Halsband på promenad?

till att börja med så sitter stryphalsbandet fel. det får absolut inte fastna!! har man stryp så kan hunden givetvis inte hatta fram och tillbaka från sida till sida.

sedan är det så att hunden låter fasligt understimulerad och då får man fråga sig, vad ska jag med den till? om ni inte kan kan fullgöra er plikt som hundägare, får ni helt enkelt sälja hunden. det är inget hundliv att bara gå och skrota.

när det gäller dragandet är det viktigt att alla som går med honom gör likadant för att nå ett hyfsat snabbt resultat. träning, träning och åter träning + ett stort mått tålamod är lösningen på ert problem.

lycka till!
 
Det är just det det inte gör
Frågade förut på ett läger hur det skulle sitta och det sitter fortfarande så (och flera sa samma sak)
Har iallafall bytt till ett annat halsband nu (mindre kedja) och då fastnar det iallafall inte

(Svarar till en annan nu...)
Spår kan jag inte lägga ut, vet inte alls hur man gör :crazy:
Men nån kanske har andra tips på hur han kan aktivera knoppen också?
 
Kuben funkade jättebra på min blandis.
(En "tärning" som man kan gömma godis eller foder i, så får hunden rulla på den för att få ut godiset...)

Gömma godis i lägenheten, på olika höjder o mängder. Blir som en variant av söket ute. Går att göra ute också.

Kurragömma. (Två personer, en hund. En går och gömmer sig, den andra håller i hunden. På klartecken ber man hunden söka upp den som gömt sig.)

Dra bildäck.

Och sånna saker...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 820
Senast: Lager
·
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 047
Senast: Sezziyanen
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 138
Senast: Efwa
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 098
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp