Halloj, jag undrar om man får tävla

A

Arsozah

ungponny i dressyr med vanligt tredelat bett men med fasta ringar och ungponny i hoppning med hackamore med korta skänklar? Jag har inte de nya TR så det är därför jag undrar om någon kunde hjälpa mig med det :)

Tacksam för svar!
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

Har för mig att man inte får ha hackamore alls på ponny
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

Ungponny får inte hoppa med hackamore dressyren har jag ingen aning om....
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

Jo ett så kallat ponnyhack med korta skänklar får man ha på ponny nu för tiden...
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

Aa jag vet att ponnyer får ha hackamore med korta skänklar men var lite osäker med ungponny...
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

I dressyr gäller samma regler för ungponny som för äldre ponnyer och hästar.
I hoppning får ungponny inte ha alla de bett som äldre ponny får ha. Om jag minns rätt (har inte TR tillgängligt just nu) så får ungponnyn bara ha de olika tränsbetten, dvs inget bett med hävstångsverkan.
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

Aa, ok men det var det jag trodde.
Nån har sakt att man bara får ha tvådelat bett med fasta ringar men inte tredelat, är det så?
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

Det får vi reda på när nya TR för i år kommer ut , det skall vara lite omarbetat på bettfronten har jag hört.
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

Ok, då måste jag kolla det...

Iaf så MÅSTE ja få reda på om jag får rida på mitt tredelade bett med fasta ringar i februari för då börjar hopptävlingarna komma igång :o Och jag vill inte bli utesluten pga bettet för ja måste hinna kvalificera mig ordentligt till allsvenskan som går i vår oxå :crazy:
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

I nya dressyr-TR framgårt tydligt att även tredelat får ha fasta ringar. Dock har alla bilder på på bett med fasta ringar antingen runda elelr ovala ringar, så frågan är om D-formade ringar är tillåtet.

Hopp-TR är inte ändrat alls
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

Ok, tack!

Hmm, men man borde nog få ha detbettet vid hoppning oxå...
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

Ja i hoppning får du ha det bettet.
 
Sv: Halloj, jag undrar om man får tävla

Jo ponnyhack får man hadet hade jag på min ungponny örra året var det fritt men förra igen fick jah söka desbans
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 780
Senast: hhere
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 462
Senast: Sootie
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 877
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 095
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp