Gotthard
Trådstartare
Hej! Nu är det såhär att jag har ett litet problem. Som gör mig fullständigt galen. Jag har just nu en förkylning som pågått i några dagar (är på bättringsvägen) som jag inte vet om det sitter ihop med det andra problemet, men det känns som att det kan vara möjligt. Jag har en
molande värk under tänderna som förflyttar sig runt i munnen. Men verkar hålla sig på vänstersidan. Ibland känns det, ibland inte. Ibland har jag så ont att jag ser stjärnor, ibland märks det knappt. Ibland är det i övre tandraden, ibland under och ibland samtidigt. Ibland har jag ont i kindtänderna, ibland i framtänderna. Ibland både och.
Jag är inte öm eller svullen i bihålorna. Det hjälper att dra in kall luft mot tänderna eller köra runt lite svalt vatten i munnen. Värken är då borta nån minut. När jag håller på med nått, tex borstar hästen, lagar mat, äter, städar eller vadsomhelst så gör det inte ont. Bara när jag är stilla. Resulterar såklart i att jag knappt kan somna. När jag väl sover så gör det inte ont. Har några dagar innan förkylningen bröt ut vaknat på nätterna över att det har gjort ont. Har haft ilningar i en av kindtänderna sen länge, men tandläkarn säger att oooh den är så fiin.
. Ilar alltså när jag äter socker.
Sitter just nu utan värk och undrar om jag har blivit galen. Om några minuter kommer jag vilja dra ut tänderna med hjälp av något verktyg från garaget.
Vad är dessa vandrande molande värkar för något och hur blir jag av med dem!?
Eller har jag blivit inbillningssjuk!?
Kan ju inflika med att jag har grov tandläkarskräck. Antar att jag borde gå till tandläkaren och kolla upp, men vill höra om någon annan varit med om detta....
Jag är inte öm eller svullen i bihålorna. Det hjälper att dra in kall luft mot tänderna eller köra runt lite svalt vatten i munnen. Värken är då borta nån minut. När jag håller på med nått, tex borstar hästen, lagar mat, äter, städar eller vadsomhelst så gör det inte ont. Bara när jag är stilla. Resulterar såklart i att jag knappt kan somna. När jag väl sover så gör det inte ont. Har några dagar innan förkylningen bröt ut vaknat på nätterna över att det har gjort ont. Har haft ilningar i en av kindtänderna sen länge, men tandläkarn säger att oooh den är så fiin.
Sitter just nu utan värk och undrar om jag har blivit galen. Om några minuter kommer jag vilja dra ut tänderna med hjälp av något verktyg från garaget.
Vad är dessa vandrande molande värkar för något och hur blir jag av med dem!?
Eller har jag blivit inbillningssjuk!?
Kan ju inflika med att jag har grov tandläkarskräck. Antar att jag borde gå till tandläkaren och kolla upp, men vill höra om någon annan varit med om detta....