Hållbarhet ridbyxor

Sv: Hållbarhet ridbyxor

Vilket märke använder du? Köper inte ridbyxor så ofta så jag har inte hunnit prova flera av varje märke, men t ex: Sonnenreiter, Eurostar, Domino, Equitech, Jacson, Mountain Horse
Hur mkt rider du i genomsnitt på en vecka? 5 gånger
Hur länge brukar ett par ridbyxor hålla för dig? 0-7 år...
Vad anser du vara en lång livslängd på ett par ridbyxor? över 4 år
Har du helskodda eller oskodda? Både och
Märker du skillnad på olika märken?
Sonnenreiter-ridbyxorna tyckte jag var jättesköna och bra, MEN dragkedjan började krångla efter några månader! :/
Eurostar-ridbyxorna jag hade (ribbade, lite billigare modell) tyckte jag var kanon och de höll länge, ca 4 år.
På Domino började sömmar släppa efter två användningar. Dög dock länge till de enstaka klubbtävlingar de användes.
Jacson-ridbyxorna har använts flitigt ca ett år hittills och bara blivit pyttelite noppiga.
Mina oskodda Mountain Horse-ridbyxor höll 7 år.


Alltid en avvägning det där. Med billiga vardagsridbyxor prisklass 2-300kr gråter man inte om de börjar se slitna ut eller går sönder, bara att köpa nya.:idea:
Med dyra ridbyxor får man i regel lyxigare sköna byxor men stor risk att man gråter en skvätt om de ger upp efter några månader... Vilket alla KAN göra, skulle aldrig köpa dyra märken för hållbarhetens skull när det gäller ridbyxor, men inte heller de allra billigaste.
 
Senast ändrad:
Sv: Hållbarhet ridbyxor

Rider numera mest i jeans men har ett par favvobyxor.

Vilket märke använder du?
Gekås :p Vet inte vad märket heter.

Hur mkt rider du i genomsnitt på en vecka?
Med de byxorna red jag nog i genomsnitt tio timmar i veckan.

Hur länge brukar ett par ridbyxor hålla för dig?
De här höll i tre år, nu finns det en liiiiiiiiten slitning på ena knäet och en söm har börjat ge sig en centimeter på ett ställe men jag har fortfarande kvar dem och älskar dem.

Vad anser du vara en lång livslängd på ett par ridbyxor?
Tre år tycker jag var länge.

Har du helskodda eller oskodda?
Helskodda.

Märker du skillnad på olika märken?
Har inte ägt så många par att jag kan säga att det är skillnad. Har haft flera par som har varit obekväma (bla. från MH) som ligger i garderoben nästan oanvända, innan jag köpte dessa byxor så använde jag mest ett par gamla från MH som är jättesköna men som tyvärr gick sönder på knäet när jag blev krokbenslagd av en häst :p Jag har försökt laga dem men det är svårt. De hade jag nog i sju år tror jag, men då red jag bara någon dag i veckan.
 
Sv: Hållbarhet ridbyxor

Vilket märke använder du? Använder nästan bara Horze Grand Prix, deras egna märke. Billigt och bra!
Hur mkt rider du i genomsnitt på en vecka? 7 dagar i veckan, 1-2 hästar.
Hur länge brukar ett par ridbyxor hålla för dig? 3-4 år
Vad anser du vara en lång livslängd på ett par ridbyxor? 5 år.
Har du helskodda eller oskodda? Helskodda.
Märker du skillnad på olika märken? Är otroligt nöjd med Horze-byxorna. De sitter skönt och håller bra till ett inte alltför dyrt pris. Jag tycker ridbyxor ofta är för korta i benen och höga i midjan men inte dessa.
Har faktiskt aldrig ägt ett par riktiga märkesbyxor, nuförtiden är det bara dessa jag kör på. Hade något märke som hette Back to Back förut och det var riktigt dåliga byxor. Slappa i formen och korta i benen.
 
Sv: Hållbarhet ridbyxor

Vilket märke använder du? Eurostar, draco, mountain horse och Börjes.

Hur mycket rider du i genomsnitt på en vecka? 4-5 dagar just nu 2 hästar

Hur länge brukar ett par ridbyxor hålla för dig? Mina eurostar använde jag endast i ca. 4 år och de är precis lika fina idag. De köptes för 8 år sen. Börjes håller 1-3 år ungefär. Draco har använts i 10 år, ärvde dem för 3 år sen och de är jätte fina. Mountain horse håller 4-5 år ungefär.

Vad anser du vara en lång livslängd på ett par ridbyxor? Minst 5 år.

Har du helskodda eller oskodda? Eurostar är knäskodda med läder, Börjes är helskodda med imitation, draco är helskodda med läder, ett par av MH är tygskodda och det andra paret är helskott i imitation.

märker du skillnad på olika märken? Absolut, tråkigt nog. Det skulle passa min plånbok bättre med bara bla Börjes. Men eurostar är oslagbara!
 
Sv: Hållbarhet ridbyxor

Jag tycker alltid att jag lyckas slita ut mina ridbyxor så fort. Använder mest Pikeur vilket ju ska vara ett kvalitets märke, ändå håller de inte så länge känns det som och då funderar jag lite på vad andra har för erfarenheter av hållbarheten på olika typer av ridbyxor...

Vilket märke använder du?
Hur mkt rider du i genomsnitt på en vecka?
Hur länge brukar ett par ridbyxor hålla för dig?
Vad anser du vara en lång livslängd på ett par ridbyxor?
Har du helskodda eller oskodda?
Märker du skillnad på olika märken?

Vilket märke använder du?
Det kan vara lite olika men försöker hålla mig till märken som har ett gott ryckte och som är slittåliga.
Har Delvis Pikeur(I like:p), John W,jacson(slit och släng byxor) använder jag även ibland.
Hur mycket rider jag i veckan?
Ca fem till sex dagar i veckan beror på lite
Hur länge brukar ett par ridbyxor hålla för dig?
Mina jacson slit och läng har hållt över ett år för mig med knappt en skråma.
Pikeur har hållt mycket bra även John W.
Vad anser du vara en lång livslängd på ett par ridbyxor?
Vet inte riktigt , det beror ju på lite vad man köpt för ridbyxor.
Helskodda eller oskodda?
Har ALLTID helskodda
Märker du skillnad på olika märken?
Självklart!
 
Senast ändrad:
Sv: Hållbarhet ridbyxor

Tio tecken

Vilket märke använder du? Pikeur,
Hur mkt rider du i genomsnitt på en vecka? 10ggr minst
Hur länge brukar ett par ridbyxor hålla för dig? 6-7 år
Vad anser du vara en lång livslängd på ett par ridbyxor? 10 år
Har du helskodda eller oskodda? Helskodda
Märker du skillnad på olika märken? Ja
 
Sv: Hållbarhet ridbyxor

Vilket märke använder du? Eurostar, Cavallo, Pikeur mest. har även tunnare Mark Todd och några från Three Horses som jag inte kommer ihåg namnet på.

Hur mycket rider du i genomsnitt på en vecka? 10-15 timmar

Hur länge brukar ett par ridbyxor hålla för dig? Mina Cavallo med lite fluffigt foder har jag haft 5-6 år, använt mer eller mindre varje dag under vinterhalvåret, sista tvätten pajade blixtlåset till fickan, annars är de som nya. Pikeur tränings och tävlingsridbyxor ser nya ur efter 3 år användning 2-3 ridtimmar per vecka.

Vad anser du vara en lång livslängd på ett par ridbyxor? Minst 5 år.

Har du helskodda eller oskodda? Blandat

Märker du skillnad på olika märken? Absolut! Ingen har nämnt cavallo vad jag kunde se, men de finns ofta på rea och är väl värda att pröva. Passar min kropp bättre än pikeur egentligen. Jag hade ett par Golden star också tidigare. De hade nog fortfarande levt om jag inte lyckats förstöra dem.

/A
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av att använda barfotaboots och kanske har provat lite olika märken? Vilka är bäst/smidigast/mest prisvärda...
2
Svar
31
· Visningar
2 526
Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 959
Senast: Habina
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 713
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Ny Samsung?
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp