Halvblodshingsten Vibrante

P

puckis

Någon som känner till honom? Ska tydligen vara en bra far till fälttävlanshästar - stämmer det?
 
Men.. Vad konstigt...
Är det ett fullblod då? Jag kanske har fått fel uppgifter. Det handlar ju trots allt om fälttävlan.
 
Finns ingen godkänd fullblodshingst med det namnet.

Men du, det kan ju faktiskt vara travhingsten det är frågan om!
Jag bara säger Jappeloupe, han den franska hopphästen som var fullblod-travare...

Susanne
 
Men är det inte konstigt att korsa travare med fullblod och halvblod för att få fram galopp och fälttävlanshästar?
 
Kan det kanske röra sig om ett halvblod som endast är avelsvärderad (ej = godkänd)? Jag har inte koll på alla hbl-hingstar som endast är avelsvärderade, men någon annan kanske? Eller så är han inte ens avelsvärderad...
 
Ja det låter mer troligt att han inte är godkänd än att det skulle vara en varmblodstravare.
Men avelvärderade - i vilket register söker man upp sådana?
 
Kan aldrig tänka mig att den fine hingsten betäckte annat än travmärrar.
Slöseri i så fall :confused:
Däremot kan det vara möjligt att flera Vibrantemärrar har i sin tur några avkommor av korsningstyp.

AM
 
Man ska aldrig säga aldrig, vet du väl? :smirk:
Känner ingen Vibrante-korsning - vad jag vet i alla fall. Men däremot andra travkorsningar.

Susanne
 
Kan inte annat än hålla med. Har mycket svårt att tro att någon betäcker sitt hbl eller fbl med en godkänd vbl. Däremot så är ju motsatsen inte allt för ovanligt. :p :angel:
 
Sv: Halvblodshingsten Vibrante

Hej,

läste detta och tyckte det var intressant, min kompis har en fantastisk hopp/fälttävlanshäst efter vbl hingsten Vibrante! Hamilton som han heter är korsning varmblod/fullblod och inget fel på honom, så det så!

:D Hamilton:heart
 
Sv: Re: Halvblodshingsten Vibrante

Kan inte annat än hålla med. Har mycket svårt att tro att någon betäcker sitt hbl eller fbl med en godkänd vbl. Däremot så är ju motsatsen inte allt för ovanligt. :p :angel:
Det fanns för länge sen en travarhingst som hette Ulan (Uhlan?), han betäckte massor av halvblodston och säkert ett och annat fullblod, bara av den enkla anledningen att hans avkommor hoppade hus :D
På den tiden var prestation ( i detta fall hoppning) viktigare än färgen på papperna.;);)
 
Sv: Halvblodshingsten Vibrante

Hej,

läste detta och tyckte det var intressant, min kompis har en fantastisk hopp/fälttävlanshäst efter vbl hingsten Vibrante! Hamilton som han heter är korsning varmblod/fullblod och inget fel på honom, så det så!

:D Hamilton:heart

Fortfarande....
Så är nog din HAmilton efter ett varmblodssto som i sin tur har Vibrante som far.

Vibrante själv betäckte nog inget annat än travarston......


AM
 
Sv: Halvblodshingsten Vibrante

Min kusin hade en sådan avkomma, Uhlan II- Carnoustie xx.....hon hoppade hus...men matte tordes bara hoppa 120. Hästen kapabel för mycket mer.
Senare, med annan ägare, skolades hon om till ridhäst och deltog i dressyrallsvenskan i lag. (div 1 eller 2). Ni skulle ha sett hennes ökade trav...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 373
Kropp & Själ Det står saker i min journal som inte stämmer. Jag ska ha fått en viss behandling står det, men det har jag inte alls. Och en annan sak...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 226
Senast: Rosett
·
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
Svar
9
· Visningar
186
Senast: clusia
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 766
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp