Ibland bakar jag kringlor, då använder jag sur grädde. Brukar låta dem stå minst två månader för att vara säker på att grädden surnat. Så dessa hade jag antingen testat, eller väntat lite till och bakat kringlor på
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är likadan, är ju uppväxt på den tiden kylen som mest gick ner till 10 grader och är av bondesläkt och vi är ett segt släkte som tål det mesta.Oöppnad grädde använder jag både två och tre månader efter angivet datum, för det mesta bildas bara en tjock hinna längst upp i förpackningen (som också åker med i maten) när man heller ur. Har i och för sig mitt kylskåp mellan 2 och 4 grader så att all mat (kött) håller bra kvalité även upp till 1-2 veckor efter "bäst före" datum i oöppnad förpackning.
Det var inte sån där mjölk med längre hållbarhet då?Hade en gång ett öppnat paket mjölk i kylskåpet i båten som fortfarande var drickbart 21 dagar efter det öppnades.
Nope, vanliga Arlas röda. Tror det till och med var kort datum på den när vi öppnade den.Det var inte sån där mjölk med längre hållbarhet då?
Dubbelpastöriserat, eller vad det heter.