Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det nån tröst så fattar jag fortfarande inte hur du tänkte att man skulle fatta pga det :D Men jag kanske e partisk eftersom du röstade på mig :angel:
Det var ju inte tänkt att folk skulle fatta, det var tänkt att folk skulle rösta på mig istället för Batheart. :D
Sen kunde ju ulvarna ha fått göra kopplingen och käkat Bat den natten...

Jag röstade nog på ungefär hälften av alla deltagare :angel:
 
Pfft. Det var ju jättetydligt att @Niyama var ond. "Jag ser inte sambandet mellan Hedinn och Batheart" var väl avslöjande nog? :cautious:
Jo, det såg jag men jag tyckte det var jättemärkliga röständringar av dig. Varför ändrade du till LenaH var det väl?

Alltså jag tyckte på riktigt att jag var konstigt.
 
Jo, det såg jag men jag tyckte det var jättemärkliga röständringar av dig. Varför ändrade du till LenaH var det väl?

Alltså jag tyckte på riktigt att jag var konstigt.
För att folk skulle rösta ut MIG. Då brydde jag mig inte vem jag ändrade till, jag trodde liksom att några totalt omotiverade röständringar skulle få i alla fall några att rösta på mig, så det åtminstone kunde bli lottning eller nåt. Men icke.
 
För att folk skulle rösta ut MIG. Då brydde jag mig inte vem jag ändrade till, jag trodde liksom att några totalt omotiverade röständringar skulle få i alla fall några att rösta på mig, så det åtminstone kunde bli lottning eller nåt. Men icke.

Haha, dålig taktik :p
 
Lekarna har förändrats så mycket, när jag lekte med dubbelnick första gången var ALLA så inne på att det här att inte kopplas ihop med sitt dubbelnick tillhörde spelet (oavsett om man var ond eller god) men nu verkade goda strunta i det och då funkar det ju inte med dubbelnick. Det går ju inte att ha regler för att man "inte får skriva så likt sig själv" men om det blir fler dubbelnickslekar måste man nog ha med något som ger konsekvenser även för goda när de blir ihopkopplade, t.ex. att onda får gissa några gånger vilka som hör ihop och vinner nån fördel om de gissar rätt. Nånting som gör att även goda blir försiktigare med att bli ihopkopplade.

Sen ni som skrev att ni verkligen trodde att jag hade dubbelnick: hade leken startat en dag tidigare hade jag INTE haft det (skrev det till LL att jag bara skulle ha med ett nick i så fall). I efterhand inser jag att jag inte skulle varit med alls för jag hade inte alls ork med lek.
 
F ö @Blacksmithfarm - det är min enda invändning mot balansen i leken, lite svagt skydd för goda när onda inte heller har någon ond utanför lyan.
Kombon ängel/siare kändes också lite trist, vem skulle skyddas liksom? :p

Jag tycker balansen var bra. Du får ju ta med i beräkningen att det var två tvillingpar med från start så goda hade ovanligt bra koll på varandra. Det är dessutom svårare att vara ond med dubbelnick än god med dubbelnick. Det fanns ju också en ättling så skyddet fanns kvar längre om lärlingen dog först (jämfört med att ha typ en ängel bara).

Det blev ju väldigt jämt också, hade jag inte lyckats spela siare hade vi inte vunnit eftersom i princip hela lyan var känd. Och det fanns dessutom ett skydd och vi var tvungna att lyckas med käket för att vinna. Men vad tog det åt dig? Har aldrig sett dig hinta så mycket?!
 
Äh, det där var så dumt att jag låter bli att svara.

Va? :confused: Det är väl ingen nyhet att ulvarna vill käka dig för att du anses duktig? Och jag (och flera med mig) har ju i perioder slutat spela här för att jag anses svår att lyncha = blir käk tidigt när jag är god, och lurig som ond så alltid siad tidigt = körd även som ond.
 
Nja, tanken var mest för att inte ulvarna skulle veta vilka nätter det var helt fritt fram, det var därför jag gjorde "tvärtom".

F ö @Blacksmithfarm - det är min enda invändning mot balansen i leken, lite svagt skydd för goda när onda inte heller har någon ond utanför lyan.
Kombon ängel/siare kändes också lite trist, vem skulle skyddas liksom? :p

Annars var det en kul lek som blev föredömligt kort! :p
Det var svagt just för att dubbelnicken blev som tvillingpar. Sedan lyckades ju lyan käka spionen direkt, vilket ju gjorde att goda förlorade infon därifrån.
 
Jag tycker balansen var bra. Du får ju ta med i beräkningen att det var två tvillingpar med från start så goda hade ovanligt bra koll på varandra. Det är dessutom svårare att vara ond med dubbelnick än god med dubbelnick. Det fanns ju också en ättling så skyddet fanns kvar längre om lärlingen dog först (jämfört med att ha typ en ängel bara).

Det blev ju väldigt jämt också, hade jag inte lyckats spela siare hade vi inte vunnit eftersom i princip hela lyan var känd. Och det fanns dessutom ett skydd och vi var tvungna att lyckas med käket för att vinna. Men vad tog det åt dig? Har aldrig sett dig hinta så mycket?!
Tre... ;)
 
Lekarna har förändrats så mycket, när jag lekte med dubbelnick första gången var ALLA så inne på att det här att inte kopplas ihop med sitt dubbelnick tillhörde spelet (oavsett om man var ond eller god) men nu verkade goda strunta i det och då funkar det ju inte med dubbelnick. Det går ju inte att ha regler för att man "inte får skriva så likt sig själv" men om det blir fler dubbelnickslekar måste man nog ha med något som ger konsekvenser även för goda när de blir ihopkopplade, t.ex. att onda får gissa några gånger vilka som hör ihop och vinner nån fördel om de gissar rätt. Nånting som gör att även goda blir försiktigare med att bli ihopkopplade.

Håller med om det. Detta var min första lek (om LL) som hade dubbelnick med så jag känner att jag nog var lite oförberedd på hur det skulle fungera, men nu är jag en erfarenhet rikare :)
 
Men vad tog det åt dig? Har aldrig sett dig hinta så mycket?!

Jag funderar på - Vad är egentligen att hinta?

Jag ser det som att man skriver något utifrån info man har och inget mer.

Lena visste ju bara en enda sak och det var att du var ond - resten var ju faktiskt bara gissningar. Det kan jag inte se som hintar i allafall
 
Jag funderar på - Vad är egentligen att hinta?

Jag ser det som att man skriver något utifrån info man har och inget mer.

Lena visste ju bara en enda sak och det var att du var ond - resten var ju faktiskt bara gissningar. Det kan jag inte se som hintar i allafall
Fast det har väl alltid varit så att man måste skriva en teori till varför man tror något, och riktigt så blev det ju inte här. Alltså man måste ju ha en teori om man misstänker någon fast man inte har info.
Det har ju aldrig varit okej att bara skriva "cirkus är ulv" även fast jag är bybo och inte har någon info..
 
Fast det har väl alltid varit så att man måste skriva en teori till varför man tror något, och riktigt så blev det ju inte här. Alltså man måste ju ha en teori om man misstänker någon fast man inte har info.
Det har ju aldrig varit okej att bara skriva "cirkus är ulv" även fast jag är bybo och inte har någon info..

Det är i min bok inte att hinta - eftersom en hint per definition innehåller att man VET något.

Däremot så är det ju inte en teori. När någon börjar skriva ut en en lya så ser jag det ofta som gissningar från den - det är liksom inget jag tar på extremt stort allvar
 
Lekarna har förändrats så mycket, när jag lekte med dubbelnick första gången var ALLA så inne på att det här att inte kopplas ihop med sitt dubbelnick tillhörde spelet (oavsett om man var ond eller god) men nu verkade goda strunta i det och då funkar det ju inte med dubbelnick. Det går ju inte att ha regler för att man "inte får skriva så likt sig själv" men om det blir fler dubbelnickslekar måste man nog ha med något som ger konsekvenser även för goda när de blir ihopkopplade, t.ex. att onda får gissa några gånger vilka som hör ihop och vinner nån fördel om de gissar rätt. Nånting som gör att även goda blir försiktigare med att bli ihopkopplade.

Sen ni som skrev att ni verkligen trodde att jag hade dubbelnick: hade leken startat en dag tidigare hade jag INTE haft det (skrev det till LL att jag bara skulle ha med ett nick i så fall). I efterhand inser jag att jag inte skulle varit med alls för jag hade inte alls ork med lek.

Dubbelnicken, när man inte sköter det så hemligt det går, är dessutom en sån sak som gör det lite svårt för nya spelare att komma in i lekandet. Jag är ju gammal inom det här men har inte spelat regelbundet på länge utan bara nån gång ibland, och då inte med flera av nuvarande deltagare, vilket innebar att jag var helt nollställd när "alla andra" redan räknat ut vilka som hörde ihop med vilka och även skrev det. Nu gör det ju inte mig så mycket men kan tänka mig det kan kännas trist att ligga efter bara för en sådan sak så man kan ju kanske försöka göra det lite knivigare att räkna ut iaf :)
 
Fast det har väl alltid varit så att man måste skriva en teori till varför man tror något, och riktigt så blev det ju inte här. Alltså man måste ju ha en teori om man misstänker någon fast man inte har info.
Det har ju aldrig varit okej att bara skriva "cirkus är ulv" även fast jag är bybo och inte har någon info..

Fast tro får man ju göra utan teori, det är röstningarna som kräver det. Ibland har man ju bara en känsla och inget mer. (Sen kan den känslan, host host, vara väldigt fel också men.. :angel:)
 
Det var första gången på länge som det var en dubbelnickslek.

Ja men det spelar väl ingen roll för det jag skrev. Poängen var att om spelare som brukar spela med varandra inte anstränger sig för att hålla isär sina nick kan de lätt räkna ut varandras. Man behöver inte ha dubbelnickslekar ofta för det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 262
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 603
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 883
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 809
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp