Han Backar!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare litenmama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 630
Sv: Han Backar!

Hoppas det går bra för dig!Du kan väl höra av dig så får jag höra hur det går?:bump:

Så många som vart inne här på denna tråd men ingen med några goda råd på vägen???:(

Fyyy vad tråkigt
När vi skulle longera igår så märkte vi att han är LIVRÄDD för longerpiskan,vi va tvungna att släppa den på plats!Han är också Väldigt rädd om huvudet,min vännina och jag tror stenhårt på att han måste fått stryk!Tråkigt att man nu måste övertyga hästen att det inte kommer några slag oavsett vad han gör.Det kommer nog att ta väldigt lång tid nu bara för att han skall få förtroende för mig och han kommer säkert testa väldigt mycket.
Blir bara så ledsen!! :devil: :cry: :eek:

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
473
Senast: animalasia
·
Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 979
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 153
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 226
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka