Han vet inte...

Sv: Han vet inte...

återigen tack för alla era svar :)

jag vacklar fram och tillbaka hela tiden, jag vill träffa honom och prata NU! tyvärr jobbar han över idag så vet inte riktigt när han kommer hem.. risken är att jag somnat redan, men jag brukar ju vakna om han kommer hem sent, så då får vi ta snacket då. Jag vill veta mer vad han tänker innan jag rinner iväg helt i mina tankar....
blir en jobbig kväll....
 
Sv: Han vet inte...

Det är jättebra att drömma och ha planer. Men jag blir lite fundersam över dessa drömmar och de planerna ni har. Du skriver att barn är jätteviktigt för dig, och att ni ska bygga ut huset och leva där lyckliga tillsammans med alla djuren för evigt. :) Men vad händer ifall barnet blir allergiskt? Är det värt att flytta och/eller göra sig av med alla djuren?
 
Sv: Han vet inte...

Finns det något mer målmedvetet än en kvinna som vill ha barn!? Det är bara ett par miljoner år av evolution som pressar på;)

Har någon förvarnat den här stackars kille om vilken naturkraft han bråkar med. Som kille är man inte riktigt med i en diskusion om att skaffa barn, man blir meddelad beslut om att man anses som lämpligt pappamaterial, sedan så får man ta sig i kragen och agera efter det, stanna eller gå!





Stackars. stackars alla små män... Som bara är helt utlämnade åt kvinnorna och inte kan göra ngt åt sin egen situation...
 
Sv: Han vet inte...

Finns det något mer målmedvetet än en kvinna som vill ha barn!? Det är bara ett par miljoner år av evolution som pressar på;)

Har någon förvarnat den här stackars kille om vilken naturkraft han bråkar med. Som kille är man inte riktigt med i en diskusion om att skaffa barn, man blir meddelad beslut om att man anses som lämpligt pappamaterial, sedan så får man ta sig i kragen och agera efter det, stanna eller gå!

Seriöst?

Visst kan en kille få söka sej en ny kvinna om han inte vill ha barn och en kvinna bestämt vill ha det. Men det är då rätt lika åt båda håll!
 
Sv: Han vet inte...

Jag förstår hur du tänker, och jag tänker likadant, men de män jag har varit tillsammans med har varit sånna. När de tänker så tänker de, och skulle jag då fråga minsta lilla om hur det går så är jag tjatig och ska lägga mig i och då kan de inte tänka själva.

Jag kan, beroende på problematik, vara likadan och det beror på att jag vill ha lugn och ro under tiden jag funderar.
Vissa frågor behöver man ibland diskutera med sig själv innan man är redo att diskutera dem med någon annan.
 
Sv: Han vet inte...

Har tyvärr inte läst igenom allt men vilken jobbig sits du har hamnat i.
Jag hoppas verkligen att han kan bestämma sig för din skull.
 
Sv: Han vet inte...

kl
idag är en tung dag. vi fick pratat lite igår när han väl kom hem vid 23. (det är typiskt honom att ta på sig massa jobb när han har det jobbigt, han är bilmekaniker och skulle kunna jobba dygnet runt om han velat, finns alltid att göra).
Efter att han börjat fundera på om han vill ha barn eller inte, så har han börjat fundera på sina känslor till mig.
Han vet inte alls vad han vill. Men det känns som han är mer inne på att göra slut.
Han vet hur mycket jag älskar honom och han vet att jag skulle kunna "offra" att få barn för hans skull, men han vill inte jag gör det. Då gör han hellre slut. Han är helt övertygad om att jag kommer ångra mig om jag stannar med honom och inte får några barn. I Så fall vill han hellre göra slut och att vi fortsätter vara vänner och att om han sedna om några år kommer på att han vill ha barn, och om det passar för mig, att vi blir ihop igen. Jag ser det inte så. Har vi gjort slut så har vi. Punkt. Gör vi slut vill jag gå vidare.

Det känns jätte jobbigt idag. Jag har börjat ställa mig in på att det kommer ta slut, han är mitt allt. Vårt liv är min dröm! Har tom tittat lite på bostäder. Har inte råd att köpa något (har ingen kontantinsats). Och vet inte var jag vill bo i framtiden, skulle lika gärna kunna flytta långt bort.
Har mitt jobb som gör att jag måste bo i trakterna kring där jag bor nu. Jobbar mycket hemifrån men är ute 1-2 dagar i veckan och då får det inte vara för långt bort därifrån. Det är därför jag fick det här jobbet, för att jag bor nära verksamheterna man har.

fan !!!!!!!
blir en mycket tung och jobbig dag. han är inte hemma förrän sent ikväll igen.
på torsdag ska vi åka och köpa en bagge..
 
Sv: Han vet inte...

Fy vad tråkigt :cry: Jag lider verkligen med dig. Det finns ju inget någon kan säga eller göra för att det ska kännas bättre just nu men jag vill skicka en hel massa tröstkramar iallafall.
 
Sv: Han vet inte...

Låter lite överilat att göra slut bara sådär. Ni kan väl prata i helgen eller så, när det finns lite mer tid och lugn.
 
Sv: Han vet inte...

Såhär blir det ju ofta när ena parten känner sig inträngd i ett hörn, utan val. Som när någon har en strikt plan som ska följas.

Jag tycker du ska fundera över vad som är viktigt. Att leva livet på DITT sätt (med barn, giftermål, husrenovering enligt din bestämda plan), eller om det är viktigt att det är NI.
 
Sv: Han vet inte...

självklart är inget bestämt ännu. jag bad honom igår att dela med sig av sina tankar, och hans tankar just nu går kring om han vill ha barn eller inte, vill han inte det så vill han göra slut, för min skulle som han sa... det spelar ingen roll (hittills) att jag är villig att "offra" barn, giftermål m.m. för att få leva med honom, för det är verkligen det jag vill helst av allt, han vet om det men det gör ingen skillnad för hans del säger han....
 
Sv: Han vet inte...

Låter lite överilat att göra slut bara sådär. Ni kan väl prata i helgen eller så, när det finns lite mer tid och lugn.

Fast jag tänker att mannen kanske funderat på att göra slut en längre tid, och det i sin tur har gjort att han velat "skjuta upp" renoveringe och barnen.
 
Sv: Han vet inte...

kan vara så... jag är väldigt målmedveten av mig så jag går typ sönder och samman av att inte veta hur framtiden ser ut....

har fått svar på en stuga som jag mailade på för skojs skull (som dock skulle passa mig perfekt). dock vet jag inte alls om jag är redo att kolla på något sådant redan... ingen jag känner vet ju om våra problem än... vill ha ett litet mer definitivt innan jag börjar med sådant.
men då börjar man tänka på att kommer ett sådant erbjudande att komma igen?? :(
 
Sv: Han vet inte...

Jag tycker att det låter minst sagt udda som han tänker, men det finns ju alla varianter och tanken är fri.
Jag är nog mer inne lite på vad em-pirre tänker
 
Sv: Han vet inte...

kan vara så... jag är väldigt målmedveten av mig så jag går typ sönder och samman av att inte veta hur framtiden ser ut....

har fått svar på en stuga som jag mailade på för skojs skull (som dock skulle passa mig perfekt). dock vet jag inte alls om jag är redo att kolla på något sådant redan... ingen jag känner vet ju om våra problem än... vill ha ett litet mer definitivt innan jag börjar med sådant.
men då börjar man tänka på att kommer ett sådant erbjudande att komma igen?? :(

Det kanske är bra att ni är särbo ett tag så ni båda får komma fram till vad ni egentligen vill, speciellt han. Åk och kolla på stugan du.
 
Sv: Han vet inte...

Jag är lite som du, planerar och är målmedveten... min man är inte riktigt sådan, men "hänger på" om jag börjar dra iväg. Det har gjort att jag verkligen fått lära mig att ibland stå tillbaka så att han får dra i sina drömmar, som ofta är lite mer odefinierade och som ändras lite längst vägen. Det är svårt... i din sits skulle jag ha ett samtal med honom om vad HAN vill, hur HANS drömscenario ser ut. Det är inte säkert att hans ens riktigt vet, han hänger kanske bara på i dina drömmar, och sen plötsligt känner han sig vilsen för att han inte vet om han verkligen ville ditåt. Han kanske är rädd för att han är så innystad i dina planer, och att du är hemma och så beroende av honom, hans sällskap och så. Det kan lätt bli lite överväldigande.

Dessutom skulle jag åka och titta på stugan, hittar du något bra, så ta det, typ. Jag skulle ställa in baggar och hundvalpar och allt så länge. Antingen hittar ni en väg ut, eller så går ni isär, oavsett så finns det fler tillfällen att skaffa hund och allt vad det var. Men skaffa inte fler måsten innan ni vet var NI står. Vad ni än skall göra sen, så är det ju NI som är navet. Det måste ju fungera först! Fungerar ni inte utan lull-lullet fungerar ni nog inte med heller...
Jag hoppas att ni reder ut det!
 
Sv: Han vet inte...

kan vara så... jag är väldigt målmedveten av mig så jag går typ sönder och samman av att inte veta hur framtiden ser ut....

Fast då kommer du nog att gå sönder och samman många gånger i livet... Det kan komma sjukdomar, dödsfall, arbetslöshet, och också allsköns positiva förändringar också såklart, etc etc etc emellan planerna.

Vem vet, ni kanske inte ens kan barn om det fortsätter att vara ni och ni börjar försöka?
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 758
Senast: Ramona
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
942
Senast: sjoberga
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 239
Senast: Bulldoozer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 472
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp