Bukefalos 28 år!

Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan ha en poäng. Fast de kanske inte har något val om de ska undvika bilen? Ulven i fårakläder borde ju kunna våga i alla fall, eftersom ingen ser att den är en ulv. :up:
I bussar finns det övervakningkameror så känns väl inte så logiskt att försöka undgå upptäckt genom att åka buss ?
 
Tyvärr har jag dåligt med tid ikväll och är så sett tacksam över den mycket resonabla mängden inlägg hittills.
Har inte hittat sä mycket i det som skrivits mer än vad flera andra redan noterat
Men då jag inte vet om jag kommer kunna vara med så mycket under kvällen så kommer jag lägga en röst så är det gjort

Jag fastnar på helium
Det känns väldigt skumt att ha ett namn på en gas som gör att man kan prata som Kalle Anka :cool:
Det låter ju skojigt men man kan enligt Wikipedia ( väldigt säker källa :angel:) DÖ av kvävning av att inandas rent helium
Dessutom är gasen helt färglös så det känns som det kan vara en ondskefull varelse som har ett sådant nick

itwasnotmeguys röstar på helium
Kanske är jag ute och cyklar, men det här inlägget får mig att känna att det här är någon som försöker att undvika ihopkoppling med sitt originalnick, vilket främst bör ligga i de ondas intresse.
Batheart röstar på Itwasnotmeguys
 
Okej, back in business!

Två röstar inne, lite halvförklädda bopar som brukligt när det inte hänt så mycket. Quarter känns lite tamare än jag minns men å andra sidan är jag för ouppdaterad för att veta om hon har nån vidare skillnad när hon är god eller ond- sist jag spelade med henne var hon ond om minnet inte sviker- så svårvärderat. Niyama har jag alltid haft svårt att läsa och många gånger trott vara ond, men hon känns inte så misstänkt som jag tyckt förr. Känns som att meningen "är som att alla är stendöda redan" är lite att sticka ut hakan om man är ulv (eller jublar hon inombords och föreställer sig rena charkdisken med avlivade spelare?). Well, moving on. Hedinn lägger också en tidig röst, första faktiskt, och sådant har jag lärt mig förr inte säger så mycket mer än att jag personligen tycker det är kul att någon vågar dra igång det hela. Habina är igång lite, roligt, säger mig inte så mycket än. Ferrari skriver ett inlägg om vad som hänt men säger inte så mycket i övrigt.

Iwnmg
känns som ett extranick? Jag har faktiskt inte orkat vara med i lekar med det förr, har tyckt det verkar krångligt och är svårt för mig som gillar att fundera över hur folk spelar i olika roller, så jag vet ärligt inte riktigt hur det funkar men utgår ifrån att då borde ju de som spelar med dubbla nick ha båda sina nick på samma lag, annars blir det ju knivigt om man dels är i lyan o vet vilka alla är, dels är god..? Eller har jag missat ngt väsentligt? Hur eller hur röstar personen ifråga på hemlig. Inget konstigt med motiveringen så här tidigt i leken men samtidigt skrivs väldigt lite i övrigt. Dessutom, i sann ulvleksanda, tycker jag det är ett ganska ulvigt nick!
Därav:

Lenis röstar på itwasnotmeguys
 
Röstlista DL1 kl 21.00

18.33Niyama röstar på Hedinn
18.37 Hedinn röstar på bumpo
19.01 itwasnotmeguys röstar på helium
19.12 Batheart röstar på Itwasnotmeguys
19.14 Lenis röstar på itwasnotmeguys




hedinn 1
bumpo 1
helium 1
Itwasnotmeguys 2
 
Hur eller hur röstar personen ifråga på hemlig. Inget konstigt med motiveringen så här tidigt i leken men samtidigt skrivs väldigt lite i övrigt. Dessutom, i sann ulvleksanda, tycker jag det är ett ganska ulvigt nick!
Därav:

nja rösten var väl på helium ? Hemlig är ju inte ens med?
 
Kanske är jag ute och cyklar, men det här inlägget får mig att känna att det här är någon som försöker att undvika ihopkoppling med sitt originalnick, vilket främst bör ligga i de ondas intresse.
Batheart röstar på Itwasnotmeguys
Det här reagerar jag lite på - både IWNMG och Helium är väl dubbelnick? Vilket gör att jag inte riktigt förstår hur du menar med ihopkoppling?
 
Kanske är jag ute och cyklar, men det här inlägget får mig att känna att det här är någon som försöker att undvika ihopkoppling med sitt originalnick, vilket främst bör ligga i de ondas intresse.
Batheart röstar på Itwasnotmeguys

Varför tycker du det? Det är ju skrivet helt normalt eller vad man ska säga. Sen vill väl alla oavsett sida undvika att vara alltför tydlig med vem den hör ihop med, det ingår ju liksom och är en förutsättning för att det ska funka överhuvudtaget. Som god vill man ju inte vara för uppenbar för det innebär käkrisk om man blir godförklarad. Även om det såklart är onda som förlorar mest på att bli ihopkopplad med sitt originalnick.
 
Kanske är jag ute och cyklar, men det här inlägget får mig att känna att det här är någon som försöker att undvika ihopkoppling med sitt originalnick, vilket främst bör ligga i de ondas intresse.
Batheart röstar på Itwasnotmeguys

Hur menar du då? Jag hänger inte riktigt med i din tankegång. :)
 
Tyvärr har jag dåligt med tid ikväll och är så sett tacksam över den mycket resonabla mängden inlägg hittills.
Har inte hittat sä mycket i det som skrivits mer än vad flera andra redan noterat
Men då jag inte vet om jag kommer kunna vara med så mycket under kvällen så kommer jag lägga en röst så är det gjort

Jag fastnar på helium
Det känns väldigt skumt att ha ett namn på en gas som gör att man kan prata som Kalle Anka :cool:
Det låter ju skojigt men man kan enligt Wikipedia ( väldigt säker källa :angel:) DÖ av kvävning av att inandas rent helium
Dessutom är gasen helt färglös så det känns som det kan vara en ondskefull varelse som har ett sådant nick

itwasnotmeguys röstar på helium

Jag tycker det är skojigt! Men lite misstänkt att du dömer mig efter mitt namn. :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 171
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 839
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 793
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 521
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp