Bukefalos 28 år!

Halsbränna

Wille

Trådstartare
Jag har halsbränna. Det är för sent att åka till apoteket och köpa något mot det. Finns det något jag kan göra själv som huskur?
 
Har du mjölk eller banan hemma(förutsätter även att du dricker/äter det)? Båda kan lindra halsbränna något.
 
Bikarbonat är ju huskur nr 1 mot halsbränna. Är ju det som är verksamma ämnet i typ samarin, Novalucol osv..
 
Sedan har det ju nu kommit ''städbikarbonat '' den avråder dom ju att man ska äta. Man vet ju inte vilket mannen har tagit.
Vad skulle det vara för skillnad på städbikarbonat och bakbikarbonat? Jag kollade innehållet på den städbikarbonat jag brukar köpa och den innehåller endast natriumbikarbonat, (E500) precis som den för bakning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Äter en del vitaminer i form av kapslar och det är hemskt! Kräks nästan av varje och det är flera stycken 😂 ibland ”fastnar” de halvvägs...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 730
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Dotterns rethosta (utan förkylning) vill inte släppa. Det är framförallt nattetid det är jobbigt - hon får sova ett par timmar, bara...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 403
Senast: fejt
·
Kropp & Själ Bet mig själv i kinden väldigt rejält för några dagar sen. Det är väldigt svullet och gör rejält ont. Har svårt sova pga smärtan, för så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 749
Senast: VLMF
·
Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
642
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp