Håller det?

aida

Trådstartare
Jag har köpt båtschampoo + båtvax för att piffa upp min transport lite.. Glad i hågen skulle jag sätta igång att skura mitt grå/gröna tak (som ska vara vitt :mad:) Men hur i hela friden gör ni för att nå??
Kan man sätta en stege mot transporten och klättra upp? eller måste man ha någon form av byggställning? :confused:
Jag kom inte på någon bra idé i värmen, så jag la ner projektet för tillfället...

Hoppas ni kan ge mig lite råd!

Sv: Håller det?

En stege repar transporten. Vi brukar ta högtryckstvätten innan det blir "fel" färg:P

Högtryckstvätt tag bra även om det är riktigt skitig.

Stege funkar utmärkt, är man rädd för repor så kan man lägga en trasa eller liknande mellan transport o stege.

Du kan ju ta en sån där stege man fäller ut som står av sig själv, om ni har någon förstås :)

Haha, nä, jag ska absolut inte låta det bli så skitigt igen.. dock så var det redan grått och algigt när jag köpte det
Någon högtryckstvätt äger jag inte och man kan väl inte högtryckstvätta på vaxet? :angel:
vax on, vax off, vax on, vax off.. jag ska ju bli båda brun och vältränad ;)

Det låter ju bra.. så taket håller för det då?
Kan man krypa på taket tro.. för att nå i till mitten? eller det kanske man gör ändå från stegen...

Jag lindar handdukar om stegen där den ligger mot släpet, sen går det finfint. Klättrar man ända upp når man hälften av taket från ena sidan och hälften från andra. En utfällbar stege kommer inte tillräckligt nära släpet så du når inte längst upp på taket ändå.

Vi har en träbåt som är ganska hög när den står på sin vagn, så min pappa brukar också linda handdukar runt kanterna så det inte repar :D

Lycka Till!

Glasfibertaket brukar bli jätteblankt och fint av tex turtlewax supertvätt, om man gnuggar lite. Men låt det inte torka in. Då blir det alldeles fammigt. Men då är det bara att göra om. Lycka till. Har man inte en egen högtryckstvätt så brukar det finnas på mackar med "Gör det självhall"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ung kille
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka