Bukefalos 28 år!

Sv: Halter?

Säger jag som just nu för första gången har hundar som inte kan gå i koppel... matte skämmer bort dom och kallar husse för djurplågare så det blev aldrig någon konsekvent koppelträning och jag tröttnade.

Hur tränar du koppelträning då, om din fru kallar dig djurplågare? :angel:
 
Sv: Halter?

Det mest plågsamma jag gör när jag tränar hundar i att gå fint i koppel är att de inte får komma dit de vill. Drar hunden mot tex en köttbulle, så får de inte komma en millimeter närmare köttbullen, förrän kopplet är slakt. Det är grymt det! :D
 
Sv: Halter?

min hund har skador i nacke och rygg av slit i kopplet. det var inget som syntes, men innan ett besök hos en "hundpsykolog" blev jag uppmanad att besöka en kiropraktor. eftersom jag inte hade något att förlora gick jag dit och efter 2 besök + en månad på antiinflammatoriskt var hon som en ny hund! musklerna var mjukare, hon hade ingen ojämn värme över ryggen och plötsligt började hon leka igen! hunden hade en månad tidigare undersökts av vet som inte hittat något.
letar man inte så hittar man inte
.....och den som söker skall finna......
Ursäkta mig men i detta citat jag klippt från dig nämner du både hundpsykolog och kiropraktor. Har du prövat att gå till en kiropraktor, massör eller liknande själv och gått därifrån UTAN att de påstår att du absolut måste komma tillbaka och rätta till ngt. Har du någonsin stött på någon som säljer alternativ medicin etc utan att de talat om för dig i vilket stort behov du, din hund, din häst, din katt är av dessa preparat.

Jag vill på intet sätt förringa alternativa läkekonster mm men gång efter annan så påvisas den ena kvacksalvaren efter den andra i dessa alternativa branscher som till mångt och mycket lever på devisen att kunderna " ser det som vi = kvackaren - vill att de ska se ".
 
Sv: Halter?

roslagen skrev:
.....och den som söker skall finna......
Ursäkta mig men i detta citat jag klippt från dig nämner du både hundpsykolog och kiropraktor. Har du prövat att gå till en kiropraktor, massör eller liknande själv och gått därifrån UTAN att de påstår att du absolut måste komma tillbaka och rätta till ngt. Har du någonsin stött på någon som säljer alternativ medicin etc utan att de talat om för dig i vilket stort behov du, din hund, din häst, din katt är av dessa preparat.

Jag vill på intet sätt förringa alternativa läkekonster mm men gång efter annan så påvisas den ena kvacksalvaren efter den andra i dessa alternativa branscher som till mångt och mycket lever på devisen att kunderna " ser det som vi = kvackaren - vill att de ska se ".

Jag har vid 2 tillfällen tagit ut 2 olika kiropraktorer till min ena häst och fått "diagnosen" frisk. De har sagt att hästen är i mkt gott skick och har inga problem. Den ena tog inte ens betalt för undersökningen, utan gör det endast om h*n upptäcker ett fel som måste korrigeras.

När min ponny var stel och verkade ha ont, tog även då ut en kiropraktor, som tittade på ponnyn och klämde lite. Sa sedan att hon inte vågade behandla ponnyn och skickade mig istället vidare till en vet.klinik.

Har även haft en vet. som rekommenderat mig att söka upp en kiropraktor innan vi skulle gå vidare med min andra hästs hältutredning.

Så kvaksalvare finns det säkert, likväl som det finns duktiga, kunniga alternativ behandlare. Precis som med vet. Ibland undrar man hur de ens har kommit igenom första årets utbildning. :crazy:
 
Sv: Halter?

Lånar en knapp.

Jag sväljer inte utan vidare alla s.k forskningsresultat, oftast gjorda på ett alltför fåtal individer och sedan applicerade på en stor grupp.

Eftersom veterinärerna ifrågasätter och efterlyser dessa skadade hundar, så undrar jag fortfarande om det inte är så att detta har blivit ett sätt för massörer och kiropraktorer att tjäna pengar på. Det är ju ingen tvekan om att problemet är "inne".
I stort sett alla tycks ju anse att hundarna är så fruktansvärt ömtåliga att de till alla medel ska skyddas. Tacka fasen för att en massa mer eller mindre seriösa försöker göra sig pengar på det. Man gör ju gladeligen så med allt annat som hör hundar till.

Jag är säker på att de psykiska skador som odresserade hundar drabbas av är mycket mycket värre än de fysiska som någon enstaka hund kan drabbas av p.g a koppelryck.

Var finns de undersökningar som styrker dessa koppelskador och av vem är de utförda? Är det speciella raser som drabbas?
Hur kan det vara att det tydligen är tjejers hundar som drabbas medan killarna inte orkar skada sina hundar?
 
Sv: Halter?

jag var också mycket skeptisk till en början, trots att jag själv blivit hjälpt av en kiropraktor (inte samma dock), men resultatet var så slående att det inte gick att förneka. det var inte bara jag som såg det, utan jag fick också kommentarer av andra som tyckte att hon blivit mycket piggare och gladare.

kiropraktorn tog mina händer och satte på hunden och visade mig vad jag skulle känna på och vad som skulle kännas annorlunda efter ett tag. hon visade också hur jag skulle massera (hur hårt, hur länge och var). hon hade även kontakt med en vet klinik med mycket duktiga veterinärer. ALLA alternativbehandlare är inte hittepåare som bara vill tjäna pengar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 291
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 232
Övr. Hund Halloj, har lite funderingar som jag skulle vilja utbyta. Har en berner sennen valp hemma på 11 veckor, haft hund innan med diverse...
Svar
18
· Visningar
2 266
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp