Han skall dö för jag orkare inte ha honom kvar.....

Favina

Trådstartare
Den j-vla kommentaren fick jag höra idag :mad:

Min hovslagare o arbetsgivare skulle iväg och verka en ardenner. Kommer dit och gör jobbat sedan så frågar dom något om hunden och då kläcker gubben ur sig -"Han skall skjutas för jag orkar inte ha honom kvar längre"

Han satt även bunden vid lagården där solen låg på hela dagen. Hon tog hunden och åkte därifrån. Nu skall hon hitta ett nytt hem till honom. Han gubben jobbade på ridskolan där jag var uppstallad förut så jag har träffat Whiskey (ja, han heter så, hunden :crazy:) när han var liten och jag älskade deb hunden över allt annat, en snällare hund får man leta efter. Han har dessutom papper, är 3 eller 4 år, men jag kommer inte ihåg vilken ras det är men tror att det är en border collie, är inte säker.

Vad skall jag göra? Bor hemma med redan 3 katter, 1 hund och snart ett marsvin (syrrans). Morsan blir vansinig om jag tar med fler djur hem, men han är bara så god :love:.

Funderade om mormor skulle flytta till mitt rum så kunde jag ta den lägenheten :angel:

Skall lägga ut bild när jag kommer till stallet imorgon? Men vad skall jag göra?

Kram Favina :bump:
 
Om du hade varit jag, så vet jag precis vad du hade gjort; Tagit hand om hunden och sedan hade alla fått tycka vad de vill!! :)
Lycka till!!
 
Är det en border collie så tänk dig väldigt noga för innan du tar den (för det är ju det du vill ;))
Bc kräver oerhört mycket aktivering för att vara lyckliga. Det är mer eller mindre ett heltidsjobb - och det är väl därför ägaren vill bli av med honom..... Det bästa hade ju varit om ni kunde hitta någon med får/kor som vill ta över den så att hunden får en chans att göra det den är född till - att valla. Annars är det agility/lydnad/spår/sök i mängder som ska till för att den ska må bra.
Och visst - den har ju inte haft det bra hittills verkar det som, men då är det desto viktigare att den får ett riktigt bra liv i fortsättningen!
Själv är jag lycklig ägare till en bc och en bc-blandis som båda är omplaceringar, och jag har sett alldeles för många felköpta bc för att det ska vara roligt :(
Hoppas att det löser sig för hunden (och er!) :)
 
Först och fräsmt, ja bilder. ;) Sen är det ju väldigt svårt att ge råd om vad du ska göra när man varken känner dej eller hunden.
Men jag ska erkänna att min första tanke var "skicka hit honom".
 
Det har inte gått bra :( Min hund och Whiskey drog inte jämt och rök ihop flera gånger. Visst att dom skall göra upp rang men detta var för mycket.

Han får komma till någon som inte har hund innan eller en hund som han tycker om. Tror att han känner igen mig, träffade honom när han var liten. Han vallar inte när dom andra border collierna vallar, han kanske inte minns hur man gör :crazy:.

Han skall få ett hem och det bra, men än så länge bor han hos hovslagaren. Bilderna blev helt suddiga.

Kram Favina :bump:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 220
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
2 927
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 788
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Ja, som sagt vad gör man då? Har känt under en längre tid att det här går inte med att vara ensamstående hundägare till två hundar. Vad...
2
Svar
36
· Visningar
8 552
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp