Han vet inte...

Sv: Han vet inte...

allt detta i kombination med att jag fick igång modemet igår (som inte alls ville på hela dagen igår) känns som en bra start på fredagen.
Så vad händer nu då? Låtsas du som att ingenting har hänt och sen medvetet tonar ner barnfrågan för att det inte ska bli konstig stämning igen?
 
Sv: Han vet inte...

Så vad händer nu då? Låtsas du som att ingenting har hänt och sen medvetet tonar ner barnfrågan för att det inte ska bli konstig stämning igen?

Det är nog det bästa för tillfället. ;)
TS, du ser ju, nu när han inte var pressad så fixade han med lånet. Grattis, det är ju ett bra tecken.
Ang del två så är det ju lite tidigt att ta upp det, men eftersom han just pratat om att gå skilda vägar och gården är hans arvegård så bör du inte skuldsätta dig alls för hans gård. Gör han slut så står du där med lite bohag och ett lån på ett hus du inte äger en bräda i. Låt honom stå för lånet! Du kan ändå ge honom pengar för att du bor där, men stå inte på papper. Separerar ni är det helt upp till honom om han känner för att lösa ut dig. Och det skall du inte lita på att han gör för om ni gör slut kan ni bli ovänner fast du inte tror det nu.
 
Sv: Han vet inte...

Uppdatering.

Nu är det helt slut. Jag letar nytt boende (har kanske fått tag i en stuga, det verkar så meninget kontrakt skrivet än).

Ända sedan han berättade om sina tankar så säger han att han känner sig lättad. Och han är helt säker, han vill inte ha barn.
Det har inte med husbygget eller något annat att göra, det bara löste ut hans känslor och tankar, så nej, han vill inte alls ha barn.
och därför gör han slut med mig.

Vi är vänner men det känns väldigt jobbigt för mig periodvis. Men jag kan inte göra så mycket mer än att acceptera.
Hästen kommer stå kvar tillsvidare. Hunden tar jag med mig. Hundvakt vissa dagar har vi inte klurat ut än hur vi ska göra med...

ville bara meddela er...
 
Sv: Han vet inte...

Då hoppas vi att du kan gå vidare !
Om jag hade varit du så hade jag INTE velat ha kontakt med honom alls just för att kunna komma vidare. Att fortsätta som vänner gör att såren aldrig får läka (hos mig) då är det bättre att vara helt utan kontakt ett tag (som kan vara kort eller långt, beroende på det egna måendet)
 
Sv: Han vet inte...

Tråkigt för dig :( Det är aldrig roligt att göra slut. Ni behöver ju inte ha något otalt mellan er men vänner skulle jag nog inte försöka vara, då kan man aldrig gå vidare :(
 
Sv: Han vet inte...

Tråkigt att läsa! Men livet går vidare. Gör det bästa du kan med de nya förutsättningarna.
Lycka till!!
 
Sv: Han vet inte...

Tråkigt för dig :( Det är aldrig roligt att göra slut. Ni behöver ju inte ha något otalt mellan er men vänner skulle jag nog inte försöka vara, då kan man aldrig gå vidare :(

Håller inte med dig helt men man måste avsluta relationen, sörja den och sedan skapa en vänskapsrelation om man vill det. En av mina bästa vänner är mitt ex, han är en bra människa även om förhållandet inte höll. Det tar dock tid och ansträngning att få till en bra vänskapsrelation och processen är inte alltid smärtfri.

@TS: Tråkigt att det inte gick att få det hela att fungera men nu har du ju faktiskt en chans att få det liv du vill ha. Lycka till! :)
 
Sv: Han vet inte...

tack alla. känner mig rätt tom.
åker till prag med jobbet imorgon, ska bli skönt att komma bort lite. har dock ont i halsen och lite feberkänningar, men hoppas det går över.

så fort jag flyttar kommer det nog bli så att vi inte träffas alls och inte är "vänner" på ett tag, men sen när allt lagt sig vill jag gärna vara hans vän :) har försökt med andra ex att vara vänner men det har inte alls gått, så vi får se hur det går nu.

hästen kommer ju fortfarande stå kvar på gården så jag kommer ju vara där varje dag....
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 758
Senast: Ramona
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
942
Senast: sjoberga
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 239
Senast: Bulldoozer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 473
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp