Halvblods hingstar

F

fritzo

vad vet ni om dessa hingstar:
hurdan är de i temerament, hur är deras avkommor är.

Donnerfly 951
Nactus 854
Rambo 910
Rubinrot 1033
Guiness 888
 
Hej!
Kan bara uttala mig om Guiness eftersom han är den ende jag träffat. Han stod i matchning till premieringen samtidigt som min hingst och var verkligen supertrevlig. Detta var dels som treåring dels som fyraåring på hösten. Hans dåvarande ägare visade upp honom i grimma utanför stallet, han fullkomligt flög fram, med stor bogfrihet, ja ja, det var väl mer om hans yttre, men hela han utstrålade ett lugn och en självsäkerhet, så hans inre egenskaper tycker jag bara är positiva av det lilla som jag sett.
Hälsningar Nina
 
Jag för min del kan bara uttala mig om Nactus.
Han är en mycket trevlig social och förståndig hingst. Lugnet själv i stallet även med brunstiga ston som boxgrannar. Jag har träffat många av hans avkommer, har själv fött upp sex stycken, som alla har haft ett underbart psyke. Dom är lättlärda och kloka, en del kan vara lite känsliga vid inridningen men aldrig svåra på något sätt.
 
Har en kompis som har en Nactus-avkomma på 4 år. Hon är känslig och vaken men mycket trevlig att ha att göra med och lär sig fort.
 
har hört mycket om att donnerhall-avkommor blir väldigt "fullblodiga" och nippriga, så efter det får man tolka själv. =)
 
Har en avkomma född -00 efter Donnerfly och han är relativt lätthanterlig, tuff i psyket men inte särskilt nervig. Har en tendens till att inte vilja samarbeta emellanåt men när han väl arbetar så går han kanonbra. Han är inte stor, ca 1,63 och ganska kompakt o "färdigväxt". Trevliga gångarter, mycket bra skritt och galopp och mera ordinär trav.

Har spanat in andra avkommor efter Donnerfly och många är rätt lika min; fuxar m vita tecken och inte särskilt storväxta och om man ska gå på vad det står i annonserna så är de trevliga o okomplicerade. En och annan riktig gångartsstjärna och export har jag också läst om förstås.
 

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
1 920
Senast: Myrten
·
Avel Lite snabba pix och sent på säsongen🙈Men nu står vi med ett welshsto och vi vill gärna betäcka henne. Söker en trevlig b-ponny hingst...
Svar
11
· Visningar
1 378
Senast: Fiorano
·
Avel Funderar på att ev betäcka mitt arabsto nästa säsong. Hon har tidigare varit verksam inom arabaveln innan jag köpte henne. Jag är nu ute...
Svar
7
· Visningar
1 702
Senast: dobbis
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 653
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp