Handskar som tål väta och silage

Sylvatica

Trådstartare
Ni som hanterar mycket silage för hand den här årstiden, vad har ni på händerna?

Jag vill ha något som är fodrat, men det behöver inte vara tjockt. Ett foder som det inte fastnar en massa boss i hade varit underbart, eller att handsken har en typ av mudd som sluter åt väl och håller bosset ute. Gärna vattentätt så långt det går. Jag gillar skinnhandskar, men de klarar inte av att bli blöta så ofta, fast det kanske finns något sätt att sköta dem för att de ska hålla bättre?

Tack för tips! :)
 
Sv: Handskar som tål väta och silage

Nästan vilken fuktskyddad arbetshandske som helst tycker jag motsvarar dina förväntningar. Möjligen modden som går bort, själv föredrar jag vettig förslutning istället för mudd.

Tegera har många fina vinterfodrade, fuktskyddade montörshandskar som jag tycker funkar bra så länge det inte blir genomblött arbete. Då får det bli heldoppat, men det finns ju också fodrat.
 
Sv: Handskar som tål väta och silage

Tack! Har tänkt att den typen borde fungera men det är bra att höra att de verkligen gör det också.

Det behöver inte vara en faktiskt mudd, jag kunde bara inte komma på någon generell benämning på handskens nederdel :)
 
Sv: Handskar som tål väta och silage

Jag röstar också på handskar från Tegera, jag har inget annat på vintrarna nuförtiden.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Småbarn Efter påsk börjar vår "bebis" som snart är en stor tjej (16 mån) skolas in på dagis (för er som läste min förra tråd så var...
Svar
13
· Visningar
1 793
Senast: Calazirya
·
Lantbruksdjur Nästa år tänker jag skaffa mig två grisar, dels ska de få böka upp blivande köksträdgården, dels ska de på hösten få fylla min frys...
2
Svar
29
· Visningar
11 400
Senast: KungTulle
·
Träning Hmm, behöver lite råd nu.. Har precis köpt en ny häst (6årig andalusievalack), köpt av en vän då han misstrivdes så i det stallet han...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: caballera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp