Hampafröolja

Rugge

Trådstartare
Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja

Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan, men kanske värt priset?
1 l ca 599 kr

Men sen går det också att köpa hampafröolja om 3 l för 599 kr. För häst och hund

Det som skiljer dem åt är att förstnämnda inntehåller rybsolja,

Någon som ger tillskott av detta, och har ni märkt någon skillnad på päls och hud
Min ena golden som är kastrerad får ju light/seniorfoder, och det gör nog att han blir torr i huden. Då tänkte jag att det kanske vore värt att ge honom detta.
Har provat laxolja, men märker ingen effekt där.
 
Jag ger krossade hampfrön (och pumpafrön) och eftersom omega-3fettsyror härsknar så jäkla snabbt även i kylskåp.
Tror det är billigare också.
 
Jag ger krossade hampfrön (och pumpafrön) och eftersom omega-3fettsyror härsknar så jäkla snabbt även i kylskåp.
Tror det är billigare också.
Det är ju också ett alternativ, men låter ändå som ett projekt ;)

Hur krossade du detta?
 
Vad jag vet är det inte någon större skillnad på sammansättningen i raps och rybs så du kan nog tänka på den delen som helt vanlig rapsolja. Testa med den billigaste hampfröoljan för konsumtion i samma dos som det överprisade märket rekommenderar och se om det blir resultat efter två månader. Du kan ju ta kort före på päls/hud och trampdynor så att du kan jämföra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 000
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 166
Hundhälsa Hej! Min hund har sår på haserna till följd av medicinering som gör att hans päls och hud är nedsatt. Pälsen är avskavd och han har...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Gamle hunden (12,5, Beauceron, kastrerad hanne) var till veterinären igår för att få ny antibiotika utskriven då han droppar igen...
Svar
4
· Visningar
988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp