Bukefalos 28 år!

Handmaid's tale säsong 3

Men alla tittar inte samtidigt på streamingtjänsterna, så ännu mer än vid tablålagd tv tycker jag att spolilerfunktionen är jättebra.

Och alla har inte tillgång till streamingtjänster ens i teorin utan får vänta till någon tv-kanal förbarmar sig att tablålägga eller dvd kommer ut. Så spoilerfunktionen har en bra funktion även i längre perspektiv än dagar.
 
Ja, framförallt som tråden dessutom heter säsong 3 :D
Vill man inte läsa om säsong 3 så gå inte in i tråden. Enkelt :up:
Nja. Man kanske har sett avsnitt 1 eller 1 och 2 och vill diskutera i tråden på grund av det. Därför bör man, tycker jag, använda spoilerfunktionen om man skriver om konkreta händelser i handlingen. Om man däremot vill skriva typ Skitsnygg produktion eller Åh vad spännande behöver man ju inte använda spoilern. Men att redan på lördagen avslöja handlingen i 3 avsnitt som släpptes på torsdagen tycker jag är onödigt.
 
Fast vet man om att man ligger 6 månader efter så tycker jag att man får skylla sig lite själv om man går in på en tråd i ämnet.

Poängen med spoilerfunktionen är just att man ska kunna diskutera både vad man tycker mer generellt och mer specifikt om exakta händelser i storyn. Det senare gömmer man då genom att markera, så kan var och en välja.

Jag ligger inte 6 månader efter, från mitt perspektiv ligger andra 6 månader före att den görs tillgänglig. Skillnaden mellan mig och er är förmodligen större i tid än mellan USA och Sverige.

Min poäng är bara att spoilerfunktionen finns, har ett värde och användningen av den uppskattas av fler än man kanske kan navelskåda sig fram till genom att tro att alla har ungefär samma val att se den tidigt.
 
Nja. Man kanske har sett avsnitt 1 eller 1 och 2 och vill diskutera i tråden på grund av det. Därför bör man, tycker jag, använda spoilerfunktionen om man skriver om konkreta händelser i handlingen. Om man däremot vill skriva typ Skitsnygg produktion eller Åh vad spännande behöver man ju inte använda spoilern. Men att redan på lördagen avslöja handlingen i 3 avsnitt som släpptes på torsdagen tycker jag är onödigt.
Hur länge tycker du är lämpligt att vänta då? Standard annars i såna här trådar brukar väl vara typ 2 dygn?
 
Så du tycker att man ska använda spoiler jämt?
Ja då går våra åsikter kraftigt isär. Lite längre tid eftersom det var 3 avsnitt på en gång, absolut. Men alltid? Nej, man får ansvara lite för sitt eget beteende. Går man in i en tråd om ett ämne så kommer det stå om det ämnet.
Påstående förklätt till fråga är världens tråkigaste diskussionsteknik. Jag pratar om det som gjordes i det här fallet - att handling ur tre avsnitt som släpptes i torsdags avslöjades redan på lördag förmiddag. End of that discussion för min del.

Tack till moderator som fixade spoiler :up:
 
Påstående förklätt till fråga är världens tråkigaste diskussionsteknik. Jag pratar om det som gjordes i det här fallet - att handling ur tre avsnitt som släpptes i torsdags avslöjades redan på lördag förmiddag. End of that discussion för min del.

Tack till moderator som fixade spoiler :up:
Det var en fråga, du väljer ju såklart själv om du vill svara på den eller inte.
 
Jag förstår inte ens hur det kan bli en diskussion.
Spoiler-taggen finns och är väl ändå fullt rimlig att använda. Det tar noll energi och kräver noll uppoffring så jag ser faktiskt inte varför man skulle låta bli den annat än i ren obetänksamhet eller om man medvetet vill jävlas. Såvida man inte snackar typ slutet på Titanic eller nåt annat gammalt.

För övrigt är det ju inte bara en fråga om tillgång till streaming-tjänster utan även en fråga om tid. Tre avsnitt har släppts på en gång, det är 3 timmars tittande som ska hinnas med mellan jobb, hämtande/lämnande på dagis, hästar som ska motioneras, hundar som ska promeneras, mat som ska ätas, tvätt som ska tvättas, släkt som ska besökas, gräs som ska klippas, osv osv osv. Själv kollade jag så fort jag klev upp i torsdags, men det är inte alla förunnat att kunna göra det.

Ren rimlighet i min värld är att spoilertagga så länge säsongen sänds, minst. Gärna ett tag efter det också för de som väntar för att få sträckkolla hela säsongen. Spoilers syns ju liksom inte bara i tråden utan även till höger under diskussioner just nu.
 
Jag förstår inte ens hur det kan bli en diskussion.
Spoiler-taggen finns och är väl ändå fullt rimlig att använda. Det tar noll energi och kräver noll uppoffring så jag ser faktiskt inte varför man skulle låta bli den annat än i ren obetänksamhet eller om man medvetet vill jävlas. Såvida man inte snackar typ slutet på Titanic eller nåt annat gammalt.

För övrigt är det ju inte bara en fråga om tillgång till streaming-tjänster utan även en fråga om tid. Tre avsnitt har släppts på en gång, det är 3 timmars tittande som ska hinnas med mellan jobb, hämtande/lämnande på dagis, hästar som ska motioneras, hundar som ska promeneras, mat som ska ätas, tvätt som ska tvättas, släkt som ska besökas, gräs som ska klippas, osv osv osv. Själv kollade jag så fort jag klev upp i torsdags, men det är inte alla förunnat att kunna göra det.

Ren rimlighet i min värld är att spoilertagga så länge säsongen sänds, minst. Gärna ett tag efter det också för de som väntar för att få sträckkolla hela säsongen. Spoilers syns ju liksom inte bara i tråden utan även till höger under diskussioner just nu.
För dig tar det noll energi. Alla andra känner inte samma sak.

Och spoilers syns till höger oavsett om man använder spoilerfunktionen eller inte. Så den biten kommer man ju inte undan oavsett.

Hur som helst så är inte den här serien speciellt viktig att diskutera för mig alls, så det är inga problem att avstå.
 
För dig tar det noll energi. Alla andra känner inte samma sak.

Och spoilers syns till höger oavsett om man använder spoilerfunktionen eller inte. Så den biten kommer man ju inte undan oavsett.

Hur som helst så är inte den här serien speciellt viktig att diskutera för mig alls, så det är inga problem att avstå.
På vilket sätt menar du att det tar energi att lägga texten i en spoiler-tagg?

Jag hade fattat det som att spoilers inte syns där. My bad isf.
 
På vilket sätt menar du att det tar energi att lägga texten i en spoiler-tagg?

Jag hade fattat det som att spoilers inte syns där. My bad isf.
För det första, att ens komma ihåg det är, åtminstone för mig, den största bedriften. Framförallt om det är något jag är exalterad över och vill diskutera fort.

Sedan så måste man se sig för när man skriver. Helt plötsligt kan man vara utanför spoilerklammern om man är klantig. Och jag är klantig. Väldigt klantig.

Så pass att jag extremt sällan ens försöker skriva i en tråd där jag "måste" skriva i en spoiler. Det blir för mkt jobb, för jobbigt att lägga ner energin. För jobbigt att korrekturläsa texten 2 ggr för att vara säker på att inget har hamnat utanför.

Men, än så länge iaf, så tycker jag inte att nuvarande säsong är så mkt att diskutera. Och då låter jag hellre bli. I vanliga fall brukar jag bara vänta några dagar, men här önskas ju mer än så. Det är helt ok, även om jag personligen inte förstår varför. Men det är ju inte alltid man gör det :D
 
För det första, att ens komma ihåg det är, åtminstone för mig, den största bedriften. Framförallt om det är något jag är exalterad över och vill diskutera fort.

Sedan så måste man se sig för när man skriver. Helt plötsligt kan man vara utanför spoilerklammern om man är klantig. Och jag är klantig. Väldigt klantig.

Så pass att jag extremt sällan ens försöker skriva i en tråd där jag "måste" skriva i en spoiler. Det blir för mkt jobb, för jobbigt att lägga ner energin. För jobbigt att korrekturläsa texten 2 ggr för att vara säker på att inget har hamnat utanför.

Men, än så länge iaf, så tycker jag inte att nuvarande säsong är så mkt att diskutera. Och då låter jag hellre bli. I vanliga fall brukar jag bara vänta några dagar, men här önskas ju mer än så. Det är helt ok, även om jag personligen inte förstår varför. Men det är ju inte alltid man gör det :D
Ah, är du ett sånt där freak som bukesurfar på telefon alltså? :D
Mvh vägrar surfa på nånting annat än en dator så fort text överskrider typ tre rader :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 117
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 645
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 531
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 432
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp