Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast tro får man ju göra utan teori, det är röstningarna som kräver det. Ibland har man ju bara en känsla och inget mer. (Sen kan den känslan, host host, vara väldigt fel också men.. :angel:)
Nej, även övriga misstankar kräver teori. Från reglerna:

  • Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det).
 
Ja men det spelar väl ingen roll för det jag skrev. Poängen var att om spelare som brukar spela med varandra inte anstränger sig för att hålla isär sina nick kan de lätt räkna ut varandras. Man behöver inte ha dubbelnickslekar ofta för det.

Nä såklart inte -jag menade mer att folk kanske var lite ovana med att spela med dubbelnick och då blev det svårare att hålla isär.

Jag vet att jag blivit avslöjad på min favorit smiley - det är sånt man tar det på. Så varje gång jag spelat antingen anonymt eller med dubbelnick har jag gjort mitt bästa för att undvika just den
 
Nej, även övriga misstankar kräver teori. Från reglerna:

  • Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det).

Jag kan reglerna (som man ju kan variera mellan olika lekar, just den regeln har det körts utan ibland vilket jag personligen inte gillade då jag inte gillar att spela så). Men att ha en tanke om någon är stor skillnad mot att god eller ondförklara någon rakt av. Den regeln handlar ju inte om teorier specifikt utan om hintar, så att man inte ska skriva att "Jag är ängeln" bara rakt upp o ner.


Nä såklart inte -jag menade mer att folk kanske var lite ovana med att spela med dubbelnick och då blev det svårare att hålla isär.

Jag vet att jag blivit avslöjad på min favorit smiley - det är sånt man tar det på. Så varje gång jag spelat antingen anonymt eller med dubbelnick har jag gjort mitt bästa för att undvika just den

Ja jag tror det vore supersvårt att hålla isär utan att bli avslöjad till slut, verkligen!
 
Jag funderar på - Vad är egentligen att hinta?

Jag ser det som att man skriver något utifrån info man har och inget mer.

Lena visste ju bara en enda sak och det var att du var ond - resten var ju faktiskt bara gissningar. Det kan jag inte se som hintar i allafall

Nej nej. Hinta kan man göra oavsett om man har information eller ej (det skulle ju inte funka att förbjuda riktigt hintande men inte "falskt"). Det är nån som skrivit en jättebra förklaring om detta, glömmerallt kanske? Borde finnas citerat i starten av varje anmälningstråd egentligen.

I denna lek skrev det bland annat till Habina typ "varför följer du inte Iwnmg som du VET är god?" och nåt liknande "jag vet att jag är god och att Iwnmg är god". Att man VET får man ju aldrig skriva (förutom om sig själv)? Utan typ "jag tror att iwnmg är god för att...". Nu började jag också vara på gränsen för jag blev så trött på att flera andra bara struntade i hintregeln.
 
Håller med om det. Detta var min första lek (om LL) som hade dubbelnick med så jag känner att jag nog var lite oförberedd på hur det skulle fungera, men nu är jag en erfarenhet rikare :)

Jag har varit LL för en dubbelnickslek har jag för mig. Men jag hade faktiskt glömt hur det utvecklat sig, jag kom ihåg det först när denna lek var igång att det varit så senaste dubbelnickslekarna att goda gärna avslöjar sig. För mig är det lite obegripligt att man ens anmäler sig med dubbelnick då, om man inte ens vill försöka att inte avslöja sig. Jag tycker det är en del av spelet liksom.
 
@LenaH om du ska skriva att nåt jag skriver är för dumt för att ens besvara får du ju gärna utveckla vad det är som är så dumt? Annars är det bara otrevligt.
 
Nej, även övriga misstankar kräver teori. Från reglerna:

  • Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det).
Ja precis, det var den regeln jag tänkte på, det innebär väl att jag inte får skriva "jag tror att hedinn är ulv". Jag måste skriva jag tror att hedinn är ulv därför att bla bla bla. Eller hur?
För det minns jag att jag gjorde fel och fick påpekande om när jag var ny.
 
Ja precis, det var den regeln jag tänkte på, det innebär väl att jag inte får skriva "jag tror att hedinn är ulv". Jag måste skriva jag tror att hedinn är ulv därför att bla bla bla. Eller hur?
För det minns jag att jag gjorde fel och fick påpekande om när jag var ny.

Ja, precis. Och att man VET får man ju aldrig skriva, vilket skedde flera gånger i denna lek.

edit: ja precis ja precis jag inledde likadant som du :D
 
@LenaH om du ska skriva att nåt jag skriver är för dumt för att ens besvara får du ju gärna utveckla vad det är som är så dumt? Annars är det bara otrevligt.
1. Jag siar (jag är rätt sällan siare, det var längesen nu) oftast de jag tycker är mest svårlästa, i den här leken skulle jag säga du, @Hedinn och kanske nån till.
Hedinn gick bort av kända skäl.

2. Jag siade dig natt 1 men agerade inte på det förrän dag 3 så så himla hemskt kan det inte vara att du blev siad natt 1.

