Crossline

Trådstartare
Tråkigaste tråden jag har skapat, men okej.

Handdukar. Vi håller på att renovera badrummet och jag skulle vilja byta ut våra handdukar till ett matchande parti liksom, små handdukar och stora handdukar, rubbet liksom.

Jag ser framför mig att köpa nåt i bättre kvalité som kommer hålla ett tag, och om nån går sönder eller slarvas bort kan jag ersätta den med en exakt likadan. Men vad är jag ute efter?

Handdukar. Vi håller på att renovera badrummet och jag skulle vilja byta ut våra handdukar till ett matchande parti liksom, små handdukar och stora handdukar, rubbet liksom.

Jag ser framför mig att köpa nåt i bättre kvalité som kommer hålla ett tag, och om nån går sönder eller slarvas bort kan jag ersätta den med en exakt likadan. Men vad är jag ute efter?

Prisnivå?

Mina favoriter är Christy's och Sheridan men det är ju lögn att få dem till ett halvrimligt pris nu med brexit.

Annars gillar jag Himla samt Loft från Hugo Boss, de är de enda två som kommit i närheten av ovanstående. Jag är inte alls förtjust i Lexington, de har luddat i tre evigheter.

Prisnivå?

Mina favoriter är Christy's och Sheridan men det är ju lögn att få dem till ett halvrimligt pris nu med brexit.

Annars gillar jag Himla samt Loft från Hugo Boss, de är de enda två som kommit i närheten av ovanstående. Jag är inte alls förtjust i Lexington, de har luddat i tre evigheter.
Har ingen prisnivå, bara sonderar terrängen än så länge :)

När vi fick vårt badrum klart köpte vi en omgång av Himla och en Newport. Så här ett år senare verkar Himla vara en smula bättre.

Och med nyrenoverat badrum känns det som obligatoriskt att ha färgmatchade handdukar.

Jag har handdukar från Jysk, men en äldre modell än Karlstad (Kronborg, enligt lappen på en av dem som jag kollade nu). Jag har dock även några av annat märke/modell, men eftersom jag har alla handdukar i en och samma färg (och inte har bytt färg någon gång) så funkar det att byta ut lite allt eftersom och inte ha alla samma - så länge det finns något märke som har "min" färg (ljusrosa).

Jag har också Karlstad-handdukar, tycker de är helt okej, vanliga handdukar, liksom. Har dock också Oliane från Hemtex och föredrar dem personligen. Saknar torktumlare och de håller sig mjukare utan, bl.a, plus känns lite lyxigare. Är väl snäppet dyrare i pris, men ändå överkomligt.

Jag köpte en ohelig mängd ansiktshanddukar 30x30 från Hemtex när de hade rea och jag är jättenöjd med dem. Dock kommer jag inte ihåg vad de hette.

@Crossline: Jag kom just ihåg att jag köpte Nora från Jysk till fältkontoret. Betydligt bättre kvalité än deras Karlstad.

Nu har jag inte dem själv men IKEAs Fredriksjön kan vara värt att testa, de är på 650gsm.

Om en vill ha bra handdukar som är tjockare så ska en köpa minst 550gsm, även om jag tycker det är snålt och köper från 600gsm och uppåt.

@Crossline: Jag kom just ihåg att jag köpte Nora från Jysk till fältkontoret. Betydligt bättre kvalité än deras Karlstad.

Nu har jag inte dem själv men IKEAs Fredriksjön kan vara värt att testa, de är på 650gsm.

Om en vill ha bra handdukar som är tjockare så ska en köpa minst 550gsm, även om jag tycker det är snålt och köper från 600gsm och uppåt.
Nördig du är :D stort tack för att du engagerar dig, ska spana in!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 039
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
3 788
Senast: Exile
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 605
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023