Handcreme ?

Blev nästan lite ställd när jag läste alla förslag utan okeeffes kom upp, tur det hann rätta till sig mot slutet 😉 har lyckats sälja in okeeffes till hela familjen som lider av mycket torra händer och självsprickor. Gillar nästan fotkrämen ännu bättre, den innehåller mer allantoin.
 
Blev nästan lite ställd när jag läste alla förslag utan okeeffes kom upp, tur det hann rätta till sig mot slutet 😉 har lyckats sälja in okeeffes till hela familjen som lider av mycket torra händer och självsprickor. Gillar nästan fotkrämen ännu bättre, den innehåller mer allantoin.

Skulle aldrig falla mig in att ha på mig något som innehåller destillat från råolja (paraffin/petrolatum/paraffinum liquidum).
 
Brukar ha väldigt torra och såriga händer på vintern, om jag är lite lat å inte smörjer händerna i början på vintern tycker jag det är svårt att reparera längre fram. Så nu kör jag en handkräm som är lite mindre fet på dagen som även luktar gott. Den jag har nu är från en kalender, Löwengrip med uv filter. På natten brukar jag köra nått från apoteket, just nu har jag en från la Roche som jag ska testa, decubal funkar också bra för mig. Tycker verkligen inte om den feta känslan på huden så smörjer precis före läggtid ^^

Tycker också sånna här plastvantar som är som en handmask är bra att köra ibland ☺️

Annars så tycker jag det hjälper å skydda huden på händerna från väder och vind dvs gå aldrig ut utan vantar 😛😁
 
CeraVe Reparative hand cream. Kostar en del (bara 50 ml) men man kan köpa Moisturizing cream 177 ml istället som funkar ungefär lika och kan användas på hela kroppen.
 
Body Shop har flera med fruktiga dofter som jag gillar. Luktar gott, effektiva och går in snabbt i huden så man slipper känna sig kladdig. Deras handkräm "hampa" är supereffektiv men jag gillar inte doften så den används bara när händerna är katastroftorra.
 
Skulle aldrig falla mig in att ha på mig något som innehåller destillat från råolja (paraffin/petrolatum/paraffinum liquidum).

Amen.

Använder enbart Maria Åkerbergs produkter och till mina hopplösa händer hjälper de (och handskar ute hela tiden nu) superbra. Nagelbandsolja, handkräm och sheabalm till natten så får man 3 produkter som går olika djupt och på dagen använder jag mest handkrämen och ofta nagelbandsoljan också när jag ändå byter handskar på jobbet (bomull + nitril).
 
CeraVe Reparative hand cream. Kostar en del (bara 50 ml) men man kan köpa Moisturizing cream 177 ml istället som funkar ungefär lika och kan användas på hela kroppen.

Båda innehåller petroleumdestillat. Det är naturligtvis upp till var och en vad man har på huden men jag tycker att man ska vara medveten om vad produkterna innehåller.
 
Båda innehåller petroleumdestillat. Det är naturligtvis upp till var och en vad man har på huden men jag tycker att man ska vara medveten om vad produkterna innehåller.

Ur Hudbibeln :)
1603096845783.png
 
Ja, jag är medveten om vad petrolatum är (har mer än grundläggade kurser i kemi bakom mig). Det är inget som har på huden att göra.
Okej, att du är medveten om vad det är betvivlade jag inte heller, det var ju inte alls poängen med det jag postade...

Skriver en hudforskare att det inte är någon fara, så litar iaf jag på det.
 
Okej, att du är medveten om vad det är betvivlade jag inte heller, det var ju inte alls poängen med det jag postade...

Skriver en hudforskare att det inte är någon fara, så litar iaf jag på det.

Och jag litar inte på det. Jag ser absolut ingen som helst poäng att smeta petroleumprodukter på huden. Det är som sagt upp till var och en men jag tycker man ska vara medveten om att man gör det.
 
Amen.

Använder enbart Maria Åkerbergs produkter och till mina hopplösa händer hjälper de (och handskar ute hela tiden nu) superbra. Nagelbandsolja, handkräm och sheabalm till natten så får man 3 produkter som går olika djupt och på dagen använder jag mest handkrämen och ofta nagelbandsoljan också när jag ändå byter handskar på jobbet (bomull + nitril).

Jag fick ett prov av Maria Åkerberg för några år sen. Var tvungen att slänga! Jag är inte så känlsig för lukter men fyy vad illa den luktade! Och starkt! Jag minns inte vad för kräm det var men en liten tub och med nån apelsinlukt.
 
Jag fick ett prov av Maria Åkerberg för några år sen. Var tvungen att slänga! Jag är inte så känlsig för lukter men fyy vad illa den luktade! Och starkt! Jag minns inte vad för kräm det var men en liten tub och med nån apelsinlukt.

Jag tycker inte om hennes produkter heller. Tanken är bra, de innehåller många bra ingredienser och funktionen är ofta bra... men stanken, huga. Praktiskt taget alla produkter jag testat därifrån har haft en otrevlig lukt (papayaenzymskrubben luktar faktiskt spya på riktigt... men den funkade väldigt bra :D).
 
Body Shop har flera med fruktiga dofter som jag gillar. Luktar gott, effektiva och går in snabbt i huden så man slipper känna sig kladdig. Deras handkräm "hampa" är supereffektiv men jag gillar inte doften så den används bara när händerna är katastroftorra.
Samma här vad gäller hampakrämen! Lukten är ganska otrevlig och jag upplever dessutom att det tar typ 20 min för krämen att gå in i huden, men jäklar i min lilla låda vad effektiv den är! Det är min nödlösning när händerna blivit just katastroftorra, att smörja in med den krämen precis innan jag går och lägger mig och sedan låta den sitta hela natten. Får väldigt mjuka och fina händer av det!
 
Jag fick ett prov av Maria Åkerberg för några år sen. Var tvungen att slänga! Jag är inte så känlsig för lukter men fyy vad illa den luktade! Och starkt! Jag minns inte vad för kräm det var men en liten tub och med nån apelsinlukt.
Jag tycker inte om hennes produkter heller. Tanken är bra, de innehåller många bra ingredienser och funktionen är ofta bra... men stanken, huga. Praktiskt taget alla produkter jag testat därifrån har haft en otrevlig lukt (papayaenzymskrubben luktar faktiskt spya på riktigt... men den funkade väldigt bra :D).
Jag har en hand/handkräm från MÅ som inte alls luktar starkt. Jag är absolut känslig för lukt och tycker de generellt är snälla. Har de blivit bättre på senare år? Jag har ett gäng olika produkter då jag använder hela serien i ansiktet. Tycker dock det blir för dyrt med handkräm då jag använder enorma mängder.

Måste dock hålla med om papayaenzymskrubben, den luktar inte gott! :laugh:
 
Jag fick ett prov av Maria Åkerberg för några år sen. Var tvungen att slänga! Jag är inte så känlsig för lukter men fyy vad illa den luktade! Och starkt! Jag minns inte vad för kräm det var men en liten tub och med nån apelsinlukt.

Det är säkert den jag älskar 😍 handkrämen som heter beautiful är apelsin o kardemumma!
 
Body Shop har flera med fruktiga dofter som jag gillar. Luktar gott, effektiva och går in snabbt i huden så man slipper känna sig kladdig. Deras handkräm "hampa" är supereffektiv men jag gillar inte doften så den används bara när händerna är katastroftorra.
Deras hampa är för smetig för mig. Klarar inte när de inte går in snabbt. Sen luktar den urk. Känslig mot skarpa dofter.
 
Jag har en hand/handkräm från MÅ som inte alls luktar starkt. Jag är absolut känslig för lukt och tycker de generellt är snälla. Har de blivit bättre på senare år? Jag har ett gäng olika produkter då jag använder hela serien i ansiktet. Tycker dock det blir för dyrt med handkräm då jag använder enorma mängder.

Måste dock hålla med om papayaenzymskrubben, den luktar inte gott! :laugh:

Du har säkert den "vanliga" då! Den luktar typ inget alls.

Nu måste jag nästan testa papayascruben 😂

Upplever dem som lika, har använt dem i typ 10 år :)
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon fler som börjat titta? 😊 Jag är positivt inställd efter första avsnittet. Tror för övrigt att den likt förra årets...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 718
Övr. Barn Köpte en begagnad barnvagn, och var jättenöjd med köpet. Men sen nu idag så skulle jag lägga i ett lakan, för att boa lite. Jag har haft...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Är sjukt förkyld och tät i näsan (tar nässpray men det räcker inte) så andas mest med munnen, speciellt när jag sover, vilket jag gör...
Svar
15
· Visningar
754
Senast: SkorpSmulan
·
Fordon Jag har en bil som är ny, ca ett halvår gammal. Idag såg jag vad som såg ut som rost på lacken. Det gick att gnugga bort och under var...
Svar
5
· Visningar
619
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp