Hänger på frambenet.

Sorbe

Trådstartare
Hittade en bild som snart är ett år gammalt. Satt å tänkte lite och kom faktiskt fram till att han brukar hänga på ena frambenet, om det nu är så man säger?
Det är inte bra att hästarna gör så, det förstår jag, varför gör de så och hur kan det förebyggas om det går?

Bild.

Sv: Hänger på frambenet.

Står han så hela tiden eller "knäar" han bara ibland?

Det är rätt vanligt att tex fullblod "hänger i knäna" och jag vet att man efter vissa hingstar kan se fler hästar som gör det. Det är inget farligt och dom gör det för att avlasta senorna.

Det är bara ibland. Men det är nog alltid bara det benet, aldrig det andra!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 758
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 626
Senast: Idaw83
·
R
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter... 2
Svar
24
· Visningar
1 642
Senast: Raderad medlem 147980
·
Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka