Sv: Hängbröst
!
Jag tränar rätt flitigt och hoppas att jag skall kunna hänga upp dem på en muskel, kan de vara möjligt??? Har B kupa så de är inte så stora.
Vill poängtera att jag INTE har last speciellt många svar här så mitt svar kanske redan har kommit.
Tjejer har mycket svårt för att bygga muskler och särskilt bröstmuskler. Själva brösten (så som vi menar) består till största del av fett medans själva bröstmuskeln ligger under själva bysten. Genom att träna upp sina bröstmuskler genom styrketräning kan man få ett naturligt bröstlyft till viss del.
Ligamenten och senorna som håller brösten uppe kan däremot bli uttänjda och det är detta som "gör" hängbröst. Här är det en hel del gener som spelar in men även hur man tar hand om sina brösts "placering" i vardag och träning. T.ex. om du hoppar upp och ner UTAN någon slags bh så känner man själv mkt väl hur brösten dunsar ner och det tänjer dessa ligament och senor oerhört mkt. Tar du på dig en vanlig BH och gör det samma reduceras denna känslan mycket och avlastar dessa delar av bröstet. Tränar man mycket, vad det än är så är en bra sport BH en oerhörd investering med anledning av bland annat detta.
Men som jag inledde med, styrketräning av bröstmuskeln ger till viss mån ett naturligt bröstlyft, dock tar det lång tid men kostar betydligt mindre än en operation. Dessutom har du inte så stor byst så då märks skillnaden snabbare eftersom kvinnor med mindre byst
generellt har mindre kroppsfettsprocent än kvinnor med större byst.
Hoppas detta hjälpte något