3. Med bara varannannattssia finns det färre tillfällen, man kan inte direkt slumpa bort dem.

4. Det kan inte finnas speciella regler för vem som får/kan sias vilka nätter.

5. Du vann! Be gracious in victory istf att gnälla över något du inte led av!
 
1. Jag siar (jag är rätt sällan siare, det var längesen nu) oftast de jag tycker är mest svårlästa, i den här leken skulle jag säga du, @Hedinn och kanske nån till.
Hedinn gick bort av kända skäl.

2. Jag siade dig natt 1 men agerade inte på det förrän dag 3 så så himla hemskt kan det inte vara att du blev siad natt 1.

3. Med bara varannannattssia finns det färre tillfällen, man kan inte direkt slumpa bort dem.

4. Det kan inte finnas speciella regler för vem som får/kan sias vilka nätter.

5. Du vann! Be gracious in victory istf att gnälla över något du inte led av!

Men jösses. Jag gnällde inte. Jag hade för mig att du hade varit med i diskussionen om att duktiga spelare ofta blir käkade tidigt och när jag blev siad natt 1 skrev jag skämtsamt att "vi som t.o.m. lät bli att käka dig för jag vet hur trist det är att bli ständigt bli käkad/siad direkt för att man anses duktig" dvs vi kunde gott ha käkat dig natt 1.
 
Nästa gång vi har anonyma nick (inte dubbelnick) kan väl folk låta bli att skriva ut exakt vem man är även om man listat ut det. Det finns säkert nån som inte gjort det och då borde man få välja själv om man vill tala om det.

Jag tycker att det hintades väldigt mycket utan teori ja tom skrevs rakt ut. Det var ju mindre sånt förut.

Tack för en kul lek!
Om vi nu ska gnälla lite till då så hade nog ingen hajat att du var du om du inte missat lynchen.
Sorry, men jag är skitless på både dig och @bumpo för att ni nästan alltid försvinner.
 
Men jösses. Jag gnällde inte. Jag hade för mig att du hade varit med i diskussionen om att duktiga spelare ofta blir käkade tidigt och när jag blev siad natt 1 skrev jag skämtsamt att "vi som t.o.m. lät bli att käka dig för jag vet hur trist det är att bli ständigt bli käkad/siad direkt för att man anses duktig" dvs vi kunde gott ha käkat dig natt 1.

Lägger till: det jag gnällt på är hintarna. Det är skittrist att spela när motståndarsidan tar till hintar för att vinna.
 
Lägger till: det jag gnällt på är hintarna. Det är skittrist att spela när motståndarsidan tar till hintar för att vinna.
Jag vet att jag blev lite carried away natt 2 när fjällen föll från ögonen men vad gäller att sitta och motivera redan etablerade fakta så tycker jag det blir tramsigt.
 
Jag vet att jag blev lite carried away natt 2 när fjällen föll från ögonen men vad gäller att sitta och motivera redan etablerade fakta så tycker jag det blir tramsigt.

Fast t.ex. Lena hade ju INTE fattat att Iwnmg var q4. Och så satt du och Giraffen och skrev VET att hon är god inför en eventuellt avgörande DL.
 
Ang. bumpo vet jag inte hur det ska lösas. Det har ju varit samma visa år efter år. Bollen dyker ju i alla fall upp sen men bumpo blir ju kickad i var och varannan lek. Jag har testat att fråga innan om hon är SÄKER på att hon har tid nu men det blev likadant ändå.
 
Fast t.ex. Lena hade ju INTE fattat att Iwnmg var q4. Och så satt du och Giraffen och skrev VET att hon är god inför en eventuellt avgörande DL.
Ja, eller så var ju du rätt tydlig när du skrev att det var uppenbart vem som var Iwnmgs matte när q åkte ut.
Jag gillar att leka med dig men tycker det här lekpolisandet och gnället efter nästan varje lek är oerhört tröttsamt och gör att lekandet tappar sin charm när det så ofta ska suras efteråt.
 
Jag har insett genom att bara läsa denna lek att jag inte ska ge mig in i en lek med dubbelnick, oavsett om jag skulle ha ett själv eller ej :p. Var nog först innan sista nattDL jag förstod vilket dubbelnick q4 hade, men ingen annan.
 
Ja, eller så var ju du rätt tydlig när du skrev att det var uppenbart vem som var Iwnmgs matte när q åkte ut.
Jag gillar att leka med dig men tycker det här lekpolisandet och gnället efter nästan varje lek är oerhört tröttsamt och gör att lekandet tappar sin charm när det så ofta ska suras efteråt.

Ja, det var ju redan röjt av goda. Vad skulle jag göra? Spela helt oförstående och verka ännu ondare?

Det är ju verkligen inte en anledning till att ni i avgörande lynch får sitta och skriva att ni VET att hon är god.

Jag har gnällt på en sak: hintarna. Och det var övertydliga sådana. Det har även varit hintar som mina lyakamrater klagat på där jag skrev till LL att jag inte ansåg att det var hintar.

Är det bara du som får gnälla? Men ok, du är trött på gnället. Jag är trött på hintandet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 821
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 737
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 537
Senast: Lobelia
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 340
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp