Bukefalos 30 år!

karamelldrottningen

Trådstartare
Bytte till Hallon för att spara pengar och har sen dess haft skiftande mottagning.
Ibland går det inte att ringa. Kommer inte fram ens en signal utan bara tyst som i graven.
Internet funkar bättre.
Fler med samma problem?

Bytte till Hallon för att spara pengar och har sen dess haft skiftande mottagning.
Ibland går det inte att ringa. Kommer inte fram ens en signal utan bara tyst som i graven.
Internet funkar bättre.
Fler med samma problem?
Nej, Hallon har fungerat klockrent för mig oavsett om jag är i Lappland, Sthlm, Göteborg eller på väg. Inga problem med Internet heller.

Haft hallon en längre tid, Enda gången de strular med mottagning är om man hamnar i typ skugga av berg eller tät skog.

Är du på en plats där du behöver välja efter hur mottagningen på är på olika nät och var masterna står?

Internet funkar bättre.
Fler med samma problem?
Jag tror att alla de stora mobiltelebolagen har lågprisalternativ också. Så, ta reda på vilken operatör som har bäst täckning där just du bor för att hitta det som passar dig bäst.
Där jag bodde förut var det Telenor som var överlägset bäst fungerande, så jag ringer med Vimla - som är deras lågprisbolag. (att jag sen ringer gratis sedan flera år, pga tipsrabatter, gör det inte sämre...) Där jag bor nu är Telia jättesämst och jag har ett Hallon-abonnemang för internet, för att de funkar bäst här. (inget fiber indraget)

Internet funkar bättre.
Fler med samma problem?
Jag hade Hallon och även Vimla förut men bytte till Fello (Telias lågpris) då det var betydligt billigare och bra täckning på landet där övriga operatörer har sämst täckning alltså så pass att man inte kan ringa ett samtal och bara surfa på utvalda platser till låg hastighet. Fello har fungerat klockrent lika bra som hemma i stan.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?