Halv tand ?

L

Liten_men_tuff

En av mina katter som inte är er än 3 år har på något sätt lyckats ha av ena tanden , Dom som ser ut som hugg tänder :angel: vet inte riktigt namnet på dom.
Hon har haft en tid nu , verkar inte lida av det,
Men dom får dock torrfoder som helmat,
Kommer hon att få problem som äldre tro ?
Hon är inte smal och äter bra nu , kan man göra något åt det?
 
Om det inte är hål ner till roten på tanden tror jag inte katten kommer att få några problem.
Det kan en veterinär lätt kolla. Min katt fick sin hörntand(huggtand) borttagen som 4-åring
och har inte haft några problem alls.
Han är nu 17år. :D
 
har du mat/vattenskål i keramik?????
det har jag och min katt har slagit sönder ena tanden där.
Man rekomenderar inte keramikskålar till katter. Men vi har fortfarande samma skålar.
Hon liker inte av sin tand.
 
Så länge katten äter och inte verkar ha ont är det inget problem. Jag har en katt som slagit av udden på en av sina huggtänder och hon lider inte det allra minsta utav det.
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
554
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
547
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 154
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
623
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp