Bukefalos 28 år!

Halt häst!

S

sunny_1009

Upptäckte nyss att mitt sto inte gick rent. Syns inget i skritten, utan tar ut steget fint, men i travet går hon orent till och från på höger fram (inte konstant halt). Har ingen svullnad, ingen värme och ingen puls i benet...

Kan det vara något så enkelt som en sträckning eller vrickning?
 
Sv: Halt häst!

En vrickning eller liknande gör nog konstant ont, så det borde inte synas oregelbundet?
Om jag tänker på hur min trasiga kropp fungerat på sistone så är det ungefär så, ibland bara hugger det till när jag går och ibland går det bra. På mig var det en hel radda låsningar i kors, länd och nacke. Jag skulle nog ta ut en equiterapeut i första hand.

Jag antar att det är en mindre rörelsestörning, annars är ju en veterinär självklar.
 
Sv: Halt häst!

Är det en vrickning kan det vara ganska illa fast det inte syns så mkt.. Min har vrickat ett bakknä och gjort illa både minisken och ligamenten i knät och är åndå bara en 1/2 grad halt.. Syns ingen svullnad el värme där heller.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 257
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: MiniLi
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 456
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp