Hamstern med på semestern??

R

rattalskare

Hej på er allihopa! hoppas att ni har det lättare att fixa eran semester än vad jag har. det är så att jag praktiserade ju på en zoo-butik och blev dö kär i en hamster som numera heter Hugo och bor hemma hos mig :banana:

Ringde just till "vakten" som har varit trogen och passat våra gnagare i snart 7 år :smirk: Men nu är det så att Hugo verkligen inte accepterar att hon håller på med honom eller ens sticker ner handen till honom. Jag sade åt henne att det inte behövdes att hon kelar med honom då han är som han är utan bara mata honom.

Och gissa vad som händer :o hamstern känner tydligen hennes lukt och fräser till och vipps så bara sprutar det blod ur hennes ena finger :eek: Blodet stillade sig inom några minuter (detta sker hemma hos mig) Så nu har jag ju ingen hamstervakt heller!

Fast resan kommer inte att ske förrän i sommar i Juni eller Juli någon gång. MEN eftersom han inte accepterar någon annan utan flyger på alla. Så nu har jag ju ingen hamstervakt heller! Resan är cirka 57 mil med ett eller två "stopp" för att rasta hunden och katten. Eftersom vi har air kondition (glöm stavningen!) Som reglerar värmen i bilden så blir det ingen "hetta". Kan jag ta med honom upp till Idre om jag kan se till att han har det "bra" och inte stressas alltförmycket? han kommer givetvis få bo i sin egen bur men dock i en transportbur under resan. Vi ska bo i en stuga 1 vecka (lördag-lördag) sedan åker vi hem. Kommer han överleva den stressen tror ni? vad skulle ni gjort?

Tacksam för alla råd och tips.

MVH

Erika
 
Sv: Hamstern med på semestern??

Går alldeles utmärkt att ta med hamstern i bilen så länge det inte är för varmt i den :cool:
Lägg en gurkbit i transportburen så får hamstern i sig tillräckligt med vätska under färden.
Det transporteras hamstrar mellan olika länder och mellan utställningar titt som tätt så ta du med dig hamstern :)
 
Sv: Hamstern med på semestern??

Tack! det var verkligen det hära svaret jag väntade på! Så nu kan jag lugnt vara med och välja stuga utan att vara orolig för honom!
 
Sv: Hamstern med på semestern??

Lämpliga "semesterburar"? finns det någon med en hemsida innesittandes? :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ska åka på en kortare semester torsdag-söndag och vet inte riktigt hur jag ska göra med kattisarna, så tänkte fråga er om tips och...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: MissFideli
·
Övr. Djur Jahopp så var det dags igen! Vilken bur skulle ni rekomendera som semesterbur till 2 råttor? Har dock ett par krav;) *...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
4 823
Senast: R8n
·
R
Övr. Djur Ska åka till Idre på lördag nästa vecka! :bump: Men kom just på att tänk om det blir varmt i bilen!? Då måste ju Air kondition på och...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: rattalskare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp