Bukefalos 28 år!

Handmaid's tale säsong 3

gul_zebra

Trådstartare
Snart premiär! :bump: Vilka kollar?
Och har nån koll på mer exakt när avsnitten släpps på HBO? Kan man förvänta sig kl 3 på natten som GoT månne?
 
Jag ska kolla! Får dock vänta till imorgon pga upptagen idag, men jäklar så pepp! :bump:
 
Såg säsong 1 men i avsaknad av prioriteringar hos SVT och bredband blir det inget mer förrän riktiga fina DVD-skivor finns tillgängliga igen och sen för säsong 3.
 
Jag ska kolla. Gillade inte tvåan speciellt, men tycker treans trailer ser lovande ut så hoppas att det blir bättre.
 
Jag är lite kluven, tyckte inte att säsong 2 var speciellt bra. Samtidigt så verkar trailern för säsong 3 väldigt lovande.
 
Har sett dom första, otroligt seg, först i tredje som jag tyckte det började bli lite åt det spännande hållet.
 
Tycker det har börjat bra, spännande! Satt bänkad alla tre avsnitt i sträck, och jag har annars svårt att fokusera på tvn längre stunder.

Men shit vad glad jag blev över att aunt Lydia klarade sig! Älskar att hata henne och skulle typ vilja se en spinoff på hur hon blev aunt Lydia, hur hon tänker, hon är en så jäkla intressant karaktär.

Och när Emily kom till Kanada och applåderna, åh :love::cry::love::cry::love:

Nu kommer tydligen en till bok ut också. Har inte läst första men ska helt klart läsa bägge så småningom :) Får bli när nya kommer som pocket så de kan hänga ihop i bokhyllan :D
 
Såg de 3 första igår. Tycker dom är bra, fast jag hoppas att det är sista säsongen nu, känns som att det kommer bli väl långdraget annars.

Var nån som precis sett första avsnittet (alltså säsong 1) och sa att hon tyckte det va bra men sa typ "men den kändes väldigt mörk, alla avsnitt är väl inte såhär mörka?!" och ja tänkte mest, jo du får nog hoppa direkt till säsong 3 om du vill ha ens litegrann mer hoppfullhet.
 
Jag kunde inte bestämma om jag skulle se tredje säsongen eller inte, tyckte första var ruskigt bra, andra säsongen var rena sömnpillret. Jag snabbspolade till och med förbi vissa bitar. Men nu ligger jag hemma sjuk så varför inte se de tre avsnitten som ligger ute.

Tycker trean har vart helt okej än! Kommer se fler avsnitt.
 
Tyckte första säsongen var riktigt bra, andra inte alls på samma nivå, men sitter ändå bänkad nu :p Har sett de tre första, helt okej start. Undrar också när fler släpps?
 
Tyckte första säsongen var riktigt bra, andra inte alls på samma nivå, men sitter ändå bänkad nu :p Har sett de tre första, helt okej start. Undrar också när fler släpps?
Det verkar vara ett avsnitt i veckan nu enligt imdb, antar att de fortsätter släppas på torsdagar här i Sverige.
 
Såg alla tre i torsdag kväll. Är detta sista säsongen? Jag hoppas det.
När Emily kom över till andra sidan och polisen kom, wow! Och sen på sjukhuset. Grät lite.

Men så häftigt med scenen när det brann i stora huset och man verligen såg hur allt sögs in i anförare Freds kontor! Mäktigt!

Jag undrar verkligen hur Junes nya anförare tänker, vart han står i hela frågan. Han är ju den som byggt upp allt, men... han hjälpte Emily för att hon är så smart. Vill de inte förtrycka smarta kvinnor i Gilead?

Jag har lite svårt att släppa att June kommer undan med så mycket just nu, hade det varit säsong 1 så hade hon redan hängt på muren. Men klart, jag vill ju se en kvinnorörelse som stöttar männen, helst med June och Serena i täten.

Spännande med Serena, hennes utveckling. Om hon in stå emot Fred och störta honom? Hoppas och tror det!

10 avsnitt kvar!
 
Senast ändrad av en moderator:
Ooops, för de som tittar, använd spolierfunktionen!

F604C64B-2142-46C2-9AA1-1D86C011AB34.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Tittar inte och är glad för det. Säsong 2 var lika dålig som säsong 1 var bra.

Håller med. Jag ville slita mitt hår i förtvivlan över hur andra säsongen slutade. Jag hade föredragit om de gjorde mer som i boken istället för att riktigt vältra sig i vidrigheter bara för att få serien att fortsätta. :meh: Less is more, speciellt när det handlar om saker som verkligen är fruktansvärda fast det "bara" är på film.
 
Håller med. Jag ville slita mitt hår i förtvivlan över hur andra säsongen slutade. Jag hade föredragit om de gjorde mer som i boken istället för att riktigt vältra sig i vidrigheter bara för att få serien att fortsätta. :meh: Less is more, speciellt när det handlar om saker som verkligen är fruktansvärda fast det "bara" är på film.
Ja, det var ju bara säsong 1 som byggde på boken, efter det var Atwood tydligen fortfarande inblandad men hennes bok var inte grunden längre. Jag gillade verkligen inte hur det blev.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 490
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 968
Senast: Madalitso
·
Fordon Är det nån idé sälja vinterhjul nu? Är stora 19 tums däck och fälg. Dubbar. Vi byter bil i september och får nya hjul då så behöver inte...
Svar
12
· Visningar
1 041
Senast: BernT
·
Samhälle I natt kl 2 släpps första avsnittet på svtplay. https://www.svtplay.se/allt-for-sverige I morgon söndag kl 20 sänds det på SVT1. Ni...
2
Svar
31
· Visningar
2 142
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp