggar, skottkärran osv och den tål tuffa tag. Annars är den från Globus? Den grå "okrossbara" inte fel, använder den inte så mkt dock eftersom jag vill ha kanter.. ska ha den i paddocken hade jag tänkt.

Aubiose brukar tåla mycket, mockar både spån och halm med sådana även om det blir lite tungmockat i halmen kanske. Använder den mest att strö med. Grepen håller dock och har gjort så i många år nu :)

Till vanlig mockning har vi en rejäl grep, vet tyvärr inte vad det är för märke men det kan vara en Fiskars! Den tål ungefär allt i alla fall, inkl bända loss is ;)

Jag har en Aubiose och har haft den sen... hmm. 03 el 04 tror jag. Den har varit utsatt för både det ena och det andra och håller för allt känns det som. Har aldrig sett en sådan gå sönder.

Tycker att den är toppen och lätt. Många grepar väger så mkt. Har däremot börjat använda kompisens Fiskars, längre skaft men lika lätt och verkar också tåla en hel del. En sån skulle jag köpa OM jag blev av med min Aubiose.

Den där okrossbara verkar ju bra med att den håller, men stör mig på att den är böjd. För visst är den väl det?

Ja jag gillar ju Aubiose, tycker att de är smidiga. Kanske får köpa en sådan till mig och en Globus till henne :angel:

Fiskars har jag inte provat, menar du att du tycker att de är bättre än Aubiose?

Jag har en Aubiosegrep, den köpte jag 1998. Grephuvudet bytte jag första gången 2008, dvs 10 år senare. Då hade jag mockat halm med det i ett antal år. För mig är valet lätt, jag åkte till Aubiose i Borlänge och köpte mig ett nytt grephuvud därifrån och räknar med att det håller i många år till. :)

Grepen är dessutom den som passar mig bäst, mest bekväm att mocka med. Har provat både Börjes grepar och fiskars men tycker inte att de är lika ergonomiska. Det är dock säkert olika från person till person, men jag vet att min medryttare tycker likadant.

Ja jag gillar ju Aubiose, tycker att de är smidiga. Kanske får köpa en sådan till mig och en Globus till henne :angel:

Fiskars har jag inte provat, menar du att du tycker att de är bättre än Aubiose?

Nej, jag föredrar Aubiose, men Fiskars är mkt billigare. Och därför skulle det nog få bli en sån OM min Aubiose mot förmodan skulle gå sönder. Men om det hade varit samma pris på dem, så är det Aubiosen som vinner hos mig!

Liknande trådar

Körning Kan börja med att säga att jag vet att det inte är någon lek att dra timmer och att man måste vara försiktigt osv. Sen kan jag säga att... 2
Svar
25
· Visningar
9 897
Senast: Fia-Lina
·
  • Låst
Utrustning Var iväg hos sadelutprovaren och testade en massa sadlar, och det var ju lite klurigt... :confused: Hade med mig en Kieffer Inn dit...
Svar
6
· Visningar
1 540
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka