Hälta på högersida på en 3 åring! Vet pratar om att dömma ut???

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Eliza77
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 389
Sv: Hälta på högersida på en 3 åring! Vet pratar om att dömma ut???

Ja, jag vet inte vad jag skall tro. Det är iaf väldigt tråkigt med en sådan ung häst.

Vi får väl se vad ET säger...

Om jag lyssnar på vad du själv säger om din häst så låter det i mina öron som han inte har något fel som de kan upptäcka med röntgen och att du har en unghäst som du börjat jobba med och som växt mycket.
Har du också precis satt på skor på honom så innebär även detta en stor förändring. Ge honom lite tid, gör andra saker med honom ex, promenera, lekar där han stimuleras mentalt och inte behöver använda kroppen så mycket. Prova med att bara vara med din ögonsten. Har du stora planer för honom och dig så är detta ett gyllene tillfälle att också lära känna din häst på ett annat plan :)

Lycka till!
/mirjabengtsson

Nja! Han började skos som 2 åring för han är så himla ömfotad och han hade då ganska dåliga hovar (fullblodshovar). Men hovarna är nu helt okej. Och han reds inte under det första halvåret med skor.

Jag skulle gissa på växtvärk som gått över styr men frågan är bara om man kan komma till rätta med det. Han har ju vilat under hela sommaren utan någon förbättring...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
R
Hästvård Önskar höra era erfarenheter kring hovledsinflammation BAK. Uppkomst och orsak? Behandling? Rehabplan? Hur förebygga att det kommer... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 206
Senast: MiniLi
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet... 2
Svar
35
· Visningar
6 374
Senast: Josofinito
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet... 2
Svar
20
· Visningar
4 070
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025