Halvblods avel

M

Myrapyra

Nån som har ett bra tips på hemsidor på internet där man kan hitta fakta och bilder på hingstar som är godkända inom Svensk halvblods avel?
Är i väldigt stort behov av detta.
 
Gå in på ASVH´s sida (vet inte hur man länkar... :confused:) och kolla sedan under länkar. Där finns flera hingststationer representerade.
 
jag gick in på sidan och hittade en intresant hingst
dionysos 1038. det står att han är godkänd för avel i svergie men han är stationerad i tyskland, jag gick in på flyinges sida och kollade men han stod inte med där, hur får man tag på honom? :confused:
 
Tack så mycket för tipsen. Jag är mest ute efter hingstar som kanske inte är verksamma inom aveln längre. Tex Trofé, Martini, Ismir m.fl. Någon som vet vart man kan få tag i gamla hingstkataloger?
 

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
11
· Visningar
1 043
Senast: jemeni
·
Avel Läste att på 80- eller 90-talet fick Queen Elizabeth II ett svenskt varmblod(halvblod) som hette Gotland. Hittar inte den på blup.se men...
Svar
3
· Visningar
1 083
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 707
Senast: Migo
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp