Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det var ju redan röjt av goda. Vad skulle jag göra? Spela helt oförstående och verka ännu ondare?

Det är ju verkligen inte en anledning till att ni i avgörande lynch får sitta och skriva att ni VET att hon är god.

Jag har gnällt på en sak: hintarna. Och det var övertydliga sådana. Det har även varit hintar som mina lyakamrater klagat på där jag skrev till LL att jag inte ansåg att det var hintar.

Är det bara du som får gnälla? Men ok, du är trött på gnället. Jag är trött på hintandet.
Ok.
 
Ja, tack @Blacksmithfarm ! Jag tycker leken var välbalanserad och bra. Sen det här att det inte funkar så bra längre att ha dubbelnick utan att ha nån form av konsekvens för goda att bli ihoplänkade är ju svårt att förutspå.

Och tack mina lyakamrater, särskilt till @fio som var med mig i lyan när jag nojade som värst :laugh:
 
Jag vet att jag är god och IWNMG eller vad hon sjutton heter är god.

Jag kan hålla med om att det kanske inte var helt igenom tänkt. Men jag ville ha iväg det så fort som möjligt. Jag är i vanliga fall överdrivet noga med att motivera alla mina inlägg om med teori innan jag säger att någon är ond eller god.Men mitt syfte var att skriva att jag visste att jag var god. Att skriva att jag visste att någon någon annan var god det var ett misstag och det var jag inte medveten om när jag skrev det.

Jag borde ha lagt till ett "tror" eller "nog" och inte skrivit att "IWNMG är god". Men i det läget så kände jag även att jag tidigare hade motiverat varför jag trodde iwnmg var god och jag kände nog även att det kändes konstigt att lägga till tror och nog eftersom det var så tydligt att iwnmg var samma deltagare som Q.

Jag rör till det men jag vill egentligen bara ha sagt:
Jag kan ta på mig att jag borde ha formulerat mig bättre men det var inte min mening att skriva att jag "vet" utan det var ett misstag. Men samtidigt tycker jag inte att den hinten som var så farlig eftersom alla utom Lenis (:p) faktiskt visste och att det hade diskuterats tidigare.

Då kan jag tycka att det kan dyka upp mycket värre hintar som olika LL godkänner.
 
Jag kan tänka mig en regler som säger att man inte får skriva att man tror att den och den personen är samma deltagare eller att den personen troligen har ett dubbelnick.
 
Jag har faktiskt varit upptagen hela em med att rida ett gäng hästar och bara må gott i höstkylan
Härlig dag i Karlstad idag om än lite gråaktig

Först och främst Tack till LL @Blacksmithfarm och sidekick @cirkus för en rolig lek !
Och @Derring-Do jag har rätt kul som tvilling till mig själv :D Och jag förväntar mig en tilläggsrad på din q-lista (kanske 5: Man kan lita på Q.s tvilling :p )
Tack till alla lekdeltagare också:) Jag hade roligt :D

Sedan vad det gäller den andra som diskuteras nu i efterhand så tycker även jag att man ska ha med lite tankar och resonemang om varför man får en idé (även om man ju kan veta tex via en sia) Tex den är ond för ditten och datten som den röstade på eller skrev där osv,
Det är lätt att bli carried away och glömma sig - tror det händer de flesta nån gång om man leker ett tag Och det är lite så att LL bestämmer iom reglerna hur den tänkt sig leken och dess villkor .
Man kan bara göra sitt bästa och glömmer man sig så får LL påpeka och man får försöka skärpa sig :) Sedan kanske man inte ska behöva skriva med det i varje inlägg utan att man kan hänvisa till tidigare skrivna teorier (som i sådana fall varit underbyggda)?
Sedan vill jag passa på att be @bollen__ om ursäkt för att jag visade att jag fattat vem du var . men som det var då så var det en pusselbit för mig i att få ihop det vilka som var onda och ev hade extranick kontra god med dito
Du har absolut en poäng och jag ska ta med mig den ! Där blev jag lite carried away och hade rätt kul i att reats med dig - sorry !:heart
 
Jag kan hålla med om att det kanske inte var helt igenom tänkt. Men jag ville ha iväg det så fort som möjligt. Jag är i vanliga fall överdrivet noga med att motivera alla mina inlägg om med teori innan jag säger att någon är ond eller god.Men mitt syfte var att skriva att jag visste att jag var god. Att skriva att jag visste att någon någon annan var god det var ett misstag och det var jag inte medveten om när jag skrev det.

Jag borde ha lagt till ett "tror" eller "nog" och inte skrivit att "IWNMG är god". Men i det läget så kände jag även att jag tidigare hade motiverat varför jag trodde iwnmg var god och jag kände nog även att det kändes konstigt att lägga till tror och nog eftersom det var så tydligt att iwnmg var samma deltagare som Q.

Jag rör till det men jag vill egentligen bara ha sagt:
Jag kan ta på mig att jag borde ha formulerat mig bättre men det var inte min mening att skriva att jag "vet" utan det var ett misstag. Men samtidigt tycker jag inte att den hinten som var så farlig eftersom alla utom Lenis (:p) faktiskt visste och att det hade diskuterats tidigare.

Då kan jag tycka att det kan dyka upp mycket värre hintar som olika LL godkänner.

Jag fattar att man kan råka skriva sånt i stundens hetta. Här riskerade det ju att få stor effekt eftersom LenaH skrev samma sak (dessutom upprepade gånger tror jag). Jag nojade såklart över att Lenis skulle komma in och läsa och då förstå allting när ni skrev VET så övertydligt. Det är ju tråkigt om leken skulle avgöras av regelbrott tycker jag.
 
Jag fattar att man kan råka skriva sånt i stundens hetta. Här riskerade det ju att få stor effekt eftersom LenaH skrev samma sak (dessutom upprepade gånger tror jag). Jag nojade såklart över att Lenis skulle komma in och läsa och då förstå allting när ni skrev VET så övertydligt. Det är ju tråkigt om leken skulle avgöras av regelbrott tycker jag.
Men sluta tjata nu. Du har fastslagit att du tycker jag hintat galen men nu får du lägga av. Leken är slut.
 
Och det är lite så att LL bestämmer iom reglerna hur den tänkt sig leken och dess villkor .
Man kan bara göra sitt bästa och glömmer man sig så får LL påpeka och man får försöka skärpa sig :)

Jag uppfattade det som att LL höll med om att det var hintar som jag påpekade och jag antar att den det gällde fick påpekande om det (?). Men ändå fortsatte det bara en stund senare.
 
Men tänk om en av dig hade blivit omvandlad! :idea::devil::p Vad hade du gjort då? :cautious:
På tal om att en av ens nick är god och den andra ond.

Innan leken så lekte jag med tanken att ens ena nick var i lyan och den andra god och att båda nicken var del av ett kärlekspar och ulvnicket fick inte heller säga till sina kollegor att man hade ett god-nick(dvs dog den ena så dog den andra). Tänk vad besvärligt det hade varit :rofl:
 
På tal om att en av ens nick är god och den andra ond.

Innan leken så lekte jag med tanken att ens ena nick var i lyan och den andra god och att båda nicken var del av ett kärlekspar och ulvnicket fick inte heller säga till sina kollegor att man hade ett god-nick(dvs dog den ena så dog den andra). Tänk vad besvärligt det hade varit :rofl:
Låter som nåt @quarter4ever hade gillat. :angel::D
 
Men sluta tjata nu. Du har fastslagit att du tycker jag hintat galen men nu får du lägga av. Leken är slut.

Men vad håller du på med?! Jag svarade på ett inlägg om det för att skriva att jag förstår att det kan råka ske och förklara varför jag reagerade på det.

Jag uppfattade det som att @Blacksmithfarm höll med om att det var hintar. Hon var LL. Så du behöver ju inte få det att låta som att det är nåt jag har hittat på och bestämt själv.

Och ja, det är ju när leken är slut det går att diskutera sånt här? Senast den blev en ordentlig diskussion om hintar ledde det till att alla skärpte till sig efter det har jag för mig.
 
Men vad håller du på med?! Jag svarade på ett inlägg om det för att skriva att jag förstår att det kan råka ske och förklara varför jag reagerade på det.

Jag uppfattade det som att @Blacksmithfarm höll med om att det var hintar. Hon var LL. Så du behöver ju inte få det att låta som att det är nåt jag har hittat på och bestämt själv.

Och ja, det är ju när leken är slut det går att diskutera sånt här? Senast den blev en ordentlig diskussion om hintar ledde det till att alla skärpte till sig efter det har jag för mig.
Jag tycker du beter dig illa nu.
 
Jag tycker du beter dig illa nu.

Jaha, och jag tycker du håller på med nån jävla jakt på mig nu. Jag ville förklara varför jag "gnällde", varför det i det läget hade kunnat vara avgörande för leken. Och säga att jag förstår att det är lätt hänt att det blir så i stundens hetta, trots allt.

Men din ingång känns ju lite märklig. Istället för att backa så är det full attack på mig :confused:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 949
Senast: Lobelia
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 919
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 631
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp